Este oficial. Zilele mașinilor cu motoare termice au început să fie numărate în Europa. Asta pentru că Parlamentul European tocmai a aprobat planul de a interzice vânzarea de mașini noi cu motoare termice începând din 2035. Din acel an, numai autoturismele și vehiculele ușoare cu zero emisii vor putea fi comercializate pe Bătrânul Continent.
Astfel, planul a fost adoptat cu 340 de voturi pentru, 279 de voturi împotrivă și 21 de abțineri. Planul de a interzice vânzarea de mașini noi cu motoare termice, la care se adaugă inclusiv cele hibride, face parte din pachetul Fit for 55 al Comisiei Europene. Potrivit acestui pachet, țările membre ale Uniunii Europene se angajează să-și reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55% până în 2030.
De asemenea, obiectivele intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 au fost fixate la 55% pentru autoturisme, respectiv 50% pentru camioane.
„Regulamentul încurajează producția de vehicule cu emisii scăzute sau zero.
El cuprinde o revizuire ambițioasă a obiectivelor pentru 2030 și un obiectiv de emisii zero pentru 2035, care este esențial pentru a putea realiza neutralitatea climatică până în 2050. Obiectivele oferă claritate industriei auto și stimulează inovația și investițiile în cazul producătorilor de mașini. Consumatorii vor putea cumpăra și conduce mai ieftin mașinile cu emisii zero, iar o piață la mâna a doua va apărea mai rapid. Astfel, condusul sustenabil va deveni accesibil tuturor”, a declarat Jan Huitema, un raportor european, membru în cadrul grupului Renew Europe.Alături de asta, Comisia Europeană va prezenta până în 2025 o nouă metodologie de evaluare și raportare a emisiilor de dioxid de carbon pe toată durata ciclului de viață al mașinilor. De asemenea, până în decembrie 2026, Comisia Europeană va monitoriza și diferențele dintre valorile limită de emisie și consumul de combustibil sau de energie în condiții reale.
La final, producătorii de automobile cu o producție mică într-un singur an calendaristic (între 1000 și 10.000 de bucăți pentru autoturisme, respectiv între 1000 și 22.000 pentru camionete) vor putea obține o derogare până la finalul lui 2035.
Cei care au o producție de sub 1000 de vehicule pe an vor beneficia în continuare de derogarea existentă.via Economica
Este de observat ca planul a trecut la limita, ceea ce inseamna ca pana in 2035 lucrurile se pot schimba.
On topic, e imposibil asa ceva, pana in 2035 se va destrama UE, sper sa scapam de comunisti si de eco pensati.
Pana in 2023 speram sa scapam de cei ce conduc troace si polueaza cu masini care nu corespund tehnic.
Cei care sunt prinsi ca dau spagi la ITP sau anuleaza DPF ar trebui inchisi pe viata pentru genocid.
in 20 de ani pentru o companie cu o productie maxima de 1.000 de bucati s-ar putea sa numai fie prea rentabil sa produca termice si sa-si reconsidere oferta adoptand electrificarea vrand-nevrand. Si atunci, da, derogarile vor ramane... fara obiect.
Ceea ce la început s-a dorit a fi revigorarea industriei auto, în parte naționalizată în 2009, după ce a pocnit cererea într-un leșin fără sfârșit, s-a transformat în mantră electrică.
S-au dus producători auto italieni și francezi, iar acum vine rândul celor germani. Eu văd deja cum PE-ul va amâna prin 2030 inclusiv adoptarea Euro7, iar prin 2035, oficial, reglementările vor fi adaptate la situația economiei reale.
Fit for 55 își are precedent în plenarele PCR. Dacă nu e rentabil economic, iar consumatorii folosesc flit cu spumă, oficial se pune capacul pe țambal. Nu exclud ca industria auto germană să joace la cacealma cartea electrificării totale și atunci vom vedea cine mai este Fit for 35.
De vreo 20 de ani tot aud ca motorul termic inca nu si-a aratat valoarea; si acum mai scrie cate unul tampenia asta, aici, pe Automarket. Pana in 2035, in loc sa joace la cacealma (cretina strategie daca ma intrebi pe mine) ar trebui sa iasa (sau DEJA sa fi iesit) la interval cu niste solutii tehnice de sa bage'n corzi motorul electric si toata "mantra electrica". Si atunci clientul le va arata "mumu" celor de la Bruxeles si nicun partid nu va mai putea vota programe gen Fit for 35.
deci...ai vreo explicatie pentru "aruncatul dupa piatra" a majoritatii constructorilor, in loc sa dovedeasca negru pe alb, pardon, negru pe sosele ca termicul este solutia ideala si sa evite sa-si mai arunce banii in prostii electrice?
