Esential
5.6 | secunde este timpul de care are nevoie Tesla Model S pentru 0-96 km/h. |
480 | de kilometri este autonomia maxima a modelului. |
45 | de minute este timpul de incarcare a bateriei lui Tesla Model S. |
5.6 | secunde este timpul de care are nevoie Tesla Model S pentru 0-96 km/h. |
480 | de kilometri este autonomia maxima a modelului. |
45 | de minute este timpul de incarcare a bateriei lui Tesla Model S. |
Compania americana Tesla a dezvelit in aceasta noapte primele informatii oficiale ale celui de-al doilea model al sau, Model S. Dupa celebrul Roadster, care a facut inconjurul lumii prin tehnologia utilizata, fiind unul dintre primele modele 100% electrice de pe piata, sedanul Model S reuseste sa confirme aplecarea Tesla spre aceasta solutie tehnologica.
Vorbim de un sedan cu linii extrem de dinamice care isi trag seva din formele agresive ale modelelor europene. De altfel, sursele de inspiratie par clare: in fata, Tesla Model S seamana cu Maserati GranTurismo, in timp ce spatele este "imrpumutat" de la Jaguar XF. Cu toate acestea, Tesla S are o personalitate clar definita, lineara, fluida, bine inchegata, care da bine in fata camerei.
Cel mai interesant amanunt legat de modelul american este legat de versatilitatea acestuia: Tesla Model S reuseste sa gazduiasca pana la sapte pasageri in interior. Acest lucru se intampla datorita lungimii totale a modelului (4978 de milimetri), care il plaseaza intre BMW Seria 5 si Seria 7.
Iar o mare parte din aceasta lungime este vizibila in habitaclu: cele cinci locuri individuale clasice pot fi completate cu alte doua locuri ceva mai mici, destinate copiilor, care sunt montate invers, cu spatarul lipit de cel al locurilor posterioare. Aceasta solutie de pozitionare a scaunelor nu dauneaza foarte mult spatiului destinat bagajelor. Motivul: datorita solutiei electrice de propulsie, Tesla Model S si-a transformat spatiul de sub capota intr-un portbagaj aditional, astfel ca spatiul pierdut prin amplasarea scaunelor pentru copii poate fi "recuperat" in partea frontala.Al doilea model al celor de la Tesla este echipat cu un motor electric actionat de o baterie ascunsa sub podea si dispune de o cutie de viteze cu o singura treapta. Desi vorbim de o electrica, performantele sale sunt exceptionale: 5.6 secunde pentru 0-60 mph (96 km/h) si o viteza maxima de 193 de kilometri pe ora. Toate acestea in conditiile unei autonomii de 260, 370 sau 480 de kilometri, in functie de marimea bateriei alese de cumparator.
Incarcarea completa a bateriei are loc in 45 de minute.Desi comenzile au inceput deja, Tesla Model S va ajunge in garajele clientilor in SUA si Europa incepand cu anul 2011, pretul sau de State fiind de 57.400 de dolari. La scurt timp dupa lansare, compania americana va dezvolta si alte versiuni ale modelului, cele mai interesante fiind una Sport si una cu tractiune integrala.
via | Tesla Motors
Oricum se inregistreaza clar progrese.
Inca o data o firma americana pune solutiile technologice la bataie si revolutioneaza o industrie.
Care o va copia urmatorul?
@AndreiRN...aceasta masina NU REVOLUTIONEAZA nici o industrie. Cu o floare nu se face primavara colega. Nu cu o masina care costa 57.000USD. Solutiile de care vorbesti cu atata emfaza, sunt demult inventate si nu sunt puse la bataie ci doar adunate intr-un super car electric care costa o caruta de bani si care nu il va copia nimeni care este destul de destept si care vrea sa faca bani. Revolutia industriei se face prin vanzarie masive de masini cu un nivel al pretului rezonabil usor accesibil paturii medii a societatii. So, masina asta nu schimba nimic. E doar dovada ca e.e. este la fel de performanta ca si energia clasica. Masinile care sunt DEJA copiate se numesc Prius si Insight, if you heard about them!
Sa speram ca Tesla nu va pati acelasi lucru, este deja la al doilea model si performantele anuntate sunt remarcabile dupa parerea mea. Daca mai apar doua modele de Tesla inafara de acesta, vor mai aparea cateva firme de genu pe piata si atunci probabil ca vor face si o masina pentru buzunnare mai mici. E normal ca tehnologiile avansate sa apara prima data pe masini scumpe si apoi sa fie implementate si pe maisini mai ieftine, se intampla asta la toti producatorii.
http://www.teslamotors.com/efficiency/well_to_wheel.php
La performantele ei, tesla e totusi echivalenta cu o masina cu un motor mic si consum foarte redus. Daca ai incerca sa folosesti aceeasi cantitate de gaz natural dar arsa direct in motorul termic ai obtine performante de logan pe gpl.
Pretul mare al automobilelor electrice se datoreaza numarului mic de automobile construit si mai ales faptului ca bateriile sunt conceptie proprie. Daca bateriile s-ar fabrica in serie mare pretul lor ar scadea considerabil si ar fi fezabile si instalate pe masini ieftine.
In afara de autonomie (calcaiul lui Ahile al masinilor electrice), acestea au numai avantaje. Constructia e mult mai simpla (si implicit ma fiabila), eficienta mai mare, lipsa consumabilelor gen ulei, filtre si pacute de frana, cuplul constant intre 0rpm si 6000rpm (si care ramane oricum mare pana dupa 10000rpm, facand inutila cutia de viteze), faptul ca o poti alimenta si acasa.
In plus, motorul mic nu necesita un compartiment dedicat mare situat in fata habitaclului. Bateriile pot fi situate si in podeaua vehiculului, iar habitaclul deasupra lor, obtinandu-se astfel o masina inalta gen SUV si stabila in acelasi timp.