Presa internațională a relatat recent că Daimler ar putea renunța la brandul Smart din cauza pierderilor financiare, însă în cele din urmă germanii au ajuns la un acord cu producătorul chinez Geely, care deține Volvo.
În urma acestei înțelegeri, Daimler și Geely vor deține câte 50% din marca Smart, care va produce doar modele electrice la o uzină care va fi construită în China. Mercedes-Benz va stabili designul noilor modele Smart, în timp ce Geely se va ocupa de toate detalii tehnice, inclusiv de producția din China.
Pe lângă modelele actuale de oraș, Smart își va extinde gama prin lansarea modele subcompacte, cel mai probabil cu scopul de a crește vânzările și, implicit, veniturile.
Primele modele lansate în cadrul noului parteneriat vor fi lansate la nivel global în 2022. Până atunci, Daimler va continua producția lui Smart EQ Fortwo la uzina Hambach din Franța și a lui Smart EQ Forfour la uzină din localitatea slovenă Novo Mesto.
Daimler și Geely au inițiat primele colaborări încă de anul trecut, când au anunțat că vor lansa un serviciu premium de ride-hailing (asemănător cu Uber și Bolt) în China.
Întrucât producția Smart în Europa va înceta, Mercedes-Benz a anunțat că va investi 500 de milioane de euro pentru a produce un model electric la uzina pe care o deține în Hambach.
Via Daimler
Fizionomia tipică de prusac a șefului Zetsche pare neverosimil integrată ȋn tabloul relevat de foto nr. 2.
Da, fraților, trimiteți totul către gălbejiți…Și nu depășiți granițele corectitudinii automobilistice, care proclamă hegemonia minorității…electrice.
Sprechen Sie Chinesisch?
Poate nu inteleg eu bine si corectati-ma daca gresesc, insa intr-o Europa cu un numar sufocant de mare de masini si in crestere, tendinta logica si fireasca nu ar trebui sa fie spre masini MAI MICI? Parcatul in oras a devenit un stres aproape insuportabil pentru tot mai multi. In 95% din timp mergi singur sau maxim in 2 cu masina. Deci de ce ti-ai lua Mondeo sa mergi la munca? Nu inteleg....