La subiect: 2035 e oricum conservativ. In 10 ani nu vei mai vrea sa iei masina noua termică. În plus, nici nu vei mai avea de unde alege, în mare.
Ne vedem în 2035, la 85% parc auto termic și o industrie auto lipsită de clienți. Cineva trebuie să iasă în față să genereze facilități pentru producătorii... de mașini accesibile pentru că PIB, industrii conexe, sistem bancar, asiguratori...
Toyota a facut pasi uriasi in ultimul an in ceea ce priveste performantele motoarelor pe hidrogen (HPE - Hydrogen-Powered Engine), "folosindu-se" de motorsport: "This season, the hydrogen-powered Corolla increased its power output by 7%, torque by 5%, and driving range by 15%. Compared to its debut race last year, output has improved by 24%, and the driving range has improved by 30%. Pre-ignition suppression technology has also steadily improved, with the frequency of pre-ignition during the final race being reduced to less than half of what it was during the opening race."
https://toyotatimes.jp/en/report/hpe_challenge_2022/008.html#anchorTitles
In plus, hidrogenul e complicat de stocat pentru că e inflamabil și molecula e foarte mica, se poate scurge ușor.
Acum salvăm planeta pe banii tai. Se cheamă capitalism. Dacă nu îți permiți, înghesuie-te în autobuz.
Consumatorul decent nu ar irosi bani publici pentru a îngrășa samsari și producători șmenari.
La ora asta cumpărătorul de electrică este needucat și indecent față de contribuabili, un prost grămadă de care se folosește industria auto.
2) chiar fără această măsură, chinezii , vietnamezii, etc oricum vin şi vor veni şi mai acerb pe piaţa europeană DOAR CU maşini full electrice.
Vedeţi ditamai, cea mai mare Toyota care acum schimbă direcţia uriaşului la.... 180 ° !!!
Full electrice, full speed !
Ford, la fel...
Nu intersează pe nimeni, un est european care îşi cumpără şi îşi va cumpăra doar diesel SH
Îi interesează doar cine cumpără maşini noi şi aceşti cumpărători migrează clar şi accelerat spre full electrice.
ÎN PLUS, O NOUĂ ŞTIRE
Se lucrează intens la o nouă măsură : toate, dar toate autobuzele / autocare urbane să fie doar full electrice !
Astfel tot transportul în comun să fie 100% electric.
La trenuri diesel nu există o interdicţie dar prin programul renew Europe sunt date subvenţii doar pentru cele electrice, aşa că rezultatul este acelaşi ;)
https://europe.autonews.com/sales-market/germanys-bev-market-share-almost-catches-diesel-2022
Cat despre infrastructura si datul pe autostrada, nu mai mintii! Au una dintre cea mai buna infrastructura de EV din Europa.
Ai putea sa mergi pentru 2-3 zile pana in Mumbay si de acolo sa pui aceeasi intrebare. Am o banuiala ca ti-ai raspunde singur.
@@ritardy Mouse
Cum inteligenta (sau prostia) este uniform repartizata in populatie si termicele detin majoritatea, imposibil sa nu cadem la aceeasi concluzie: cei mai multi prosti conduc termice.
Au pe dracu. Șansele să rămâi în pana prostului sunt mari.
Raționamentul te avantajează clar când te gândești cât de puțin proști sunteți în redacție.
cand traiesti in societate ai si niste obligatii, nu doar drepturi, trebuie sa iti asumi toate externalitatile actiunilor tale, pentru ca tot ce faci are un impact asupra celorlalti membri ai societatii.
daca ar fi sa iti acoperi pe bune externalitatile legate de poluarea cu noxe si poluarea sonora si nu sa le arunci nestingherit in atmosfera, garantat ai manca pamantul fugind sa iti iei electrica fara niciun bonus, fiindca asa ai iesi mult mult mai ieftin.
e clar ca legislatia trebuie schimbata, nu se mai poate continua asa...unii sa polueze fara sa plateasca un chior, iar restul fraierilor sa traga ponoasele fie in incercarea de a-si asigura un mediu de trai curat pentru ei si familiile lor fie iluzionandu-se ca se mai poate trata dupa ce si-a facut plamanii prastie sau s-a pricopsit cu te miri ce feluri de cancere.
