Oficial: Toyota Land Cruiser 2009

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 18.09.2007
Toyota a publicat informatii si imagini oficiale despre noua generatie a SUV-ului de lux Land Cruiser 2009.

Desi Salonul Auto de la Frankfurt si-a epuizat toate premierele, Toyota pregateste publicul pentru urmatorul mare eveniment auto care se va desfasura la Sydney, in Australia. Fanii brandului japonez vor putea admira in premiera mondiala noua Toyota Land Cruiser 2009 cu doua optiuni noi de motorizare.

Japonezii au publicat deja un comunicat cu informatii si imagini oficiale din care reiese ca noul Land Cruiser este construit pe o platforma complet noua "body-on-frame" imprumutata de la modelul Lexus LX 570.

Lungimea generatiei 2009 a crescut la 4950 mm iar ampatamentul si latimea au fost pastrate la dimensiunile actualului model (2850 mm respectiv 1970 mm). Inaltimea variaza intre 1865 si 1910 mm, in functie de pachetul de suspensii cu care este echipat off-roader-ul de lux.

In Europa, Australia si Japonia, Land Cruiser 2009 va fi disponibil cu o noua motorizare, un propulsor V8 pe benzina de 4.7 litri VVT-i care dezvolta 288 de cai putere la 5400 de rpm si un cuplu motor de 445 Nm la 3400 rpm.

Aceasta versiune va conectata la o cutie automata cu 5 rapoarte. Propulsorul inregistreaza un consum mediu de 14.4 litri/100 km, ceea ce reprezinta o imbuntatire cu 12% a ciclului combinat.

Toyota va oferi in Europa si o noua versiune pe motorina, un propulsor V8 de 4.5 litri D-4D conectat la o transmisie automata cu sase rapoarte. Performantele motorului sunt remarcabile: 286 de cai putere la 3600 de rpm si un cuplu motor de 650 Nm intre 1600 si 2800 de rpm. Consumul inregistrat de noul propulsor diesel este de 10.2 litri/100 km, cu 4% mai putin decat versiunea de 4.2 litri TD L6.

A opta generatie a SUV-ului japonez a fost creata dupa cele mai stricte norme de securitate si a fost echipata cu cea mai noua tehnologie off-road. La interior pasagerii vor beneficia de 14 airbaguri iar soferul va fi ajutat printre altele de sistem de distributie a fortei de franare, suspensii adaptabile, un sistem de tractiune integrala si unul care conecteaza toate suspensiile automobilului, ESP si ABS Multi Terrain.

Desi lansarea oficiala va avea loc la Sydney pe 11 octombrie, publicul european va avea parte de o prezentare oficiala a modelului abia pe 28 octombrie in cadrul Salonului Auto de la Sankt Petersburg. Vanzarile noii generatii vor incepe in Europa la mijlocul lunii decembrie, anul acesta.

Comentarii (23)

  • AndreiRN
    Superba
    Toyota continua sa ofere produse de calitate la preturi rezonabile si cu o technologie foarte avansata.
    Ofera motoare cu o compresie mica pt o viata de folosinta cat mai mare dar si cu o putere si economie de invidiat.
    Este un exemplu concret cum un motor mai mare poate avea un consum mai mic decat un motor de capacitate mai mica. Zbarnaitorile de turatie mare facute in europa sunt bune doat pt 5 ani de zile in comparatie cu motoarele Toyota, Honda, GM, Ford, Chrysler care merg suste si sute de mii de km fara o uzura prematura.
    0 0
  • Japonezii rules...Nu pot decat sa "te aprob pozitiv" Andrei :-)
    0 0
  • patroler
    domn Mirica, ne e SUV bre, e printre putinele off-road pur sange care ezista pa planeta asta ... ca sa stii si matale ...
    In rest ... japonez cu ochii mici... iti face masini de pici ... ca n-am gasit alta rima ...
    0 0
  • Arata de parca as vedea un Mitsubishi Pajero, in ceea ce priveste motorizarile par a fi OK da nimic mai mult.
    0 0
  • seamana f tare cu penultimul model. parerea mea
    0 0
  • masina buna !
    da, aduce putin cu Pajero in linii mari, dar mai degraba poti zice ca s-au inpirat din Rav4: bara fata, faruri, stopuri, umerii spate...

