OFICIAL: Supercarul Honda NSX va fi produs
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Salonul Auto de la Frankfurt, pe lângă potenţialul său expoziţional, este şi un bun prilej de a face publice planurile de viitor ale principalilor constructori. După ce Lamborghini a anunţat că va produce Sesto Elemento, a venit şi rândul celor de la Honda să promită lansarea legendarului NSX.
Informaţia vine chiar de la Takanobu Ito, preşedintele executiv al marcii nipone, care a confirmat interesul pentru renaşterea lui NSX. Potrivit oficialului, noul NSX va fi complet diferit de predecesorul său, scopul principal fiind acela de a crea un supercar cu un raport putere/greutate impresionant. Ito respinge astfel ideea unui model cu sute de cai putere, dar cu o masă ceva mai ridicată.
Deşi nu a dezvăluit informaţii despre data lansării, Ito a ţinut să sublinieze că vom vedea un altfel de NSX, diferit de cel care oferea 290 de cai putere şi cântărea 1350 de kilograme.
"Nu te mai poţi baza doar pe putere pentru a putea crea un supercar impresionant. Vechiul NSX se străduia să ofere putere şi o experienţă incitantă la volan.
Noul model se va concentra pe raportul putere/masă, însă nu vom încerca să-i copiem pe cei de la Ferrari. Vom lua în calcul şi eficienţa unui asemenea model", a declarat Ito.Lansarea unui succesor pentru NSX fusese programată pentru anul 2010, însă dezvoltarea sa a fost oprită în 2008 din cauza recesiunii economice de către Takeo Fukui, CEO-ul de la acea vreme. Planul a revenit pe masa departamentului de cercetare şi dezvoltare Honda, Ito încercând să ofere publicului, pe lângă imaginea unui brand economic, şi garanţia sportivităţii
"Ultimele noastre eforturi s-au axat pe reducerea consumului şi emisiilor ceea ce a dus la formarea unei imagini potrivit căreia Honda a abandonat aspiraţiile sale sportive. Lăsaţi-mă să vă asigur că nu se va întâmpla asta. Vă vom demonstra asta odată cu noile noastre modele", a ţinut să declare Ito.
Acelaşi preşedinte Honda a rememorat anii în care a fost desemnat să lucreze la naşterea lui NSX: "Mi-am petrecut începutul carierei la Honda, dezvoltând NSX, în special structura sa din aluminiu.
Am apreciat această oportunitate şi am învăţat multe. Tocmai de aceea vreau ca inginerii Honda să dobândească pe viitor experienţa. În prezent, în cadrul companiei, inginerii noştri lucrează la dezvoltarea viitorului NSX."via | autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Honda in Romania
-
Honda Civic Preţ: 17.500 - 39.522 €
-
Honda Civic Sedan Preţ: n/a - 27.500 €
-
Honda CR-V Preţ: n/a - 38.250 €
-
Honda CR-V Hybrid Preţ: 34.000 - 43.000 €
-
Honda HR-V Preţ: 21.440 - 25.188 €
-
Honda Jazz (2014-2017) Preţ: 14.988 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
-
BMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Modelul NS-X (New Sports eXperimental) este punerea in proba practica a conceptului cu acelasi nume ce este prezentat lumii automobilistice la 2 Februarie 1989 la vestitul Salon Auto nord-american de la Detroit. In serie, modelul ce va apare dupa jumatatea anului 1990, ne intampina cu sloganul "De la inovatie la senzatie; viziune si realitate" si este nu numai capodopera auto a firmei Honda ci si a intregii industrii auto nipone, precum si a celei asiatice, intre modele de serie, iar asta pentru cel putin un deceniu de la lansarea sa.
Tehnica de ultima ora din perioada aparitiei sale, materialele rare folosite in constructia motorului si a structurii sale si alte detalii inspirate direct din sporturile cu motor, dar si constructia sa in regim manual (dar nu limitat) si faptul ca, este prima masina de serie curenta din lume construita integral pe un sasiu si caroserie din aluminiu, dovedesc ca, acest model supersport este un produs high-tech care cel putin in teorie promite mult.
