OFICIAL: Viitoarele modele Tesla vor trece la un sistem auxiliar de 48 de volți

de Tiberiu Safta
Luni, 13.03.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla a confirmat oficial că viitoarele sale modele electrice de serie vor face trecerea la un sistem auxiliar de 48 de volți. Primul model al constructorului american cu această arhitectură va fi noul Cybertruck.

În cadrul unui eveniment nou organizat chiar de către Tesla, compania deținută de Elon Musk a anunțat trecerea de la un sistem de 12 volți la un nou sistem auxiliar de 48 de volți. Acesta din urmă se va regăsi la viitoarele modele de serie ale mărcii începând chiar din acest an. Primul model care va primi noua arhitectură este chiar Cybertruck, un model programat să fie lansat oficial în acest an.

Potrivit mărcii americane, noul sistem auxiliar de 48 de volți este mai eficient și consumă de 4 ori mai puțin curent electric față de actualul său sistem de 12 volți. În prezent, modelele mărcii se bazează pe o astfel de arhitectură cu baterii ce conțin litiu-ion. Această arhitectură a fost introdusă de Tesla în 2021 și a adus acumulatori cu o durată de viață mai mare și greutate mai mică față de vechii acumulatori cu plumb-acid.

Noul sistem auxiliar de 48 de volți va aduce costuri de asamblare și de întreținere mai mici, precum și o greutate mai mică pentru viitoarele modele ale mărcii.

Așa cum spuneam, primul model care va primi noua arhitectură va fi versiunea de serie a lui Cybertruck.

via InsideEVs

Comentarii (4)

  • Stimati jurnalisti, va rugam din suflet sa fiti mai clari cand traduceti articole de pe alte site-uri. In articolul celor de la InsideEv se precizeaza clar ca este vorba despre sistemul AUXILIAR de baterii, adica acele baterii care sunt folosite pentru anumite functionalitati ale masinilor (de ex. stergatoarele) care functioneaza cu 12V, exact ca la modelele cu ICE.
    14 0
  • bateriosu
    Voltaj mai mare nu inseamna consum mai mic ci doar curent (adica amperaj) mai mic pentru acelasi necesar de putere.
    Curent mai mic inseamna cabluri mai subtiri adica taieri de costuri.
    Dar pana la taierile de costuri vor trebui sa regandeasca si sa reproiecteze tot ce este sistem auxiliar pe 12V, incepant cu tot ce este motor electric, trecand prin calculatorul central, calculatoare auxiliare, senzori si terminand cu incalzirea in scaune.
    11 0
  • Bine explicat “bateriosu”, as adăuga costuri foarte mari si pentru producătorii de componente inclusiv echipamentele de testare a acestor componente electrice, plus ca totul ar fi 100% dedicat doar pentru Tesla cel puțin in faza asta… nu-i imposibil, are logica, dar in practica cam dificil de implementat.
    7 2
  • Mi se pare mie sau automarket trece peste știrea că termicele vor fi vândute în Europa după 2035? :))
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru