Constructorii de automobile continuă ofensiva electrică, fie că ne referim la piața nord americană, fie la cea europeană sau asiatică. În ciuda tuturor eforturilor, încă nu există suficientă cerere pentru adoptarea în masă a mașinilor cu zero emisii, cel puțin în SUA.
Aceasta este părerea lui Jack Hollis, vicepreședinte executiv pe vânzări în cadrul Toyota Motor North America.
Potrivit lui Hollis, mașinile cu zero emisii sunt încă mult prea scumpe, iar infrastructura de încărcare nu este pregătită pentru adoptarea în masă a acestui tip de vehicule.
"Nu cred că piața este pregătită. Nu cred că infrastructura este pregătită. Și chiar dacă ai fi pregătit să cumperi una (mașină electrică), și ți-ai permite-o...tot sunt prea scumpe," a declarat Hollis.
Până în 2030, administrația Biden intenționează ca mașinile cu zero emisii să reprezinte 50% din vânzările de mașini noi. Un obiectiv mult prea optimist, crede Jack Hollis.
"Consumatorii nu au cereri atât de mari [...] Și când începi să forțezi mult prea tare consumatorii în chestiuni pentru care nu sunt pregătiți, vor exista și alte consecințe," a mai spus el.
via Forbes
A se citi "Toyota nu e în stare să facă maşini electrice de serie"
Există în industrie o apreciere că Toyota şi-ar fi efectiv sabotat propria primă maşină electrică, căreia ..... îi cad efectiv.... roţile !
Foarte ciudat, pentru că nu numai Toyota a făcut recall la toate maşinile din primul model electric... (nu doar o serie anume, an anume)
ci şi GM care a retras toate Bolt pentru probleme cu bateria
Oare şi GM şi-au sabotat propria maşină electrică, astfel încât clienţii să zică / aprecieze că maşinile electrice sunt "proaste" ???
Nu vom şti vreodată. Speculaţii.
Oricum oricine se urcă în maşini electrice făcute cu seriozitate - Tesla, Rivian, Rimac, Hyundai şi Kia,
Mercedes şi Audi, iar mai nou Ford F150 lighting - îşi dă seama că sunt extraordinar de bune.
Hibridele simple (non plugin) au fost cândva ceva bun....
dar azi nu mai sunt nimic nou, sunt ceva vechi
Dacă ar avea măcar nişte PHEV bune, dar versiunile Prime sunt dar lipseasc cu desăvârșire !!!
Da, un PHEV care duce real 50-80 km pe zi, deci acoperi 90% cazuri pe an, full electric ar fi ceva.... dar Toyota mint.
Zic că au PHEV dar fabrică infim de puţine.
Apoi, cei care sunt lideri, Tesla, Rivian (să iau doar piaţa SUA) sunt aşa de buni, că cine are un Tesla sau Rivian nu se mai întoarce niciodată la Toyota.
Poate să vină Toyota cu orice vrea, baftă, a pierdut clientela.
Aici Mercedes şi BMW USA au înţeles cu greu, dar au înţeles şi uite azi produc EQS SUV în SUA !
Dacă îţi pierzi clienţii, îţi pierzi viitorul.
Toyota sunt mari, cum e Rusia acum, că e pe petrol şi gaze, dar în 20-30 de ani o să se desumfle spre o zonă africană.
"Îmi voi da viaţa ca tu să nu fii de accord cu mine"
Comentează, fiecare cu părerea lui, dar hai astea cu AM şi că eu etc, las-o jos că măcăne.
Nu fac, nu am făcut parte şi foarte probabil nu voi face parte din AM. Cu tot respectul, pentru că au un site / revistă destul de bun.
Nokia era mare, Blockbuster era mare,.... şi ?? Unde sunt ei acuma??
Îţi urez să devii bogat, să îţi iei un Rivian R1S şi să îmi spui dacă vrei să mai urci vreodată într-o Toyota !
OK?
Hai, o zi bună Sheriff.
mai bine toyota le-ar dubla salariile la inginerii lor etc sa vina cu tehnologii noi repede.
Lipsa maşinilor electrice la preţuri corecte, la preţuri mici este EXACT VINA Toyota şi a altor producători care NU au făcut decât să îşi bată efectiv joc de maşinile electrice !!
