Într-un interviu pentru Autocar, Joachim Kunz, șeful diviziei Europene a departamentului de dezvoltare și inginerie Mazda, a confirmat faptul că viitorul sedan Mazda 6 nu va avea propulsie spate, așa cum sugerau zvonurile. Conform acestuia, o astfel de soluție tehnică ar fi ideală pentru fanii brandului dar, din păcate, compania japoneză trebuie să își concentreze resursele în alte direcții, respectiv pe partea de crossovere și SUV-uri, acolo unde cererea este mai mare în acest moment.
„Ar fi frumos să avem un model echipat cu motor cu 6 cilindri în linie și cu propulsie spate. Însă, în acest moment, prioritatea Mazda o reprezintă SUV-urile pentru că asta se vinde cel mai bine”, a explicat Kunz.
Asta înseamnă ca viitorul model Mazda 6 nu va fi construit pe aceeași platformă precum recent-dezvăluitul CX-60, respectiv platforma Skyactiv Multi Solution Scalable Architecture. Odată cu excluderea folosirii noii platforme pentru Mazda 6 putem spune cu certitudine că și motoarele cu șase cilindri în linie nu vor fi oferite pe viitorul model, din cauza limitărilor fizice aduse de poziționarea transversală a motorului sub capotă.
Având în vedere cum evoluează vânzările în acest moment, există o probabilitate destul de mare ca Mazda 6 să fie retras complet de pe piață la finalul ciclului curent de producție.
Conform unor surse din industrie, Mazda plănuiește să mențină relevanța modelului curent prin intermediul unor îmbunătățiri tehnice pentru încă vreo câțiva ani, succesorul acestuia fiind momentan incert.Via: Motor1
Acum era momentu sa profite cu o Mazda 6 premium...plus un coupe sau ceva sport tot cu tractiune spate ajutate de noile motoare cu 6 in linie...
Poate așa își dau seama unii ce înseamnă o platformă cu tracțiune spate, motoare cu șase cilindri, cheltuieli mai mari cu proiectarea și producția .
Nu vei avea nimic și vei fi fericit zicea clubul celor mai mari jmecheri ce se ascund în spatele vanguard și blackrock.
coupe sau ceva sport tot cu tractiune spate :)) ...traiesti in trecut tzenule, un trecut frumos, e adevarat, dar perioada romantica s-a terminat. azi nu mai cumpara nimeni asa ceva, nici macar BMW nu mai reuseste sa faca o figura notabila in segmentul asta, care odata ii definea caracterul.