OFICIAL: Saab intra in lichidare
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Producatorul suedez Saab a fost pus astazi in lichidare, in ciuda ofertellor de ultim moment pe care General Motors le-a primit pentru constructorul nordic. Informatia a fost facuta publica de catre principalul sindicat al muncitorilor Saab.
"Consiliul de Administratie Saab a decis astazi sa lichideze compania. GM a facut inca un pas inspre eliminarea companiei", a declarat Stefan Loefven, seful sindicatului IF Metall, care are un reprezentant in CA al producatorului suedez.
Suedezii critica dur atitudinea GM, care confirmase in cursul zilei de astazi ca a primit mai multe oferte pentru vanzarea Saab: "Este un gest iresponsabil din partea GM sa mearga in doua directii, ambele urmarind insa aceeasi finalitate. Este de neinteles si absolut iresponsabil ca GM sa faca acest lucru fara sa analizeze serios cele cateva oferte pe care le-a primit pentru Saab", a declarat Loefven, citat de AFP.
Printre partile interesate de preluarea Saab s-au numarat producatorul olandez de supercar-uri Spyker sau un grup format dintr-o companie de invenstitii luxemburgheza si seful Formulei 1, Bernie Ecclestone.
Purtatorul de cuvant al GM anuntase vineri ca GM continua in paralel atat procesele de lichidare a marcii, cat si analiza ofertelor pe care compania le primeste. Cu toate acestea, GM a angajat compania AlixPartners pentru a superviza si dirija operatiunile de eliminare a marciii suedeze.Saab are angajate 3400 de persoane in Suedia, insa eliminarea marcii ar insemna automat stergerea a 8000 de locuri de munca in statul nordic, implicand aici muncitorii furnizorilor a caror activitate este legata direct si exclusiv de Saab. Este al patrulea brand la care americanii renunta din 2005 incoace, dar primul pentru care s-a decis lichidarea in detrimentul unei vanzari.
Articol in curs de redactare.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Potrivit Autorității Federale pentru Transport Auto din Germania (Kraftfahrt-Bundesamt), peste 768.000 de modele diesel produse între 2014 și 2023 ar putea necesita înlocuirea filtrelor de particule diesel. (19.12)
-
Constructorii europeni de automobile cresc prețurile mașinilor pe benzină pentru a face modelele cu zero emisii mai atractive pentru public. De la 1 ianuarie 2025 vor crește normele de emisii de CO2 la nivelul UE. (19.12)
-
Pentru a susține fabricile sale din Italia, Stellantis s-a angajat să investească 2 miliarde de euro în 2025. Pe lângă, aceștia au alocat 6 miliarde de euro pentru a îmbunătăți lanțul de aprovizionare. (19.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Noile modele Hyundai vor putea fi cumpărate prin platforma online Amazon
- BMW XM, tunat de Manhart: 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu
- Prima imagine cu viitorul SUV de performanță electric Mercedes-AMG
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
sa speram ca intra numa in 'moarte clinica' si va reinvia din noi cat de curand........
pacat de aceasta marca.......
respectele mele...........
Sa-i fie tarana usoara.
Daca nu ai un BMW parcat in fatza pe Dorobanti si ai un SAAB , esti un nimeni , nu se uita pitzi la tine .
SAAB devenise o gaura neagra.Trebuia facut ceva. E vorba de afaceri, nu e loc de sentimente aici.
GM a facut tot acest circ cu vanzarea in speranta ca nu se vor mai face de ras ca in cazul Opel, dar si-au dovedit inca o data lipsa de seriozitate. Acum se vehiculeaza ca marea problema ar fi noul SAAB 9-5. Cine ar cumpara SAAB ar primi si tehnica de ultima ora de la GM, lucru care nu le convine americanilor defel.
Ma intreb atunci... daca tot au investit atatea milioane in dezvoltarea si realizarea proiectului 9-5, terminandu-l cam pe cand au anuntat ca SAAB va intra in faliment, de ce nu i-au grabit lansarea pe piata? E cel mai interesant si frumos SAAB produs in "era" GM si avea foarte mari sanse de a deveni un succes comercial. Raspunsul pare a fi simplu: planul de a ucide SAAB are ceva vechime, au cautat doar ocazia de a-l realiza cat mai... frumos. Un 9-5 in costm de Buick Lacrosse ori Opel Senator sa zicem n-ar arata rau in ochii celor de la GM.
Ar mai fi o intrebare... Robert Collin a avut ideea vanzarii SAAB fara noul 9-5. Bine, atunci ce ar mai fi de cumparat? 9-3 cabriolet, 9-3, numele si cladirile. Pana va putea fi produs un nou model vor trece doi ani, vor fi costuri infernale pentru noul proprietar iar la capitolul vanzari vor sta foarte rau. Cine are puterea financiara de a suporta acele costuri?
Se cam stinge si ultima luminita de la capatul tunelului. Chestia asta ma face sa-mi amintesc de o replica a fostului ministru de finante al Germaniei, Steinbrück, care spunea ceva de genul "lumina de la capatul tunelului poate fi si de la trenul care iti vine in fata"...
Ne cam omoara gandirea pe unii se pare. SAAB a murit pentru ca nu s-a adaptat la cerintele pietii. Toti cei au postat de-a lungul timpului in cei mai mari fani ai lui SAAB, probabil nici au condus vre-odata vreun SAAB. Clientii care nu stiau ca exista SAAB, nici nu vor stii pentru ca nu i-a interest niciodata.
Da asta este viata, SAAB, un producator excelent (zic cei de la Automarket nu eu, nu am condus si nici nu m-a interesat niciodata SAAB, dar nici nu m-a erijat in cel mai mare fan al lor) dispare si este intrat in faliment.
Naspa, dar repet problemele vor aparea cand dispar leii din Africa, ursi polari din Groenlanda si de la Cercul Polar, tigrii din Asia si inca cate alte specii care exista cu un scop si el foarte bine definit in natura.
Marci de masini exista si vor exista intotdeauna, pana la urma nici o masina nu este vie si nu are o personalitate unica. Este doar o tabla, pe care noi cei care muncim sa o platim, credem ca este mai mult. De fapt... pentru cei care au asamblat-o si pentru cei care muncesc ca s-o plateasca este o bucata din sufletul lor. Pentru restul... este doar bucata de metal si nimic mai mult.
Morala: daca iubesti o marca, incerci sa-i ajuti. Le cumperi masinile, le scrii scrisori cand au probleme, te unesti cu alti fani si te duci la porta fabricii lor incercand sa faci ceva. Daca in schimb esti materialist... dai vina pe altii, pentru ca numai ei sunt de vina si te duci sa-ti cumperi alta masina, exact ca cei care spuneau ca ar da oricand un BMW pe un SAAB, dar totusi... au BMW-ul si nu SAAB-ul.
Contractul dintre SAAB si GM a fost total in defavoarea lui SAAB, pentru ca toate masinile s-au facut pe platforme tehnice comune cu alte marci mai ieftine ale companiei, insa pretul mereu a ramas ridicat. Desi erau (imi pare rau ca vorbesc la trecut) diferente vizibile intre marci, GM niciodata nu s-a preocupat de pastrarea identitatii lui SAAB. Imaginea de marca a devenit tot mai slaba in ultimii 10 ani. Astfel ca falimentul, mai devreme sau mai tarziu, oricum venea.
In ceea ce priveste leii si ursii polari, tare ma intreb ce legatura au ei cu stirile economice? SAAB si Volvo de exemplu au avut intotdeauna respect fata de mediul inconjurator. Doua mici exemple: SAAB trionic la unii, primul catalizator pus la masinile de competitie la Volvo. Daca ar fi sa scriu aici tot ce au facut cei doi producatori... dar exista motoarele de cautare daca nu e lenea prea mare.
