Esential
2500 | de dolari costa versiunea de baza a lui Tata Nano. |
4 | litri/100 km consuma noul model indian. |
33 | de cai putere are motorul lui Tata Nano. |
2500 | de dolari costa versiunea de baza a lui Tata Nano. |
4 | litri/100 km consuma noul model indian. |
33 | de cai putere are motorul lui Tata Nano. |
Dupa cateva luni de mister, indienii de la Tata au lansat in sfarsit mult-discutata masina de 2500 de dolari, cel mai ieftin autoturism produs vreodata in lume. Surprinzator, Tata Nano arata chiar bine, fiind o masina de oras al carui singur scop este de a purta ocupantii dintr-un loc intr-altul fara prea multe pretentii. Modelul a fost lansat in aceasta dimineata in cadrul Salonului Auto din New Delhi, Ratan Tata fiind cel care a tinut un discurs de prezentare a masinii in fata a mai mult de 500 de jurnalisti din toata lumea.
Vorbim de o masina care, spune seful Tata, "va indeplini toate normele de siguranta si poluare, emisiile sale fiind ceva mai reduse decat cele ale unui scuter." Pretul sau de dealer va fi de 2500 de dolari (100.000 de rupii), plus TVA plus costuri de transport. Ii dam cuvantul aceluiasi Ratan Tata: "Din moment ce am promis acest lucru, pretul de dealer va fi de fix 100.000 de rupii, adica de 2500 de dolari. Acest lucru face ca Nano sa fie cu jumatate mai ieftin decat orice alt model auto din lume".
Modelul va dispune de trei versiuni: Standard, Deluxe si Luxury, ultimele doua urmand sa dispuna de aer conditionat. Normal, pretul minim se refera la versiunea de baza.
Masina se bazeaza pe un motor de 624 de centimetri cubi care scoate 33 de cai, cuplat la o cutie manuala cu patru trepte. Viteza maxima a masinii va fi, conform comunicatului indian, de "peste 100 km/h". Volumul rezervorului este de 30 de litri, care combinat cu cifrele consumului (4 litri/100 km) face ca Tata Nano sa poata sa parcurga 750 de kilometri cu un singur plin. Foarte interesant este faptul ca motorul lui Nano indeplineste normele Euro 4 si ca nu a avut niciun fel de probleme, spune seful companiei, la testele frontale de siguranta.
La fel de interesant este faptul ca Nano va dispune de de frane pe disc in fata, putand acomoda patru persoane in habitaclu. In schimb, masina nu are servodirectie si radio iar scaunele sunt fixe. In interior, cel de la volan va avea in fata doar vitezometrul si doi indicatori luminosi care il avertizeaza pe acesta in legatura cu nivelul combustibilului si cu temperatura uleiului.
Tata se asteapta la vanzari de circa 500.000 de unitati pe an, vanzarile urmand sa debuteze in a doua jumatate a anului 2008. Exista sanse mari ca ceva mai tarziu, in 2011, Tata Nano sa ajunga si pe pietele europene. Vom reveni cu informatii si cu mai multe fotografii imediat dupa ce acestea vor fi disponibile.
UPDATE: Ratan Tata, seful companiei care ii poarta numele, a confirmat la conferinta de presa de dupa lansare ca modelul Nano va ajunge si pe pietele europene incepand cu 2011, urmand ca in acel moment sa vorbim de o masina care "va indeplini toate regulile necesare pentru aceste piete".
Dotarile tehnice vor fi mult imbunatatite, pretul modelului in Europa urmand sa fie de doua sau de trei ori mai mare decat cel al actualei versiuni.
Altfel spus, ne putem astepta la o masina de maximum 5000 de euro, care va dispune insa de mai multe motoare si chiar de o versiune diesel. Primul pas a fost deja facut, Tata subliniind faptul ca modelul indeplineste deja normele de poluare Euro4.In privinta modului in care Tata va introduce Nano pe Batranul Continent, seful companiei indiene a preferat sa pastreze tacerea, analistii asteptandu-se insa ca Fiat sa le intinda o mana indienilor in acest sens. Ratan Tata face parte din Consiliul de Administratie Fiat, fiind binecunoscuta colaborarea dintre cele doua parti.
Sursa: Autoblog
Masini de genul asta mai sunt: C1,Aygo etc. Singura problema e ca acestea au preturi ce nu sunt deloc justificate.
Vreau sa zic ca e evident ca nu este o masina cu care sa pleci la drum lung, cu bagaje, cu familia, cu prietenii... Asa cum nu exista limuza care sa faca traseu de autobuz.
In legatura cu masinuta (nu am reusit sa citesc chiar toate poaturile, in special din cauza la vreo 2 -3 tipi care se cearta in afara subiectului)
Dar ca si comentariu: in varianta actuala de achipare si pret (chiar si coaja), e mai buna si mai interesanta si mult mai ieftina decat un TICO, respectiv MATIZ (cu care ar putea concura pe la noi)
Ca si cumparatori, fiti siguri ca or sa fie interesati 3 sferturi din proprietarii de TICO-uri si MATIZ-uri
Dar ca si minusuri:
Din cate imi dau seama s-ar putea sa aiba rotile de o marime mai mica decat cele de la TICO (cu cu gropile de pe la noi ... )
- si altceva : - depinde de ce ar mai putea pune astia pe ea, dar totusi nu stiu ca daca vine pe la noi cu un pret de 5000 de EUR, o sa mai fie chiar asa acesibila si cautata (pentru inca 1700-2000 iei un LOGAN care cred eu ca e de 2 ori mai bun si la motor si la echipare si la marime si la marca ...)