OFICIAL: Un Dacia Duster de 850 CP va concura la Pikes Peak!

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 28.02.2011
Renault a confirmat oficial faptul că dezvoltă o versiune de 850 de cai putere a lui Dacia Duster care va concura la Pikes Peak.

Renault a confirmat astăzi faptul că Dacia Duster va concura în ediţia 2011 a cunoscutei competiţii americane Pikes Peak International Hill Climb. Evident, nu va fi vorba de o versiune de serie, ci de una preparată, exemplarul care va lua startul în cunoscuta competiţie americană urmând să fie pregătit de Renault Sport şi să nu aibă în comun cu Duster decât numele şi, parţial, designul exterior.

Versiunea destinată competiţiei nord-americane va fi dezvoltată la cererea pilotului francez Jean-Philippe Dayraut şi va avea 850 de cai putere. Renault Sport va dezvolta maşina în colaborare cu VIP Challenge, echipa lui Dayraut. Foarte interesant este faptul că Jean-Phillipe Dayraut a concurat contra Daciei Duster pilotate de Alain Prost în Trofeul Andros, francezul aflându-se însă la volanul unui BMW Seria 1 în competiţia care a avut loc pe circuitele de gheaţă construite în cele mai cunoscute staţiuni franceze. În sezonul 2010-2011, care se va încheia oficial sâmbătă cu o finală de gală pe Stade de France la care Automarket.ro va fi prezent, Dayraut a terminat primul, iar Alain prost şi Duster Ice pe locul al doilea.

 

CE ESTE PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB?

Competiţia cu acest nume se desfăşoară anual pe vârful Pikes Peak din Colorado, SUA. Este vorba de o probă de 19.99 kilometri în care maşinile care iau startul acoperă o diferenţă de nivel de 1439 de metri între start şi sosire, urcând până la înălţimea de 1862 de metri.

Traseul are 156 de viraje, vine cu o înclinaţie medie de 7%, iar suprafaţa de rulare este reprezentată de un mix de asfalt şi macadam. Pikes Peak este competiţie oficială în calendarul FIA International Events, la startul său aliniindu-se de obicei peste 150 de participanţi din toată lumea.

În 2011, Pikes Peak va avea loc în 26 iunie. Mai multe detalii puteţi găsi pe site-ul oficial al competiţiei.

 

VIDEO: RHYS MILLEN LA PIKES PEAK 2009

 

 

CINE ESTE JEAN-PHILIPPE DAYRAUT?

Pilotul francez de 41 de ani care a câştigat în acest an Trofeul Andros cu BMW este un obişnuit al sporturilor cu motor din Hexagon. Prima sa participare în competiţiile de acest tip a avut loc în 1999, când a câştigat Formula France cu echipa AS Events. Printre rezultatele notabile ale lui Dayraut se pot menţiona câştigarea Campionatului de Superturisme al Franţei cu un BMW M3 Silhouette (2001), locul secund în Porsche Carrera Cup Franţa 2005, poziţia a treia în Campionatul Francez GT (2008) şi poziţia a doua în International GT Open cu un Ferrari 430 GT3 Scuderia (2010).

În cazul în care Dayraut ar câştiga la Pikes Peak, ar fi primul pilot francez care ar termina primul în competiţia din Colorado după Michele Mouton cu Audi în 1985.

via | Renault

 

 

Comentarii (9)

  • Duster nu e pentru fitosi
    Bravo Dacia!
    Se pare ca Dacia devine serioasa in activitatea competionala... a facut o figura frumoasa la Trophee Andros si s-ar putea sa ne surprinda placut si aici...

    Cine stie ce ne rezerva vitorul? E foarte probabil ca strategia pe termen lung sa includa si un model de strada dezvoltat in mod fidel dupa cel de competitie.

    Conceptul de masina sportiva si accesibila mi se pare foarte interesant si provocator in acelasi timp. Treaba-i buna!
    45 1
  • ?
    oare va avea emblema Renault?
    2 14
  • BrillClubKIA.ro
    Dacia 4EVER
    Din cite am inteles Duster e un proiect PUR romanesc asa ca nu are de ce sa se puna emblema Renault
    15 1
  • @razvantyc1
    Nu are de ce sa poarte emblema Renault pentru ca masina nu e intentionata comercializarii.

    Singurul motiv pentru care Logan/Sandero/Duster sunt vandute sub sigla Renault pe anumite piete este pentru a atinge target-ul de vanzari.
    27 0
  • ha
    o sa apara cum a aparut si loganul de 200cp
    0 18
  • ridicol
    ''mandrie dacia mandrie romaneasca''
    ce treaba are dacia cu masina asta ??

    '''urmând să fie pregătit de Renault Sport şi să nu aibă în comun cu Duster decât numele şi, parţial, designul exterior'''

    Ce motiv de mandrie ar fi pt ''romania''? e doar un business o strategie de marketing facuta de renault pt a ajuta vanzarile masinilor lowcost dacia..care si astea la randul lor in foarte mare parte sunt doar 'renouri' dar mai proaste.

    pilaf
    4 24
  • tomita
    nici macar 1% din acest duster nu reprezinta inginerie romaneasca. e doar o cochilie. doh.
    mai tine minte cineva Espace F1 ;)). ala era mult mai aproape de realitate decat dusterul asta :D
    1 15
  • semtex82
    @tomita
    tomita esti varza! :)) ai auzit de Renault Technologie Roumanie (RTR) ?

    ia mai uimeste-ne cu cultura ta auto! :))
    5 1
  • @skipp
    aberezi
    N-a fost niciodata vorba de un Logan de 200 cp. Cel mult s-a speculat aparitia unui motor de 1,6 133 cp (RenaultSport) de pe Twingo.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru