OFICIAL: Saab intră sub protecţia Legii Falimentului din Suedia
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Oficialii Saab au anunţat astăzi, printr-un comunicat oficial oferit presei, că va intra sub protecţia Legii Falimentului din Suedia, urmând ca producătorul nordic să fie protejat pentru o perioadă de creditori de o instanţă suedeză.
La fel cum se întâmplă în cazurile de acest tip (cele mai recente fiind cele ale GM şi Chrysler în 2008 în SUA), compania va iniţia o procedură de reorganizare pentru a demonstra în această perioadă că poate să se restructureze astfel încât să poată reveni pe piaţă într-un context favorabil. În cazul în care procedura nu va reuşi, compania Saab va fi fie vândută, fie destinată lichidării.
Secretul acestei intrări sub protecţia legii falimentului stă în faptul că negocierile cu potenţialii investitori chinezi de la Pang Da durează mai mult decât se credea iniţial, iar Saab a rămas în pană de lichidităţi, fapt care îi împiedică pe diriguitorii companiei să plătească creditorii, angajaţii şi să reia producţia întreruptă încă din luna aprilie.
"Am ajuns la concluzia că o restructurare voluntară sub protecţia unui tribunal ne va acorda timpul necesar, protecţia şi stabilitatea necesare pentru a ne plăti angajaţii, a găsi fonduri necesare pe termen scurt şi pentru a pregăti reluarea producţiei", anunţă Victor Muller, preşedintele Saab şi al Swedish Automobile, compania care a cumpărat Saab de la GM în urmă cu un an.
Acelaşi Victor Muller nu ezită să-şi exprime optimismul în legătură cu viitorul companiei suedeze, deşi perspectivele sunt mai degrabă sumbre: "Potenţialul Saab Automobile ca producător auto viabil, independent şi premium rămân în picioare.
Acest lucru ne este arătat de faptul că portofoliul nostru nou de produse este apreciat, cele 11.000 de comenzi şi accesul la piaţa chineză pe care îl vom primi odată cu înţelegerea cu Pang Da şi Youngman fiind cele mai buen argumente în acest sens", încheie boss-ul suedezilor.via | Automotive News
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
-
După mai multe luni de incertitudine, Volkswagen a ajuns într-un final la un acord cu sindicatul IG Metall. Prin urmare, producătorul nu va mai fi nevoit să închidă fabricile din Germania. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Jaguar si Land Rover sunt sub patronaj indian, Lotus sub patronaj chinezesc. Toate prospera.
ztele, daca vrei sa-mi scrii ceva in particular, cu mare placere, uite email-ul meu: interistu_2005@yahoo.com. Nu stiu daca Automarket permite afisarea numerelor de telefon ale userilor, dar, din moment ce exista si o rubrica de anunturi auto in care vanzatorii isi expun numerele la vedere, presupun ca n-ar fi o problema. Insa, din motive lesne de inteles, daca vrei numarul meu, scrie-mi pe mail si ti-l trimit tot acolo.
Ce fel de propunere? Sa constituim vreun fan club SAAB? :)) Asta ar fi un vis mai vechi de-al meu, desi exista ceva de genul la noi, dar, daca n-ai un SAAB propriu, mai bine nu te prezinti la intrunirile lor si mi se pare corecta aceasta optica . Sau te poti prezenta cu ce ai in definitiv, baietii nu zic nu, dar m-as simti eu ridicol sa ma duc cu BMW si sa le declar cat de mult iubesc SAAB :))) Dar cu certitudine voi avea unul al meu odata si odata si pe urma voi dori sa ma implic vizibil, consistent, in promovarea de anvergura a marcii pe meleagurile dambovitene...Nu-i o promisiune, ci o realitate anticipata. De altfel, mai incerc uneori sa le vorbesc in particular de SAAB cunoscutilor mei, dar cei mai multi mi-o reteaza din start cu preconceptii precum "Aaa, marca aia pacatoasa? Nu ma atrage cu nimic, costa prea mult pentru ce ofera, se strica repede, piesele sunt greu de procurat si pe deasupra si scumpe, viteza nu baga ca alea nemtesti, consuma americaneste, bord sarac lipit, motoare de Opel, Diesel de Alfa Romeo, ia uite, este si in faliment etc"...Va dati seama ca, lovindu-ma de cerbicia lor, renunt si eu instantaneu sa duc munca de lamurire deoarece cu romanul "atotstiutor" si fudul nu te poti intelege de nici o culoare si pace!
