Esential
4 | premii din 12 a primit BMW în ediţia 2010 a concursului International Engine of the Year. |
2 | este numărul de ani consecutivi în care motorul 1.4 TSI al celor de la Volkswagen primeşte marele premiu al concursului IEY. |
4 | premii din 12 a primit BMW în ediţia 2010 a concursului International Engine of the Year. |
2 | este numărul de ani consecutivi în care motorul 1.4 TSI al celor de la Volkswagen primeşte marele premiu al concursului IEY. |
Cele 12 premii ale ediţiei 2010 a concursului anual International Engine of the Year (IEY) au fost împărţite de doar 6 producători auto. Dacă Volkswagen a primit cea mai importantă distincţie a concursului, BMW a punctat la volum, primind cele mai multe premii în 2010. Mercedes şi Toyota au primit câte două premii, în timp ce Fiat şi Audi şi-au adjudecat câte unul.
Cel mai important premiu al competiţiei, Motorul Anului 2010, merge pentru a doua oară consecutiv la Volkswagen, pentru unitatea TSI de 1.4 litri de pe Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan şi Seat Ibiza Cupra. Juriul a apreciat faptul că motorul germanilor rămâne cea mai bună combinaţie de tehnologii care produc o putere mare în condiţiile unor emisii şi ale unui consum coborâte. Acelaşi motor VW a primit, normal, şi premiul pentru categoria Motoare între 1.0 şi 1.4 litri, însă nu a mai reeditat performanţa de acum un an an, când unitatea germanilor a primit premiul pentru cel mai ecologic motor din competiţie.
În acest an, râvnita distincţie Cel mai "verde" motor a fost primit, previzibil, de sistemul hibrid dezvoltat de Toyota pe noua generaţie Prius şi pe noul Auris Hybrid. Acelaşi constructor nipon şi-a adjudecat premiul pentru Motoare sub 1.0 litru, propulsorul cu trei cilindri care echipează Aygo, iQ, Yaris, Subaru Justy, Peugeot 107 şi Citroen C1 fiind la al patrulea premiu consecutiv în această categorie.
Tehnologia MultiAir, lansată în cursul anului trecut şi apărută în gama în 2010, le-a adus celor de la Fiat premiul pentru Cel mai bun motor lansat în ultimul an, unitatea 1.4 MultiAir de pe MiTo şi Giulietta reuşind să bată toţi concurenţii. Conform declaraţiilor membrilor juriului, acest motor a fost apreciat pentru faptul că reuşeşte să ridice puterea maximă cu 10% în condiţiile în care consumul scade cu 10 procente.
BMW merge pe linia cu care ne-a obişnuit în ultimii ani, bavarezii plecând acasă cu cele mai multe trofee de la această ediţie a concursului IEY. Oarecum previzibil, unitatea de 1.6 litri Turbo dezvoltată împreună cu PSA Peugeot-Citroen a primit distincţia supremă în categoria Motoare între 1.4 şi 1.8 litri.
Motorul care poate fi găsit pe Mini Cooper S, Mini JCW, Peugeot 207, Peugeot 308, Citroen C4 şi Citroen DS3 a reuşit astfel să câştige categoria sa pentru al patrulea an consecutiv. Celelalte premii primite de BMW au fost adjudecate de unitatea diesel Twin Turbo de 2.0 litri (123d şi X1 23d) la categoria Motoare între 1.8 şi 2.0 litri, de unitatea Twin Turbo de 3.0 litri (35i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i şi Z4) la categoria Motoare între 2.5 şi 3.0 litri şi de propulsorul V8 de 4.0 litri de pe M3 la categoria Motoare între 3.0 şi 4.0 litri.Nici Mercedes nu a plecat acasă cu mâna goală, la Stuttgart ajungând premiile la categoriile Motoare de peste 4.0 litri şi Motoare de performanţă. Premiată a fost unitatea AMG de 6.2 litri. În sfârşit, motorul de 2.5 litri Turbo cu cinci cilindri de pe Audi TT-RS a primit premiul cel mare la categoria Motoare între 2.0 şi 2.5 litri.
Ps: cel mai bun ulei pentru Logan este BUNICA dublu rafinat!
ontopic : este cam "ok " clasamentul, dar se vede o stagnare in zona de peste 2.5l unde aceleasi motoare iau premii de cativa ani...
