Toyota a prezentat astazi, la Salonul de la Detroit, primele informatii si fotografii cu noua generatie a hibridului Prius.
Toyota a prezentat astazi, in cadrul Salonului de la Detroit, noua generatie a unui model care este considerat deschizatorul de drumuri in ceea ce priveste hibrizii produsi in masa la nivel mondial: Prius. Noul model este mai lung si mai mare decat generatia precedenta si are un consum mai redus, avand toate sansele sa devina cel mai economic sedan de productie din lume. Prius a primit un nou motor de 1.8 litri care functioneaza in ciclul Atkinson si produce 98 CP la 5.200 rpm. Cu ajutorul motorului electric, propulsorul dezvolta 134 CP.
Toyota declara ca motorul mai mare este mai eficient in ciclul extern datorita cuplului motor superior, care ii permite sa functioneze la turatii mai reduse. Noul motor foloseste mai putin carburant la pornirea la rece si la viteze mari. Pe langa asta, timpul de accelerare 0-100 este redus la 9.8 secunde, a treia generatie Prius fiind mai rapida cu o secunda decat generatia precedenta.
Motorul foloseste o pompa de apa electrica pentru a imbunatati eficienta si a reduce nevoile de intretinere.
Astfel, compartimentul motor al noului Toyota Prius nu mai are nici un fel de curea.
Prius are trei moduri de functionare: EV-Drive Mode (complet electric), Power Mode si Eco Mode. Automobilul functioneaza in modul EV-Drive Mode la viteze mici si poate parcurge patru kilometri cu zero emisii.
Modul Power face pedala de acceleratie mai sensibila pentru a avea un raspuns cat mai bun si foloseste motorul pe benzina de la bord. Modul Eco este similar cu cel al lui Honda Insight si este creat pentru a micsora consumul de carburant.
Coeficientul de frecare al noului Prius este .25, ceea ce il face sa fie cel mai aerodinamic vehicul produs in serie din lume.
Podeaua vehiculului este plata pentru a mari stabilitatea la viteze mari. O serie de elemente tehnice au fost usurate pentru a face Prius cat mai eficient. Toyota estimeaza ca Prius are un consum mixt de 4.7 litri la 100 kilometri parcursi.
Trenul de rulare hibrid este reproiectat in proportie de 90%, iar computerul de bord afiseaza mai detaliat modul in care functioneaza sistemul hibrid. Astfel, soferul poate afla ce cantitate de energie este depozitata in acumulatori si cat de economic este modul in care conduce.
Noul Prius are panouri solare pe acoperis, acestea asigurand alimentarea pentru sistemul de ventilatie, care poate fi activat si din exteriorul masinii, cu motorul oprit.
Aceasta functie este o premiera mondiala in lumea auto. Noul Prius va fi comercializat in intreaga lume incepand cu jumatatea lunii mai a acestui an si continua seria celor 1.2 milioane unitati Prius vandute pana acum.
Via | Toyota
Al doilea lucru aberant, cica i-au facut podea plata ca sa mareasca stabilitatea la viteze mari. Masina aia nu merge cu mai mult de 130 nici daca o impingi la vale pe rapa si oricum manevrabilitatea e muuuult mai proasta decat la orice alta masina pentru ca taraie dupa ea atatea baterii...
Faza cu panourile solare nu e nici o premiera mondiala, pentru ca la Maybach sunt de ceva vreme, si la multe masini din grupul VW/Audi exista la unele masini ca optiune de dotare.
Daca tot vor sa o faca "Eco" pentru ce naiba i-au trantit atatea "monitoare" care sa consume curent de-a moaca? Alea sunt bune pentru vedetele de la Hollywood care vor sa isi impresioneze prietenii cu ele. Nici o persoana obisnuita nu va fi interesata de afisajul lor in timp ce se grabeste la lucru, si oricum se va plictisi de desenele pentru copii dupa vreo 2 vizionari.
O sa fie multa lume care o sa aiba pareri diferite, dar oricum nu conteaza pentru ca Prius este o gluma. Adevarata masina eco este Honda Insight care nu doar ca merge pe baza de hidrogen dar are emisii 0 ceea ce un Prius nu va reusi niciodata pentru ca nu trebuie uitat cata energie s-a consumat pentru fabricarea bateriilor.
