Festivalul de la Goodwood, desfăşurat în weekendul care tocmai s-a încheiat, a adunat la start şi multe personalităţi din industria auto. Printre ele s-a numărat şi Wolfgang Durheimer, şeful Bentley, care a acordat cu această ocazia un interviu celor de la Autocar.
Subiectul discuţiei a fost, inevitabil, SUV-ul pe care constructorul britanic de lux se pregăteşte să îl lanseze în 2016. Potrivit lui Durheimer, modelul 4x4, primul din istoria Bentley, va costa peste 130.000 de lire sterline, adică peste 160.000 de euro.
Cum Bentley nu vrea să canibalizeze vânzările vârfului de gamă Mulsanne, Durheimer a anunţat că SUV-ul nu va fi mai scump decât limuzina de top.
Aflat în curs de dezvoltare şi surprins de mai multe ori în timpul testelor, SUV-ul Bentley va fi construit pe noua platformă MLB Evo şi va beneficia de serviciile unui motor V8 twin-turbo de 4.0 litri şi de un W12 de 6.0 litri. Acesta din urmă îi va permite SUV-ului să atingă o viteză maximă de 320 de km/h, transformându-l astfel în cel mai rapid model de teren din lume.Designul va păstra liniile circulare masive şi se va inspira din ceea ce am văzut pe conceptul EXP 9F şi din ceea ce vedem pe actualele Continental GT şi Flying Spur. Interiorul va combina aspectele clasice cu modernismul digital al noului Audi TT, de la care va împrumuta ecranul de 12 inch, montat în locul instrumentelor de bord.
Insa pentru un SUV este intradevar cam fortata alaturarea termenilor, o lauda similara unui banc cu rusi, care se mandreau ca ei sunt cei mai tari la orice, inclusiv ca au cel mai inalt pitic din lume!!!
De bunt simt in lumea banilor si a creierelor care se considera superioare la volan, mi-ar fi placut sa comunice si ca este SUV-ul cu franarea cea mai rapida, cu emisiile cele mai ecologice, cu cele mai avasante sisteme de siguranta rutiera, inclusiv cel mai protectiv la impactul cu pietonii de pe trecere sau trotuare (sau cu camilele dupa caz, in functie de regiunea de comercializare).