Cat despre premiile BMW, bravo lor, nimic nou. Insa mi s-ar parea corect ca un astfel de premiul sa ajunga si la PSA,, pentru ca BMW a colaborat cu ei pentru 1.6 Turbo. Acu' nu stiu cum ar fi mai bine sa se procedeze, sa se faca o macheta sau sa-l imparta in doua (la propriu:)) )
Chiar, a sesizat cineva ca PSA nu a luat nimic?
Oricum bravo BMW pentru cele 4 premii.In ciuda expertilor internauti rumani clasamentul sta complet diferit fata de ce rahat mananca ei !! Oricum vad ca slaba activitate pe forum din partea lor ma gandeam ca mai apar macar cu "au dat spaga vw sa castige iar" chestiuni grele tipic romanesti!
Ma bucur foarte mult pt VW si pt unitatile lor TSI, este adevarat ca motorul 1.4 tsi de 122 si cel de 125 de pe vechile generatii, este cam obosit fata de cel de 160 si 180 cp.
Oricum eu sunt de parere ca VW are cele mai bune motoare pe benzina, ma refer la performante si fiabilitate iar la capitolul diesel, nu incape loc de indoiala BMW, s-a vazut si la editia de anul acesta.
Unde e Audi?
VW cu un motor campion se duce acasa .
Dar BMW cu 4 motoare pe categorii cele mai multe motoare care au dat clasa rasurilor de la Audi si Mercedes
Cand o sa fiti asa prezenti in lista precum e BMW in lista de mai jos atunci o sa fiti nr.1 in lume.
BEST ENGINE IN THE WORLD 2010.
.1. Motoare mai mici de 1,0 litri
Toyota: 1,0 litri
2. Motoare între 1,0 şi 1,4 litri
Volkswagen: 1.4 TSI
3. Motoare între 1,4 şi 1,8 litri
BMW-PSA: 1,6 turbo
4. Motoare între 1,8 şi 2,0 litri
BMW: 2,0 diesel
5. Motoare între 2,0 şi 2,5 litri
Audi: 2,5 turbo
6. Motoare între 2,5 şi 3,0 litri
BMW: 3,0 Twin Turbo cu injecţie directă
7. Motoare între 3,0 şi 4,0 litri
BMW: 4,0 V8
8. Motoare peste 4,0 litri
Mercedes: 6,2 AMG
Tu nu ai nici macar Logan si vb de BMW parca ai fi actionar la ei.
In lista ta este si I Audi: 2,5 turbo - dupa ce ca esti p... mai esti si chior.
BMW a punctat frumos acolo unde este intr-adevar cel mai bun. Motoare de 2.0, 3.0 diesel si 1.6 benzina.
Audi a luat pe merit premiul pentru 2.5 Turbo, chiar este un motor bun, iar TT-RS chiar este o reusita din partea lui Audi, una aproape neasteptata. Eu as mai fi bagat o distinctie, cel mai fiabil motor. Chiar as fi fost curios cine o lua. Eu as fi mers pe 2.0d de la BMW :P
Cat despre vesnicii comentatori care ridica in slavi o marca si le denigreaza pe celelalte, locul vostru nu este aici. Mergeti in fata blocului si debitati acolo prostiile ce va circula prin teasta.
Toate cele bune
All in all ma asteptam ca 1.4 de la VW sa castige
@tattae
Imi este greu sa cred ca cei de la Top Gear au sustinut asta, serios acuma. Nu cred ca a ajuns Mercedes sa faca masini mai ecologice ca Prius; In al doilea rand, Mercedes este mare amator la consumul de carburanti, nu cred ca vreun posesor Mercedes se uita la consum sau la emisii cand isi achizitioneaza un S-klasse.
RIP AUDI.
ALL THE BEST Bayerische Motore Werke .
BMW FACE legea oriunde.
daca iti place designul unei masini, dinamica, sau interiorul inseamna ca esti fan?
tu deja te termini cand auzi o stire de bmw, iti imaginezi o bataie in ring intre bmw si restu, deschizi calculatoru si pui rapid un clip cu bmw-uri si te culci linistit ca ai mai incercat sa dai o replica cuiva pe automarket