Problemele de ecologie si ale speciilor pe cale de disparitie nu trebuie ignorate, dar trebuie sa fie un pic de ordine. Despre ele s-a discutat la Copenhaga, nu au treaba cu Detroit unde "think big" si "big is beautiful" fac legea. Natura nu trebuie ignorata si distrusa, trebuie pastrata si ingrijita, insa toate la locul lor. Asta e a doua oara cand vad scris la un articol despre problemele de la SAAB despre lei si ursi. Probabil ca ar trebui sa punem la fiecare articol auto si cateva mesaje despre speciile in cale de disparitie, proteste contra folosirii blanurilor in industria de imbracaminte, renuntarea la carnea de vita deoarece vanturile vitelor maresc considerabil cantitatea de CO2 din atmosfera s.a.m.d. Dar atunci poate ca ar trebui sa dezbatem si problemele femeilor in societatile islamice sau faptul ca de obicei fumatorii nu se sinchisesc cat de mult pot deranja nefumatorii aprinzandu-si tigarile peste tot (ca sa nu mai zic si de poluarea pe care fumul o duce, atat atmosferica, cat si efectele negative asupra economiei mondiale pe care le au bolile ce iau nastere de pe urma fumatului si costurile pe care le implica).
LauCalin, cu tot respectul, dar la Trollhättan s-a depus tot timpul o munca enorma si s-au investit sume imense tocmai pentru a imbunatati si modifica platformele comune cu Opel. Este mare diferenta dintre un SAAB si un Opel, atat la calitate, cat si la tinuta de drum, de fiabilitate nu mai spun. Asa ca nu sunt de acord cu ideea SAAB = Opel. In rest ai perfecta dreptate cand afirmi ca GM nu s-a preocupat de pastrarea identitatii lui SAAB.
Fara nici o indoiala, este mare diferenta dintre Opel si SAAB din toate punctele de vedere, incepand de la partea tehnica si fiabilitate pana la siguranta si calitatea fabricatiei (de fapt este absurd sa le compari). Insa problema este ca GM niciodata nu a facut in asa fel incat marcile astea doua sa se diferentieze. Multi au spus (si spun in continuare) ca se merita sa cumperi Opel pentru ca ar fi un SAAB mai ieftin. Cel care isi cumpara o masina si nu are cunostinte auto (adica cea mai mare parte a populatiei), porneste de la ideea asta, pentru ca americanii, in cultura si marketingul lor mediocru, nu au stiut ca pastreze identinatea marcii SAAB. Eu cred ca asta a dus la faliment.
Asta e lumea, asta se cere! Astra cu tabla de 1mm, kia si hyunday.
Pacat. Poate totusi se gaseste o solutie.
P.S. Ma amuza "expertii" care isi dau cu parerea, dar in viata lor nu au stat la un metru de un SAAB! Oare s-a blocat forumul de la dacia logan!!!
Scuze tuturor pentru offtopic.
@mihai: din cate am inteles din declaratiile celor de la Koenigsegg, GM, dupa ce au semnat acordul prin care se stabilesc conditiile de vanzare-cumparare SAAB, au crescut intr-una pretentiile pana au ajuns la un nivel inaccesibil pentru Koenigsegg. Mi-a placut foarte mult de taria lor de caracter ca s-au dus personal, Christian von Koenigsegg si Bard Ekker, la fabrica din Trollhättan pentru a le comunica direct angajatilor de la SAAB ce s-a intamplat.
Speram sa revina asa cum s-a intamplat si cu MG-ul!
Ben Laden, mai traiesti?! In caz afirmativ, e posibil sa am ceva pt tine! >:)
Se pare ca situatia din teren este diferita fata de ce spuneti voi aici.
Va place sa puneti stiri d'astea periculoase ca se agite lumea degeaba.
Multumit?
Imi pare rau de 9-5, mi-as fi dorit sa fie urmatorul SAAB pe care sa-l conduc.