Pentru inceput este lansata pe piata doar varianta coupe cu motor la 3.0L, abia cinci ani mai tarziu (Martie 1995) acesteia fiindu-i alaturata si o alta de tip targa, motorul cu capacitate marita lasandu-se si el asteptat alti doi ani. In ciuda lansarii "cu dreptul" pe piata auto mondiala, acest model nu va cunoaste cu adevarat succesul mult visat decat in primii sai ani de viata, cifra medie de 200 buc./an privitoare la vanzarile sale din ultimii ani vorbeste o limba clara si nici chiar cele 18.600 unitati construite in cincisprezece ani nu sant de domeniul succesului. Daca dilema este faptul ca, numele Honda nu este un nume cu rezonanta la aceasta clasa auto, publicul potential nu neaparat atras de un design impropriu si fara vreo traditie in lumea supercar-urilor si intrarea unei marci de duzina in sectorul acesta sau ca, publicul desi foarte incantat de comportamentul masinii, pretul relativ mic pentru aceasta clasa de masini, refuzand totusi un bolid construit perfect in tipica maniera nipona, lipsindu-l astfel de un carcater propriu, nu se va stii niciodata. Cert este ca, modelul a supravietuit in programul ofertei constructorului mai mult decat oricare rival al sau, devenind la clasa sa, unul dintre cei mai longevivi competitori, sfarsitul productiei sale ce este prevazuta odata cu sfarsitul anului 2005 fiind anuntat abia in iulie al aceluiasi an.
Modelul in toate variantele sale este proiectat, dezvoltat si fabricat exclusiv in Japonia.
Motorizarile intercontinentale:
Europa:
- 3.0L -24V-DOHC -VTEC - la 274CP (TM) -1990-1997-
- 3.0L -24V-DOHC -VTEC - la 256CP (TA)
- 3.2L -24V-DOHC -VTEC - la 280CP (TM)
America de Nord:
- 3.0L -24V-DOHC -VTEC - la 270CP (TM) - 1990-1997-
- 3.0L -24V-DOHC -VTEC - la 252CP (TA)
- 3.2L -24V-DOHC -VTEC - la 290CP (TM)
Japonia:
- 3.0L -24V-DOHC -VTEC - la 280CP (TM) - 1990-1997-
- 3.0L -24V-DOHC -VTEC - la 265CP (TA)
- 3.2L -24V-DOHC -VTEC - la 280CP (TM).
Galerie foto:
HONDA NSX - EDITII LIMITATE
De-a lungul timpului, Honda dezvolta aproape exclusiv pentru piata nativa mai multe versiuni sportive ale acestui model. Si in America de Nord este oferita exclusiv o astfel de versiune sportiva in editie limitata, numai Europa trebuind sa se dea multumita cu cele doua versiuni de serie si facelifturile lor.
HONDA NSX-S - 2.1997
La inceputul anului 1997, Honda lanseaza exclusiv pe piata nipona a doua varianta sportiva a modelului clasa supersport, NSX sub titulatura Type-S. In principiu e vorba de una si aceiasi masina, lipsita de o echipare bogata si implicit 45 kg mai usoara, setata mai dur, 10mm garda de sol coborata (116mm in loc de 117mm - inaltime totala) si disponibila numai la versiunea coupe de 3.2L -DOHC -VTEC. Se pare ca, sfarsitul productiei acestei versiuni va lua sfarsit odata cu cel al versiunii de baza.
HONDA NSX-S ZERO - 2.1997
Descrierea acestei versiuni ce are la baza chiar versiunea geamana Type-S, este una le fel de simpla ca si a celorlalte versiuni sportive, exclusiv disponibile pe piata nativa. In fond e vorba de o versiune spartana a ceea ce inseamna Type-S, 96 kg mai usoara fata de varianta de baza, greutatea ce este economisita prin o si mai mare lista de echipamente sterse din echiparea sa, la care se adauga scaune scoica din carbon marca Recaro, jenti BBS si culoarea portocaliu atat in interior cat si exterior. Lipsa airbag-urilor din dotarea sa, fac ca acest model sa nu aibe decat o viata foarte scurta pe piata, in cursul anului 2000 productia acestuia fiind oprita.
HONDA NSX-R - 11.1992
La mai bine de un an de zile de la lansarea modelului NSX pe piata auto mondiala, compania decide dezvoltarea si lansarea unei versiuni mai performante, dar pe platforma aceluiasi automobil si in ramele legalitatii. Cum in Japonia acordul producatorilor auto prevede o putere maxima de 280CP pentru masinile de serie, in cazul de fata, aceasta putere este deja data chiar de versiunea de baza, asa ca, singurul concept care ramane in picioare se numeste eficienta, adica minimalizarea greutatii prin orice metoda posibila si folosirea materialelor exotice pentru maximizarea performantelor.
Asa a luat nastere prima masina de serie curenta din linia modelelor Type-R. Rezultatul final: 135 kg economisite ca de obicei din renuntarea gadgeturilor echipamentelor de baza, suspensii mai mari, arcuri si amortizoare mai tari si implicit setarea lor, cauciucuri si jenti mai mari, volan Momo, s.a.m.d. Productia exclusiva a modelului are loc intre anii 1992-1995.