Deci, astept cuvantul tau, ztele.
astfel de oameni comenteaza pe aici! :| interneaza-te!
"piesele sunt greu de procurat si pe deasupra si scumpe, viteza nu baga ca alea nemtesti, consuma americaneste, bord sarac lipit, motoare de Opel, Diesel de Alfa Romeo, ia uite, este si in faliment etc"
adica fix adevarul ! ce munca de lamurire trebuie sa duci?? sa dovedesti ca nu e asa?
Din pacate, azi a fost anuntat faptul ca s-a renuntat si la acest lucru... Actualmente este asteptata o declaratie a domnului Victor Muller in ceea ce priveste activitatile din Germania.
In ceea ce priveste cererea SAAB de a intra sub protectia legii falimentului, tribunalul din Vänersborg va lua maine o decizie.
@900: Din ce-am vorbit cu Henrik azi, nu s-a anulat nimic. Tu de unde ai aflat?
http://saabblog.net/2011/09/07/saab-rekonstruktion-keine-entscheidung-des-amtsgerichts-heute/
Probabil ca maine vom afla mai multe.
Cat despre a intelege ce inseamna pasiunea pentru o marca anume, nu ai nicio treaba. Te incadrezi intr-o categorie anume, bine descrisa de @SaabCuantic.
Felul in care ai reactionat, sustine cu succes ideea conform careia populatia Romaniei este mult mai numeroasa decat poporul. Tara nu are nicio vina, dar este locuita.
Pacat.
Lasa orgoliile si trezeste-te, nu mai crede ca stai stramb si judeci drept pe altii, ca s-ar putea sa te cam inseli. Si pastreaza-ti ''diagnosticele'' pentru tine.
Oricum, cei care au curaj si adevaratii pasionati, vor avea mereu ceva interesant de spus. Spre deosebire de tine.
Asa ca nu stiu ce implica mai exact ce se doreste la SAAB. Sper doar sa fie o miscare buna.
Referitor la Ztele si ce s-a intamplat in Germania, este o dovada ca SAAB nu trebuie sa moara. La asa ceva se ajunge atunci cand o masina ajunge sa fie mai mult decat un simplu fier. Asta inseamna sa fii fan adevarat, sa sustii ce iti place si la bine se la rau. Faptul ca acest lucru se dorea sa se intample tocmai in Germania este o dovada a aprecierii acestei marci, tocmai pe cea mai mare piata auto din Europa. Cu siguranta ca si in State se va face ceva asemanator.
Respecte maxime pentru voi, care apreciati o marca pe care foarte multi nu o inteleg!
SAAB-Born from jets!
http://www.youtube.com/watch?v=XTRB1oCMNTw&feature=results_main&playnext=1&list=PLBC6AD27B3B068E32
http://www.youtube.com/watch?v=XTRB1oCMNTw&feature=results_main&playnext=1&list=PLBC6AD27B3B068E32
Reorganizarea presupune prezentarea unui plan de afaceri viabil, guvernul numeste un administrator, iar daca administratorului i se pare in regula, atunci incepe procesul.
In principiu nu ar trebui sa fie piedici in calea reorganizarii, dat fiind parteneriatul cu chinezii.
In tot acest timp (3 luni - 1 an), salariile angajatilor sunt garantate si platite de statul suedez.
Meleagurile noastre care aplauda ca animalele "succesul" Renault / Dacia, dar ignora complet faptul ca DIN CAUZA LOR platim taxe de inmatriculare de ne iese pe nas?
Meleagurile noastre unde "sa moara si capra vecinului" e sport national?
Meleagurile noastre unde dam 230 de milioane de euro pe un stadion de 100 de milioane, si gazon muci?
Meleagurile noastre unde un nesimtit isi permite sa schimbe imnul national pentru ca unul din marii conducatori romani ai istoriei noastre are, din intamplare, acelasi nume cu actualul presedinte?
Meleagurile noastre in care un oras (Slatina) n-are bani sa sustina subventiile la caldura peste iarna, dar tocmai a construit o biserica de 38 de milioane de euro?
Hai sictir, "meleagurile noastre" sa fie ultimul argument intr-o discutie logica si coerenta.
Personal as dona o COROANA pentru aceasta marca de 2 lei.