Esential
300 | CP oferă versiunea Aero a lui Saab 9-4X. |
Saab a prezentat noul său crossover: 9-4X. Modelul este bazat pe platforma lui 9-3 şi va debuta la Salonul Auto de la Los Angeles. Sub capota acestui model stă un V6 oferit în două variante de putere – 265 CP şi 300 CP. Versiunea de 265 CP are o cilindree de 3.0 litri şi este aspirată natural. Alături de transmisia automată cu şase trepte oferită standard, Saab 9-4X accelerează de la 0 la 100 km/h în 9.0 secunde.
Versiunea Aero a lui 9-4X este echipată cu un motor V6 turbo de 2.8 litri, care dezvoltă 300 CP şi 400 Nm. Cuplul motor maxim este furnizat între 2.000 şi 5.000 rpm şi îi permite modelului 9-4X să accelereze de la 0 la 100 km/h în 8.3 secunde. Nu există infromaţii momentan despre o eventuală versiune diesel a acestui model, motorizare preferată de publicul european. Modelul 9-4X beneficiază de un şasiu adaptiv, care oferă trei setări: Intelligent, Comfort, Sport. Motorul are un mod suplimentar de răspuns, intitulat Eco. Modul Eco este activat de la un buton separat şi recalibrează răspunsul la pedala de acceleraţie pentru a furniza un consum de carburant cât mai redus.
Şasiul adaptiv al lui Saab 9-4X este legat de sistemul Saab DriveSense. Acest sistem permite reglarea direcţiei şi a suspensiilor.
În standard, modelul 9-4X beneficiază şi de un sistem de faruri adaptive cu bi-xenon, care oferă şi iluminare activă pe viraje. Printre elementele tehnice al lui 9-4X sunt incluse şi diferenţialul spate cu alunecare limitată controlat electronic şi sistemul de tracţiune integrală cu variatorul de cuplu care reglează în permanenţă raportul dintre cuplul primit de puntea faţă şi cuplul motor primit de puntea spate. Toate aceste elemente ar trebui să îi confere lui 9-4X titlul de lider al segmentului crossover în materie de manevrabilitate.Via | Saab
Genul de masina pe care nu as ezita sa imi cheltui banii... pe care nu-i am din pacate!
E superb! Mi-a placut mereu Saab.
Mi-ar place sa vad mai des astfel de car-uri pe soselele romaniei. Dar trebuie sa trecem mai intai de media de 8 clase pe diploma, sa nu mai lasam gunoaie in parcari sau chistoace prin parcari si poate, poate.
chestie de educatie, si numai de cea auto
una peste alta un inceput promitator dar minusul este la motorizarea diesel si interiorul care pare un pic spartan sau macar anost ...
Sunt profund dezamagit sa vad ca o versiune AERO , cu un motor Turbo de 2.8, 300CP, 400nm, ajunge la suta in 8,3 s!!!!!
Ce inseamna asta?Ca unul cu 1.4 TSI pe o Jetta, va spune adio si va ineaca in fum.!!!!Rusinos, performante execrabile.
Aero, era sinonim cu PERFORMANTA nu cu mediocritatea.Ca sa nu mai vorbesc si despre motorul aspirat de 3.0, 265 cp iar suta in 9 secunde.:((((
Saab a trecut si prin perioade in care performanta de care pomeneai nu era nici pe departe un domeniu prea cunoscut al acestei companii. Nu mai plange pe umarul celor de la SAAB, baietii au facut si masini care in SUA erau luate in ras (prin anii '80), iar prorietarul vazut ca un freak ce nu-si permite o masina adevarata. Cred sincer ca perioada de succes al celor de la Saab cunoaste (acum) un nou inceput.
Cat despre performante. . .astea se masoara si in altceva decat in secunde. Stiai?
Cred ca ai confundat America cu Europa si periada anilor '80 cu cea din zilele noastre, mai ales in Romania. Mereu in State SAAB a fost vazuta ca o marca foarte buna, care mereu a fost luata in considerare cand cei de acolo au vrut sa-si cumpere o masina. Ei bine, in Europa nu prea a fost asa, mai ales in ultimii 10 ani.
Werewolf, eu as zice ca performantele sunt destul de bune. Totusi nu este vorba de un simplu sedan. Este o masina mai inalta, mai grea, cutia e reglata si pentru alt regin (nu numai pentru sosea etc), cx. e ceva mai mare... Si chiar si asa, atat de mullt conteaza ca ajunge la 100 km/h cu o sec in plus sau in minus fata de concurenta? Pentru ca, asa cum zicea si Gica, uneori performanta nu inseamna (numai) 0-100km/h.
Cat despre comparatiile cu X5 sau Q7.... acestea sunt penibile. Desi sunt masini de aceeasi clasa clientul de SAAB va privi mereu cu dispret la masinile astea.
Iar despre performanta, stai linistit ,stiu ca nu conteaza doar sprintul pana la suta.Mai intra in ecuatie si distributia maselor, rapoartele cutiei, cate stie sa faca si sistemul acela 4*4,precizia directiei...
Dar, in 80% din cazuri conteaza mai mult motorul.Tu ai prefera o impreza VRX Sti, cu 130 cp?Ca de nu prea conteaza motorul atata timp cat masina sta lipita de asfalt pe viraje.
Si ca sa-mi argumentez dezamagirea legata de performante:un Mitsubishi Outlander din 2005 , cu un motor turbo, 2.0 200cp, 300nm scoate suta in 7.7Acum faceti si voi calculele, cum vi se mai pare acest 9-4x Aero?
Exteriorul este placut, mai are unele lucruri care nu-mi plac, dar toata plansa de bord.... era faina prin '90.
Cat despre greutate, ai exemplul mai sus, mitsu outlander, tot crossover, cam aceeasi greutate banuiesc, 5 ani vechime si ii da clasa saab-ului fara sa discute.
Aero, era sinonim OPC, T5-T6 volvo, Gti, Rs adica modele vitaminizate:)
Spre exemplu, mergi linistit cu 120% si iti da flash-uri un opel zafira.Te umplii de draci, cum ba nene monovolumul asta are pretentii de masina sport?Iar cand te depaseste vezi sigla opc si te-ai calmat.Atunci stii ca are 2.0 turbo, alte amortizoare, frane imbunatatite , scaune recaro.....
Pe cand acum , vezi un 9-4x AERO, si daca te misti mai cu talent in cutia de viteze cu un 325 ii arati cum se conduce in DTM.
Cat despre motoare, in articol se regasesc doar optiunile pentru America de Nord.
Mai mult ca sigur cele pentru Europa vor fi consta in turbo pe benzina de cilindree mica si diesel. Asa ca nu va mai agitati.
Werewolf3, sa stii ca nu totul se reduce la 0-100 si la liniute, poate ca pe altii chiar nu-i intereseaza aspectul asta.
ma rog problema mea este el partea de jos care parca a ramas neterminata...in rest masina e foarte ok, parca un pic prea lasata in fata...
Pt. dumneata exista BMW!
Intre timp dumneata cumpara-ti ce iti permiti.
Dar nu pot avea pretentii atata timp cit multi de scriu pe aici(inclusiv tu) vad performanta in celebrele sintagme"cit prinde la ora?" si" cit face pina la suta?".
Din pacate cultura in domeniul auto(si nu numai) in Romania lipseste cu desavarsire.
Asa zisi"pseudofani" isi dau cu parerea,care-i mai frumoasa,care-i mai tare,care prinde cel mai mult...
Fara cuvinte...
Inca o data sincere felicitari @SAAB ,dar,din pacate,esti doar o picatura de speranta intr-un ocean sufocant de platfusisti...
PS: daca vreti cu adevarat o masina din care sa refuzati cu neobrazare sa va mai dati jos,atat de profund sa va frapeze,veniti la noul showroom SAAB de pe Splai,langa ING Bank - se afla pe traseul meu cotidian si nu ma satur niciodata cand trec "pe langa" sa sorb nesatios din ochi cele doua exponate de acolo : un 9-3 si noul 9-5,ambele supraalimentate si una mai rapitoare vizual ca alta..personal,as face si pe dracu-n patru ca sa strang bani sa-mi iau 9-3 2.0 T XWD .De fapt,indiferent de ce proprietar ar fi la carma,SAAB va ramane SAAB si nu uitati ca,asa huliti pe drept cum au meritat sa fie,cei de la GM au dovedit totusi bunul simt de a lasa fosta lor subsidiara suedeza sa uzeze nestingherita de motoare de provenienta certa...SAAB (faimoasa motorizare H din anii 80 a rezistat pe vechiul 9-5 pana in 2009 si pe vechiul 9-3 pana in 2002,iar dupa aceea pana si Ecotec-ul s-a descoperit ca fusese in realitate imaginat si proiectat de inginerii SAAB la jumatatea deceniului trecut,chiar daca fusese executat de GM Europe si a dotat si...Opel,sic! ) .Dar de la tolomacii de la Spyker,sclavii lui Audi si BMW,la ce sa te astepti decat la corcituri ridicole cum se preconizeaza "noul" 9-3 ?!...Ah,Koenigsegg....
Felicitari tie pentru obiectivitate si-ti urez bafta sa reusesti sa-i cumperi Saab-ul dorit...
Dar,nici o paguba, cand ma uit vrajit pe Youtube cum se realizau SAAB-urile in secolul trecut,mai ales inainte de 1990,ma refer la procesele de proiectare,fabricatie si testare,nu pot decat sa emit onomatopee de admiratie ireprimabila...Wow! Cata atentie eminamente stiintifica pentru a construi NU NUMAI o masina,ci si o ideologie veritabila si mai ales...ezoterica.Prietenii stiu si de ce,si cum...Dar nu dezarmez niciodata: nu numai moartea mi se pare lucrul cel mai cert din lume,ci si faptul reparatoriu istoric ca,mai devreme sau mai tarziu,stiinta de...viata in format SAAB-Scania se va reface,va supravietui si,de ce nu,va inflori...
So: globalizarea a inceput occidental,exceleaza oriental si ne cretinizeaza occipital! Mai vorbim...