HONDA NSX-R - 5.2002
Cea de a doua editie a versiunii NSX-R nu este altceva decat una si aceiasi masina doar cu schimbarile de rigoare, acelasi facelift si adaosuri ale echipamentelor de baza respectiv optiunilor asemanatoare versiunii de baza. De data aceasta insa, materialele exotice isi fac aparitia si la suprafata, asa se face ca, eleronul si capota cu tot cu fanta de aer sant construite din fibra de carbon, magneziul si titanul nefiind nici ele mai putin prezente. Rezultatul final: 70 kg economisite fata de versiunea de serie, adica 1270 kg. Si aceasta versiune este construita pe mai departe in exclusivitate pentru clientela pietei nipone, in ciuda faptului ca, a fost deja prezentata si la diverse show-uri auto de pe continentul european, ea insa neputand fi achizitionata de nicaieri din afara Japoniei.
Galerie foto:
HONDA NSX-T / ACURA NSX-T
1995
Modelul NS-X (New Sports eXperimental) este punerea in proba practica a conceptului cu acelasi nume ce este prezentat lumii automobilistice la 2 Februarie 1989 la vestitul Salon Auto nord-american de la Detroit. In serie, modelul ce va apare dupa jumatatea anului 1990, ne intampina cu sloganul "De la inovatie la senzatie; viziune si realitate" si este nu numai capodopera auto a firmei Honda ci si a intregii industrii auto nipone, precum si a celei asiatice, intre modele de serie.
Tehnica de ultima ora din perioada aparitiei sale, materialele rare folosite in constructia motorului si a structurii sale si alte detalii inspirate direct din sporturile cu motor, dar si constructia sa in regim manual (dar nu limitat) si faptul ca, este prima masina de serie curenta din lume construita integral pe un sasiu si caroserie din aluminiu, dovedesc ca, acest model supersport este un produs high-tech care cel putin in teorie promite mult.
Pentru inceput este lansata pe piata doar varianta coupe cu motor la 3.0L, abia cinci ani mai tarziu (Martie 1995) acesteia fiindu-i alaturata si o alta de tip targa, motorul cu capacitate marita lasandu-se si el asteptat alti doi ani. In ciuda lansarii "cu dreptul" pe piata auto mondiala, acest model nu va cunoaste cu adevarat succesul mult visat decat in primii sai ani de viata, cifra medie de 200 buc./an privitoare la vanzarile sale din ultimii ani vorbeste o limba clara si nici chiar cele 20.000 unitati construite in treisprezece ani nu sant de domeniul succesului. Daca dilema este faptul ca, numele Honda nu este un nume cu rezonanta la aceasta clasa auto, publicul potential nu neaparat atras de un design impropriu si fara vreo traditie in lumea supercar-urilor si intrarea unei marci de duzina in sectorul acesta sau ca, publicul desi foarte incantat de comportamentul masinii, pretul relativ mic pentru aceasta clasa de masini, refuzand totusi un bolid construit perfect in tipica maniera nipona, lipsindu-l astfel de un carcater propriu, nu se va stii niciodata.Cert este ca, modelul supravietuieste in programul ofertei constructorului de mai bine de un deceniu, devenind la clasa sa, unul dintre cei mai longevivi competitori, iar un sfarsit al sau nu se intrevede pana cand prototipul HSC nu va fi trimis in productia de serie. De-a lungul timpului, Honda dezvolta exclusiv pentru piata nativa mai multe versiuni sportive ale acestui model. Si in America de Nord este oferita exclusiv o astfel de versiune sportiva in editie limitata, numai Europa trebuind sa se dea multumita cu cele doua versiuni de serie si facelifturile lor.
Modelul in toate variantele sale este proiectat, dezvoltat si fabricat exclusiv in Japonia.
Motorizarea modelului:
-3.2L-DOHC-VTEC-la 280CP (TM)
-3.0L-DOHC-VTEC-la 265CP (TA).
Galerie foto:
http://www.hondafan.ro/modele.php?id=177
Pentru generaţia 2002-2005
Viteză maximă 270 km/h
Acceleratie (0-100 Km/h) 5.7 s
Masă: 1445 kg
Ai cerut 3 surcele si ai primit doar 2. Tot e bine...Era si mai bine daca nu primeai si cateva tone de balarii la pachet...
Eu n-am decat bate, ciomege si pari de uluca...Nu cred ca-l intereseaza asa ceva...