OFICIAL: Un Dacia Duster de 850 CP va concura la Pikes Peak!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Renault a confirmat astăzi faptul că Dacia Duster va concura în ediţia 2011 a cunoscutei competiţii americane Pikes Peak International Hill Climb. Evident, nu va fi vorba de o versiune de serie, ci de una preparată, exemplarul care va lua startul în cunoscuta competiţie americană urmând să fie pregătit de Renault Sport şi să nu aibă în comun cu Duster decât numele şi, parţial, designul exterior.
Versiunea destinată competiţiei nord-americane va fi dezvoltată la cererea pilotului francez Jean-Philippe Dayraut şi va avea 850 de cai putere. Renault Sport va dezvolta maşina în colaborare cu VIP Challenge, echipa lui Dayraut. Foarte interesant este faptul că Jean-Phillipe Dayraut a concurat contra Daciei Duster pilotate de Alain Prost în Trofeul Andros, francezul aflându-se însă la volanul unui BMW Seria 1 în competiţia care a avut loc pe circuitele de gheaţă construite în cele mai cunoscute staţiuni franceze. În sezonul 2010-2011, care se va încheia oficial sâmbătă cu o finală de gală pe Stade de France la care Automarket.ro va fi prezent, Dayraut a terminat primul, iar Alain prost şi Duster Ice pe locul al doilea.
CE ESTE PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB?
Competiţia cu acest nume se desfăşoară anual pe vârful Pikes Peak din Colorado, SUA. Este vorba de o probă de 19.99 kilometri în care maşinile care iau startul acoperă o diferenţă de nivel de 1439 de metri între start şi sosire, urcând până la înălţimea de 1862 de metri.
Traseul are 156 de viraje, vine cu o înclinaţie medie de 7%, iar suprafaţa de rulare este reprezentată de un mix de asfalt şi macadam. Pikes Peak este competiţie oficială în calendarul FIA International Events, la startul său aliniindu-se de obicei peste 150 de participanţi din toată lumea.În 2011, Pikes Peak va avea loc în 26 iunie. Mai multe detalii puteţi găsi pe site-ul oficial al competiţiei.
VIDEO: RHYS MILLEN LA PIKES PEAK 2009
CINE ESTE JEAN-PHILIPPE DAYRAUT?
Pilotul francez de 41 de ani care a câştigat în acest an Trofeul Andros cu BMW este un obişnuit al sporturilor cu motor din Hexagon. Prima sa participare în competiţiile de acest tip a avut loc în 1999, când a câştigat Formula France cu echipa AS Events. Printre rezultatele notabile ale lui Dayraut se pot menţiona câştigarea Campionatului de Superturisme al Franţei cu un BMW M3 Silhouette (2001), locul secund în Porsche Carrera Cup Franţa 2005, poziţia a treia în Campionatul Francez GT (2008) şi poziţia a doua în International GT Open cu un Ferrari 430 GT3 Scuderia (2010).
În cazul în care Dayraut ar câştiga la Pikes Peak, ar fi primul pilot francez care ar termina primul în competiţia din Colorado după Michele Mouton cu Audi în 1985.
via | Renault
Cine stie ce ne rezerva vitorul? E foarte probabil ca strategia pe termen lung sa includa si un model de strada dezvoltat in mod fidel dupa cel de competitie.
Conceptul de masina sportiva si accesibila mi se pare foarte interesant si provocator in acelasi timp. Treaba-i buna!
Singurul motiv pentru care Logan/Sandero/Duster sunt vandute sub sigla Renault pe anumite piete este pentru a atinge target-ul de vanzari.
'''urmând să fie pregătit de Renault Sport şi să nu aibă în comun cu Duster decât numele şi, parţial, designul exterior'''
Ce motiv de mandrie ar fi pt ''romania''? e doar un business o strategie de marketing facuta de renault pt a ajuta vanzarile masinilor lowcost dacia..care si astea la randul lor in foarte mare parte sunt doar 'renouri' dar mai proaste.
pilaf
mai tine minte cineva Espace F1 ;)). ala era mult mai aproape de realitate decat dusterul asta :D
ia mai uimeste-ne cu cultura ta auto! :))