Atât de deștepți sunt săracii ăștia încât nici nu observă contradicția.
Norocul nostru, al "proștilor" care ne permitem, e că în capitalism banul dictează. "Deștepții" latră, caravana trece.
Ei sunt "deștepți" pentru ca își permit mai mult decât o Dacia, și tot "deștepți" pentru ca n-au bani de electrica.
Nu vă mai faceți rău singuri. :)
Cel mai inteligent comentariu de pe aici. Astia nu sunt saraci man, ei sunt pasionati de cazane si de platit taxe pentru ele, ulterior motiv de lauda in spatiul online ca ei sustin asistatii sociali (pietoni/biciclisti) din impozitul pe cazan platit anual. De aici si frustrarea pe masinile electrice, ca sa ai ceva cai pe un gunoi de E60, este necesar motorul de 3000cc care vine impreuna cu taxa anuala de ~2500 RON, pe cand amaratul sarac si prost cu electrica ii da la m..e cand pleaca de pe loc cu orice model accesibil.
Ulterior, pierzand argumentul randament/performanta in oras, o da pe teoria cu "daca faci un drum de 1000 de km...." desi el nu a mai iesit de anul trecut din municipiu, de cand s-a dus la nunta/botezul din satul natal. Apoi isi aduce aminte daca s-ar muta el in Siberia unde sunt -50 de grade si electrica ramane fara baterie, sau trece pe Transfagarasan iarna. Chiar si grija pentru natura incepe sa il macine "electrica polueaza in procesul de fabricatie de N ori....: asa a citit el in Libertatea.
Editia lui speciala de E60 "vai mortii lui" nu a poluat nici cand a fost produs, nici cand este turat pe strada din spatele blocului sa stie vecinii de potenta fianciara si bineinteles nici industria petroliera care ii baga carburantul in rezervorul mai mereu gol 3/4.
Tot astia sunt impotriva a tot ce inseamna progres ori schimbare. Neamtul care merge la munca pe bicicleta este prost, el care salveaza si ultimul gunoi din Germania de la REMAT este geniu.
Si ca tot pomenea un destept despre "manipularea" cu electricele, sa ne aducem aminte cat s-a manipulat cu dieselu de catre VW, si nu ma refer la teste, ci la faptul ca au promovat aceste fumigene toxice inclusiv in orase. Cand va duceti in vacanta pe acolo sa beliti ochii la arhitectura oraselor vest europene, nu uitati ca unul din motivele pentru care nu isi cumpara diesel este tocmai asta. Electrica nu este pentru roman, el nu are nici drumuri calumea, ce sa mai vb de statii de incarcare.
Pana in 2023 speram sa scapam de cei ce conduc troace si polueaza cu masini care nu corespund tehnic.
Cei care sunt prinsi ca dau spagi la ITP sau anuleaza DPF ar trebui inchisi pe viata pentru genocid."
Like:13 Dislike:34
Asta ca sa intelegem ce reprezinta majoritatea celor care posteaza si voteaza postarile pe aici.. mai infractorilor, mai..
E o problema destul de veche...cea a numarului de voturi. Indiferent daca sunt verzi sau rosii. Cand in mai putin de 2-3 ore apar ZECI de voturi este imposibil sa fie pe bune. Cu atat mai dubioase aceste aparitii in cazul unor comentarii absolut imbecile, off-topic sau in care minciuna fatisa e singurul "argument"; vezi @Alunelu si al sau "Dar nemții preferă diesel pentru că infrastructura de încărcare nu există." Iar fight-ul cu cel care s-a semnat in locul tau (pana la urma ti-ai adus User-ul de acasa sau ce?) a primit 40 verzi....ce sa-ti zic...a mustit de inteligenta sifonarea ta si te-a umplut comunitatea de iubire.
Dar tu poti crede altceva.
PS dar e important ca nu te doare
Daca nu, te rog eu, strange bani si du-te.
Si cand te intorci sa imi zici ce masini prefera nemtii aia.
O sa ai un soc, majoritatea au diesel pentru ca fac multi km, nu ii intereseaza jucarii electrice, la ei timpul e important, nu ca la noi, plus ca majoritatea fac 50.000 km pe an minim, zi-le tu alora sa isi ia electrice cu autonomie de 300 km maxim.
Voi astia eco traiti in alta lume, credeti ca tot ce zboara se mananca, exact ca politicienii, ei nu vad realitatea care e chiar in fata lor.
Masinile electrice abia fac 10% din vanzari, nu le vrea nimeni, cine le ia, le ia strict sa se duca cu ele la Lidl si inapoi si asta fiindca mai au si o termica acasa, altfel nici nu s-ar gandi la electrica.
Păi nu prea ai cum să se întâmple asta. Stai liniștit că ștecherul ăla nu iese până nu se deblochează din mașină.
Germania:
cota de piata in 2022:
- BEV 17.7%
- Diesel 17.8%
Distanta medie anuala parcursa cu masina personala este de ....15.000km
si pentru a nu intra in apoplexie...cota de piata viza masinile noi vandute in 2022
Infrastructură de încărcare înseamnă oprire la fiecare 200 km, așteptat 2-3 ore și ochii pe baterie, alarmă setată la 40%, presiuni din partea pasagerilor, îngrijorări la ambuteiaje minore. Ai o experiență vastă descrise de cifra zero.
Zici tu că ajungi la 10% și tragi de volan dreapta și te conectezi la stație? Nu mai e nimeni în situația ta? În dreapta sunt stații infinite?
Pe electrică dacă ai coborât sub 20% deja ești în zona în care ai belit-o la propriu, dar e clar că pe electrică trebuie să te bazezi pe noroc, doar de asta ți-ai cumpărat-o.
Și uite cum din nesimțit idiot, începi să te arăți exact cum ești, deci încarci până la 80% și eu îți spun sigur că ajungi maron în pantaloni când te apropii de 20%. De unde mai scoți 400 km autonomie? Ne întoarcem la 200? Hai nu fii nesimțit. Recunoaște că behăi.
Putem avea opinii contradictori si totul ok atâta timp cât ni le respectam reciproc.
Fiecare are dreptul (încă) sa aleagă din oferta actuala.
Referitor la reglementarile din EU, le văd nerealiste si nu văd cum in 12 ani toți utilizatori vor putea sa găsească o opțiune cu care sa-si vadă de viața (preț, autonomie, infrastructura încărcare…), si mai rămâne si semnul de întrebare.. de unde atâta electricitate verde?
In fine, vol vedea unde se va ajunge, cert este ca se se vrea ceva si se vor face concesii daca implementarea nu va fi posibilă… in casca nu putem sta!!!
De-aia masinile sh din Germania vechi de 4-5 ani au toate 300.000 km, fiinca ei fac 15.000 pe an, frate esti spalat pe creier grav, iei niste cifre de pe net si chiar le crezi, du-te in orice parc auto din Germania sa cauti tu masini care au facut 15.000 pe an, nici babele nu fac doar atat acolo, dar tu crezi ce iti vand smecherii, e nevoie de fraieri ca tine.
Apropo, tu ai masina electrica? Vad ca esti mare fan electrice, ai asa ceva? Sau doar visezi si esti atat de sarac ca nici de Spring nu ai bani? Esti frustrat de saracia din jurul tau de fapt, nici de golf 4 diesel nu ai bani.
1. cifrele sunt ca urmare studiilor din Germania
2. ma incred mai mult in ele decat in kilometrajul SH-urilor pentru ca nu pot face greseala sa extrapolez intensitatea utilizarii unor harburi din targ cu ceea ce face, in medie, anual un german de rand. Ca tot veni vorba cred ca tu nici nu stii despre ce este vorba in propozitie, asa e?
3. da-mi un singur exemplu in care am laudat masinile electrice. Link, te rog.
4. cati bani am eu e problema mea iar presupunerile tale nu fac nici cat o ceapa degerata. Cum am zis si alta data, nu am bani de dat (!) pe o electrica si nu am de ce sa ascund asta.
Maturizează-te, bă, băiatule!!!
Cand nu mai gasesti argumente o dai la misto. Si oricum tu nu ai argumente, de unde atata educatie financiara cand tu nu stii aritmetica....