În cadrul unui eveniment nou organizat chiar de către Tesla, compania deținută de Elon Musk a anunțat trecerea de la un sistem de 12 volți la un nou sistem auxiliar de 48 de volți. Acesta din urmă se va regăsi la viitoarele modele de serie ale mărcii începând chiar din acest an. Primul model care va primi noua arhitectură este chiar Cybertruck, un model programat să fie lansat oficial în acest an.
Potrivit mărcii americane, noul sistem auxiliar de 48 de volți este mai eficient și consumă de 4 ori mai puțin curent electric față de actualul său sistem de 12 volți. În prezent, modelele mărcii se bazează pe o astfel de arhitectură cu baterii ce conțin litiu-ion. Această arhitectură a fost introdusă de Tesla în 2021 și a adus acumulatori cu o durată de viață mai mare și greutate mai mică față de vechii acumulatori cu plumb-acid.
Noul sistem auxiliar de 48 de volți va aduce costuri de asamblare și de întreținere mai mici, precum și o greutate mai mică pentru viitoarele modele ale mărcii.
Așa cum spuneam, primul model care va primi noua arhitectură va fi versiunea de serie a lui Cybertruck.via InsideEVs
Curent mai mic inseamna cabluri mai subtiri adica taieri de costuri.
Dar pana la taierile de costuri vor trebui sa regandeasca si sa reproiecteze tot ce este sistem auxiliar pe 12V, incepant cu tot ce este motor electric, trecand prin calculatorul central, calculatoare auxiliare, senzori si terminand cu incalzirea in scaune.