Dispozitivele EDR (Event Data Recorder), cunoscute drept cutiile negre, sunt întâlnite la avioanele de linie. Toate aeronavele sunt dotate cu un astfel de dispozitiv care înregistrează date pentru a putea determina cursul evenimentelor în cazul unui dezastru. Acest dispozitiv este prezent la toate avioanele de linie și comerciale încă din anii ’60.
Acum, potrivit unei decizii a Comisiei Europene, mașinile vor primi în curând un asemenea dispozitiv. Mai exact, toate mașinile noi vândute în Uniunea Europeană începând din iulie 2024 vor trebui să fie dotate cu o cutie neagră din fabrică. Astfel, mașinile cu până la 9 locuri și vehiculele comerciale cu o greutate de până la 3500 de kilograme vor avea în dotare un sistem EDR.
Conform documentației Comisiei Europene, cutiile negre vor trebui să înregistreze și să stocheze următoarele date: viteza, frânarea, poziția mașinii pe șosea (inclusiv înclinarea acesteia) și reacția sistemelor de siguranță.
De asemenea, EDR-ul va putea analiza dacă sistemul de apelare de urgență este activat în caz de accident. Înregistrarea va începe cu 5 secunde înainte de impact și se va termina la 0.3 secunde după incident. Cutiile negre vor stoca și informații despre marca și modelul implicat în accident, precum și echipamentul din dotare.Față de alte sisteme, cutiile negre nu vor putea fi dezactivate sau oprite sub nicio formă. Acestea sunt activate automat atunci când airbag-urile și sistemele de pretensionare a centurilor de siguranță sunt declanșate în caz de impact. EDR-urile vor fi integrate în interiorul airbag-urilor. De asemenea, cutiile negre vor fi activate atunci când capota începe să se miște în mers sau atunci când schimbarea de viteză laterală sau pe lungime este mai mare de 8 km/h într-un interval de 0.15 secunde.
Informațiile adunate și stocate de EDR vor aparține șoferului sau proprietarului mașinii. Acestea vor fi anonime, iar ultimele 4 cifre din seria VIN a mașinii nu vor fi stocate.
Orice alt tip de informație care ar dezvălui identitatea celui de la volan nu va fi înregistrat sau stocat.La final, datele vor putea fi accesate numai de către autoritățile competente pentru a putea determina cauza unui accident. Obținerea informațiilor se va putea face prin interfața OBD. În cazul în care portul este distrus, atunci informațiile vor trebui extrase direct din EDR.
via Motor1
sa puna si camere si sa faca si un rezumat la itp si cand vinzi masina.
Nu mai vorbim de alte entitati obscure, private sau nu, care le vor putea hacui in interes personal.
Viitorul e sumbru de tot. Gen china comunista sau si mai rau.