În urma unui vot al celor 27 de state membre, Uniunea Europeană a aprobat astăzi noile taxe vamale definitive pentru mașinile electrice produse în China. Astfel, Comisia Europeană va impune taxe vamale de 35% pentru aceste mașini, la care se va mai adăuga și taxa existentă de 10%.
Rezultatul aprobării taxelor vine în ciuda mai multor voci care au îndemnat să respingă noile taxe. Printre cei care s-au opus acestora se numără și producători europeni, cum ar fi BMW, Mercedes-Benz și Volkswagen. Cu toate acestea, Comisia Europeană a precizat că va începe o nouă rundă de negocieri cu China. Guvernul de la Beijing este cel mai mare opozant al introducerii noilor taxe.
Mai devreme în acest an, Comisia Europeană a finalizat o anchetă prin care a concluzionat că producătorii chinezi primesc subvenții prea mari din partea guvernului chinez în detrimentul constructorilor europeni. Autoritățile din China au respins rezultatul anchetei și au amenințat că vor impune taxe vamale pentru mașini și alimente provenite din spațiul Uniunii Europene.
Ca urmare a anchetei, UE a introdus în luna iulie taxe vamale temporare pentru mașinile electrice produse în China. Noile taxe definitive vor trebui să fie trecute într-un registru oficial până în 30 octombrie, potrivit Comisiei.
Executivul Uniunii Europene a mai precizat că orice alternativă la aceste taxe vamale, cum ar fi prețul minim, trebuie să respecte cerințe stricte, care să se alinieze cu regulile impuse de Organizația Mondială a Comerțului (WTO). Uniunea Europeană încearcă să-și reducă dependența față de China. Într-un raport semnat de Mario Draghi, fostul premier al Italiei și fostul președinte al Băncii Centrale Europene, competiția sponsorizată de statul chinez este percepută ca o amenințare la adresa UE, care poate fi vulnerabilă la constrângere.
E ciudat ca pe aici posesorii de troace germane aveau impresia ca germanii sunt cei care vor vota pentru si nu impotriva.
Oare produc destule masini ei prin China si le e teama? :))
Hai baietii, asteptam sa ne spuneti de ce s-au opus germanii.
Taxele sunt provizorii si sigur vor dispare curand ca altfel ii papa falimentul pe germani care sunt deja in prapastie.
Pana in 2025 ele vor fi anulate ca daca se supara chinezul, moare Europa corupta!
Conducătorii Bmw sa fie sănătoși, după izbucnirea războiului din Ucraina, au fost multe discuții cu dependența Germaniei de afacerile din China, pentru ca dacă va începe și China " petrecerea" cu Taiwan, pierderile financiare vor fi imense, atât la chinezi, cât și la occidentalii băgați adânc cu investiții în China .
Bun, deci la modelele chinezești super ieftine de 30-40k se mai adaugă 45 % ? Eu am îndemnat câțiva înfocați pe aici sa se grăbească, acum e cam târziu.
Cu să fără taxe pentru moment BYD produce mai multe hibride decât electrice, Tesla este cu roboțeii, încă un recall la uglytruck (5 în nici un an ca așa-i cu tehnologia se testează pe “cobai”), iar de restul electricelor nu mai are rost să ardem gazul de pomană. Cifrele spun totul.
Ce mă interesează pe mine de jocurile de culise, sunt interesat să cumpăr o mașină cu un raport calitate preț avantajos pentru mine. Chiar daca e produsa in China.
Ceea ce face U.E nu mi se pare corect, ei sunt in urma chinezilor si a americanilor in multe domenii...
U.E știe decât să aplice taxe pentru a l determina pe client sa cumpere mașini europene.
Poate clienții s au săturat de mașinile supraevaluate din Europa.
China poate rezolva aceasta problemă prin producerea mașinilor in Europa sau trimiterea lor în sistem SKD.