    o masina demna de respect !
    0 0
  • un off road bun
    Nu prea e SUV...buna masina ! pacat ca o sa fie folosita mai ales in oras
    0 0
  • Mda..
    O noua masina pt. frustrati care vor sa se dea mari prin oras. Pacat de masina la ce uameni le conduc, cel putin la noi. Nu stiu cum unii pot merge cu asa tancuri dimineata la birou... :)
    0 0
  • Oligarh
    Buna pt drumuri de munte
    De acord cu "Yo" ...pacat de "O"amenii ce o conduc.
    0 0
  • Victor
    Seamana putin cu generatia trecuta de Land Cruiser dar nu prea conteaza asta. Motorizarile sunt excelente mai ales cel diesel care este renumit si pentru consum. Excelenta si off-road si bineinteles fiind o Toyota o sa treci mai rar pe la service.
    0 0
  • insane
    asa-asa
    mai frumoasa mi se pare modelul 2005-2007 pe care il am si eu..
    si pt cel de mai sus cu economia.. nu te mai lua dupa ce spun constructorii de masini.. a mea e motor de 4000 benzina si cand nu ma dau la ea mai putin de 22-23 nu imi consuma.. cand ii dau imi ia kiar peste 30 l/100km .. asta e singurul dezavantaj..
    in rest masina e mult prea tare.. peste orice ML si X%.. ca dotari e mai tari ca orice masina din clasa ei.. sunt super multumit de ea.. am bagat-o in off-road de fiecare daca cand am avut ocazia si nu m-a lasat.. fata de ML unui prieten care a ramas suspendat pe zapada imediat.. isi merita toti 64000 care i-am dat pe ea..
    1 0
  • eleganta
    Este suberba, linii armonioase, fina, aspect ce va castiga multi cumparatori. Tehnic ce s-ar mai putea comenta. Este varful de gama de la ei.
    0 0
  • Ciprian
    Prea cosmetizata
    Ma asteptam la altceva de la un offroad! Probabil cei de la Toyota vor sa-i prinda de nas si pe pasionatii de offroad dar si pe cei cu business-ul sau cu fite in cap! Parerea mea - e o solutie de compromis care nu face decat rau unei supercompanii! Si cei de la Land Rover au compromisurile lor gen Range Rover Sport dar si-au pastrat modelul Discovery pentru cunoscatori! Ar trebui sa invete din asta daca vor piata europeana!
    1 0
  • Giobica
    Masina de lux
    De acord cu majoritatea "comentatorilor". Modelul vechi Landcruiser 100 nu era tocmai o masina frumoasa. Dovada vanzarile care sunt neglijabile fata de Landcruiser 120.
    Toyota trebuia sa aiba un concurent pentru fitze, care sa coste cat un X5, ML sau Range Rover. De dus la servici prin Bucuresti tocmai buna !!
    Altfel cea "mica" de 3L Diesel face toti banii. La interior cam acelasi loc, mai simpla si implicit mai fiabila, foarte confortabila pe drum si imbatabila in off-road.
    1 0
  • Nu e extraordinara
    Nu prea imi place... seamana mult cu masinile americane... si in plus Toyota.... bleah... am mers de curand cu un Rav4 si la 60.000km scartaie toata... or avea motoare bune... dar degeaba cand nu poti sa te intelegi om cu om in ea... pacat, ca aveam o parere buna despre ei... dar oricum... daca nu vreti sa bagati bagi in ea cumparati Toyota!!! dar daca nu vreti sa bagati bani in ea si sa va mai si simtiti bine... cumparati orice nemtoaica... mai putin opel care nu sta prea bine la confort!!! (parerea mea)
    1 0
  • AndreiRN
    OFF-ROAD
    "nu e SUV bre, e printre putinele off-road pur sange care ezista pa planeta asta ..."
    Nicidecum OFF-ROAD. Nimeni nu produce si vinde OFF-ROAD cu exceptia la Hummer 1. Restul sunt pt drumuri neamenajate dar NU pt unde nu sunt drumuri de loc. Scrie si in cartea technica. Masinile OFF-ROAD sunt facute unicat.
    Europa inca nu a vazut modelul Toyota SUV Sequoia care este vandut numai peste ocean si il consider personal cel mai aspectuos.
    0 0
  • ~!~ THE TEXAN ~!~
    Bayy ce e aratarea asta ?
    Sa moara sa faca sa dreaga daca am mai vazut o masina mai urata ca asta :)) ... ca off-road .... nimic de spus .. RULZ ... da ... coaie ... ce pula mea arata in halu asta ? =)) =))
    0 0
  • Porcu
    Asa cum i se spunea anterioarelor Land Cruisere si aceasta pastreaza gingasia porcului.
    0 0
  • primus
    off-road sau nu? buna sau nu?
    off-road pur-sange poate n-o fi, dar ideea e ca se apropie foarte bine de modelele livrate firmelor (si mai ales institutiilor) interesate de asa ceva. daca e sa facem o lista a modelelor care (macar pe caroserie) scriu ceva cunoscut noua, toyota land cruiser sau hilux, land rover defender sau range rover, mitsubishi pajero si, evident, Hummer, pai... nu sunt multe, nu? putine se preteaza modificarilor (care nu merita sa fie majore...) pentru a obtine ceva all-road (functional). parerea mea e ca toate astea fac din LR o masina buna si utilizabila, de incredere, pe teren accidentat.
    in alta ordine de idei, land rover discovery nu cred ca e un model neaparat off-road, doar defender se poate lauda cu asta, si range rover este... compromisul acceptabil pentru lux.
    0 0
  • Tare
    Aceasta masina este cu adevarat misto dar numai in cazul in care mergi cu ea pe munte sau pe drumuri rupte in 2. Pt Bucuresti nu e recomandata de loc.
    0 0
  • da
    O MASINA ! Sunt pentru japonezi . Tehnologie ,inovatie , fiabilitate..........etc.
    0 0
  • Un impertinent cu X5 (model 20
    Mambojambo japonez
    Pana nu va legati voi de Mercedes si BMW nu va simtiti bine, mai greu va este la volan, de unde ne vedeti doar lampile de stop disparand in orizont.... Comentati dracului ontopic, nu ce nu veti avea vreodata sub fund. Parerea mea despre chestia asta? Hm, aceeasi pe care o avem toti cei care conducem zilnic pe Autobahn: "Mambojambo japonez"!
    1 0
  • offf.....
    pt Alex...ce vorbesti baiete, compari tu japoneza cu o nemtoaica......cand toyota e pe locul 2 in lume la siguranta si fiabilitate du[a cei la GMS.....eu am rav4 de la sfarsitul lui 2006 si am 75.000km....si masina merge perfect.....nu mai aburiti cu tot felul de tampenii...compari o toyota l.cruiser cu un x5 sau ml....care sunt praf in teren....abia fac fata pe sosea iarna....pe cand land cruiserul e exceptional si pe sosea si pe teren
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru