Pentru al treilea an consecutiv, Toyota este cel mai mare producător auto din lume. Datele oficiale, dezvăluite în acest moment, arată că grupul japonez a reușit să vândă 10.483.024 de mașini noi la nivel mondial în 2022. Prin comparație cu 2021, vânzările grupului nipon au scăzut cu numai 0.1%.
În spatele celor de la Toyota se află, din nou, Grupul Volkswagen. Gigantul german a avut de îndurat cel mai slab an al său din ultimul deceniu, după ce a reușit să vândă 8.3 milioane de automobile la nivel mondial. Mai exact, acest lucru se traduce printr-o scădere de 7% față de nivelul atins în 2021.
Vânzările grupului german au fost afectate în special de lipsa de componente cauzată de declanșarea războiului din Ucraina. Alături de asta, se mai adaugă și noile valuri de COVID-19 din China, care au afectat puternic vânzările grupului pe una din principalele sale piețe din lume.
Toyota a stat bine și la capitolul producție, acolo unde au fost construite 10.610.604 de automobile, o creștere de 5.3% față de 2021.
Marca Toyota în sine a produs peste 9 milioane de mașini, o creștere de 5.2%. Anul trecut au fost produse peste 2.6 milioane de mașini la uzinele din Japonia, o scădere de 7.7%. Asta în timp ce numărul de vehicule asamblate în afara Japoniei a crescut cu 11.7% până la peste 6.3 milioane de mașini.Grupul Japonez își propune pentru 2023 să producă circa 10.6 milioane de vehicule.
via Motor1
Grupul VAG trage in sfarsit ponoasele pentru minciunile care l-au ajutat sa ajunga pentru cativa ani pe primul loc.
Sa speram ca in curand dau faliment, ca sa nu mai minta. Poate se trezeste si lumea si cumpara masini de calitate, nu masini frumoase. Exista Kia, Hyundai si multi alti producatori auto buni.
Deci cine e bun, nu are nevoie de softuri ilegale pentru a vinde.
Iar hibridizarea adoptata de Toyota cu multi ani inainte, a avut avantajele ei.
Acum se pare ca toti apeleaza la diverse forme de hibride.
despre industria autohtona,nimic
Acu ce faci, lauzi Toyota, parcă îi prevesteai sfârșitul, c-a rămas în urmă cu electricele .
VAG nu poate si nici nu trebuie sa dea faliment. Ma amuza astia de prevestesc sfarsitul unor companii de marimea VAG sau (daca e sa privesc si la cei din transeea vecina) spargerea daca nu azi sau maine, sigur in cursul saptamanii viitoare, a "bulei electrice".
Tu, inexopix (care scrie mult si nu-l baga nimeni in seama), Dutz si multi altii.
Pentru cei ce nu inteleg cum sa ajunga un grup ca VAG in faliment??? Pai sunt multe exemple de companii care au ajuns sus mintind si apoi s-au prabusit.
VAG nu si-a luat amenzile pe care trebuia sa le ia pentru crime impotriva umanitatii.
Dovedit ca poluau de 40 de ori mai mult decat ce au declarat tehnic! Mintit popoare si actionari cu abureli, participat in carteluri ilegale cu BMW si Daimler pentru care au luat alte amenzi! Dovezi nu vorbe.
Deci ce faceti voi e sa sustineti marlania si coruptia.
Asa cum ba faceti ca nu vedeti accidentele facute de mucosii de 19-20 de ani cu BMW-uri rupte in doua facute din bucati.
Crezi ca suntem doar 2 care nu sustinem coruptia VAG???
Stiu pe cineva care mi-a demostrat, negru pe alb, ca o masina electrica, pentru el si familia lui, este exact ce trebuie.
Electricele cad in cap (vânzările) si nu pentru ca se aprind sau ca nu-s fiabile… încă nu se pot utiliza pe scara largă si sunt scumpe.
Am avut o singura Skoda in urma cu 10 ani si era benzinară… acuma îmi caut o Skoda Scout diesel (pentru ca am nevoie de, 4X4, spațiu, cuplu si autonomie, musai).
Dacă ai contra argumente la ceea ce spun, nici o problema, dar sa bagi așa lumea la grămada, doar dovedește cât de penibil si frustrat ești.