Odata ce se va rezolva problema stocarii hidogenului si a obtinerii prin metode mai eficiente, hidrogenul va fi combustibilul viitorului.
Ma indoiesc ca in oras Jetta consuma mai putin decat Prius.
Ideea e ca in mai toate tarile civilizate primesti rebate cateva mii de euro daca iei o masina ecologica cum e Prius.
Asa ca viitorul asta este, no offence.
Vezi cat costa motorina in iulie
1. Toyota, alaturi de HONDA dezvolta noi tehnologii pentru a ne asigura viitorul. Grupul VAG foloseste motoare de generatii foarte vechi, gandite acum 20 de ani (a se vedea "revolutionara" tehnologie implementata de AUDI pe motoarele produse incepand cu anul 2010, tehnologie implementata de HONDA inca din anul 1982).
2. O masina poate sa consume si mai mult de 100l/100km (daca nu ma crezi, uita-te la emisiunea mentionata de tine). Audi-ul ala consuma 5l/100km doar daca e tractat.
3. La cat te pricepi tu la masini, o masina cu 134 de cai nu trece de 100km/h nu? Parca in articol scria de 9,8 secunde pana la 100km/h. Si da, ai fi uimit de cat de stabila e masina asta!
4. Daca ai citi articolul mai atent, ai vedea ca nu faza cu panourile este premiera mondiala ci cum sunt folosite aceste panouri.
5. Daca ai fi cu adevarat informat, ai stii ca HONDA Insight este o masina hibrida si ca nu merge pe hidrogen. Poate te referi la HONDA FCX Clarity, masina cea mai importanta din urmatorii 100 de ani. Masina care culmea nu a fost facuta de nemti!
http://www.youtube.com/watch?v=bgTxMaPxEgU
NU MAI MINTITI NESIMTITILORRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!
Consumul de 5.65 litri la 100 de km a fost anuntat din cauza unei erori de calcul la transformarea din mile in km si galon in litru, deoarece am folosit unitatea imperiala pentru galon, in loc de cea folosita in Statele Unite ale Americii.
Imi cer scuze pentru eroare.
Multumesc pentru atentie!
Oare Stroe, Brent si altii care canta prohodu industriei auto ce motorase or avea pe limo?
Incep prin a va ruga sa nu mai comparati hibridul bnzina-electric cu dieselul. Chiar daca e acelasi consum (hmm) dieselul e mult mai poluant. DA AM PRIUS, si am ales modelul pentru ca fac parte din micul trib de ecologisti, si sunt foarte multumit de ea (spatiu, functionalitate, dotari, confort...). Stau si ma intreb oare de ce postez printre voi (se intelege cine), vazand oameni cu bani putini cumparandusi sufragerii pe 4 roti cu motoare mari diesel si nu au bani de combustibili, toate uzatele de afara intra la noi cu tot cu poluare, oameni care arunca chistocul tigarii pe geam, gunoaie, etc. Nu uitati, MAI AVEM NEVOIE SI DE IARBA
Oameni de calitate: "felicitari pentru noua masina, ma bucur ca exista oameni care au grija si de mediul in care traim!"
Cei de dupa blocuri scuipand seminte: "cat a fost?"
Eu - 19500 fara TVA
Saminta-n clt de gura: "ha ha, ce fraier, imi aduc 4 bmw-uri de banii astia
????
Prius doar localizeaza poluarea, dar nu polueaza putin. Am ajuns sa masuram doar ce iese la capatul esapamentului in anumite momente. Nu e o masurare corecta si de aceea Prius pentru mine si nu numai este o strategie de marketing stralucita si o incercare de a reduce poluarea, dar cu rezultate infime in reducerea emisiilor.
Nu mai povestesc despre consumul si lipsa de dinamica in regim de autostrada sau sosea. Cu Golf 1,9 TDi personal consum in tara cam 5 l /100 km la un drum de 400 KM. Brasov-Bucuresti mers relaxat (oricum Prius nu poate mai mult) dar nu incet consumul este de 4,7.
Si nu trebuie sa reciclez o grozavie de baterie si tone de emisii pentru tehnologiile astea elaborate.