Există Nissan Leaf new cu preţ de 25.000€ deci se poate, dacă Toyota construia maşini electrice cu baterii şi avea deja 5 giga factory cu baterii !
Banii a avut şi are, enorm de mulţi.... dar idioţii de la Toyota merg pe hibrizi non plugin (de fapt alimentate doar cu benzină, motorină) şi dezastru de hidrogen !
Tesla vinde într-o singură lună câte toate maşinile pe hidrogen vândute vreodată de Toyota !
Asta spune enorm de multe.
Da, bateriile sunt garantate 8 ani, iar la prețul lor, mașinile electrice nu prea pot fi folosite ca mașini uzate. Prin urmare, cei cu mai puține posibilități nu pot trece oricum pe electric. Adică le poți lua doar noi și să le dai la casat după 8 ani. Al meu Opel diesel tot de 8 ani e într-o stare perfectă și nu necesită piese mai scumpe decât valorează el.
Să mai vorbim de materialele folosite la construirea bateriilor care și ele se pot termina? Până nu avem o soluție reală pentru baterii, mașinile electrice nu sunt o soluție pentru mare masă de oameni.
Nissan Leaf de fapt costă 35.700 euro cu autonomia aia jenantă de maxim 270 km în oraș.
Și tocmai, Toyota oferă mașini corecte, nu minciuni pe roți cu baterii care pot lua foc instant când ți-e încărcarea de 7 ore mai dragă.
De-aia Toyota e numărul 1 în lume, că face mașini adevărate și utile și probabil vinde într-o lună mult peste criptomarca Tezla într-un an.
Un trolling atât de deșănțat pentru electrice oare mai convinge vreun rătăcit să se-ndatoreze pentru electrocasnice de oraș?
Ford focus electric... ți se pare o maşină electrică serioasă ??
Hai dom'le...
Nu e vorba de mașină în sine, ci de baterie. Toți producătorii dau garanție 8 ani la baterie. Bateria acelui Focus a murit la fix 8 ani. Iar bateriile nu sunt făcute de mărcile producătoare de mașini, ci de alte companii (LG etc.). Adevărul dureros pentru voi e că astea sunt bateriile și limitările lor.
Nu are rost sa incercati sa discutati cu el, e ca un cal cu ochelari, nu vede decat intr-o directie. Zice ca Tesla vinde de rupe si Toyota nu vinde nimic, omul e clar platit sa faca astfel de propaganda, e doar un troll cu mult timp liber.
Ma scuzati acum, tocmai am vazut o oferta de PHEV la 50k euro, intr-o echipare similara cu masina termica ce costa 30k euro. Cei 20k euro diferenta merita din plin sa nu mai simt mirosul de combustibil de la pompa. Plus ca oricum cat stau sa se incarce, mai ajut si economia locala si bag niste bani in 5 To Go-ul de la colt.
orice termica ce nu are teava luna, ucide!
ps: in 8 ani de zile de acum vei putea schimba bateria cu una noua pe baza de nisip etc super ieftina si potenta etc..
Altfel spus in prostia celor care au impus subvențiile (sper sa dispară cât mai curând), noi toți suportam parțial costul de achiziție pentru cei câțiva deja bogați a acestor așa zise salvatoare a planetei. Foarte inteligent nu?
Compania in care lucrez a achiziționat 25 de hibride Mercedes in Germania cu un cost mediu de 65.000 de euro pentru a beneficia de subvenție si de facilitati. 5 din ele încă nu si-au găsit “proprietari” pentru ca după terminarea bateriei, in medie 60 km, pe autostrada consuma 14+.
Am colegi care prefera sa folosească mai mult de 3 ani un diesel de 3 litri decât sa treacă la o “bijuterie” de 65.000 de euro, oare de ce?
Articolul ăsta probabil se va pierde că vin altele, dar de ce faci presupuneri fără să știi?
Dieselul meu nu scoate gram de fum, nici măcar la accelerări bruște, filtrul de particule funcționează perfect la fel ca toată mașina. Știi de ce? Pentru că 95% merge doar la drum lung. Pentru fâțâială am benzină și trotinetă electrică. Așa că poate ai învățat acum să nu mai dai verdicte bazate pe presupuneri și imaginații.