Saab a dezvaluit astazi la Geneva noul concept 9-X BioHybrid, care va sta la baza viitorului rival pentru BMW Seria 1
Saab a dezvaluit astazi la Geneva noul concept 9-X BioHybrid, rivalul suedez pentru actuala Serie 1. Prototipul anticipeaza o viitoare versiune de serie, gata sa intre pe piata cel mai tarziu in 2010.
Asa cum ne-a obisnuit, Saab transfera filosofia de design promovata de conceptul Aero X, tuturor creatiilor sale, inclusiv noului 9-X BioHybrid.
Noul tren de rulare, cu care vine echipat conceptul suedez, aduce in prim plan un nou propulsor Saab, de 1.4 litri turbo, BioPower, dezvoltat in parteneriat cu GM. Noua unitate instalata pe conceptul 9-X genereaza 200 de cai putere, in conditiile alimentarii cu etanol, si un cuplu motor de 280 Nm. Emisiile de CO2 ating o limita de 105 g/km, atunci cand se foloseste benzina, iar consumul mixt anuntat oficial de Saab este de 4.9 litri/100 de km (benzina) si 6.4 litri/100 de km (etanol E85).
Noul concept Saab nu face compromisuri nici in materie de performanta, sprintul 0-100 de km/h realizandu-se in 7.9 secunde (pe etanol) si 8.3 secunde (pe benzina), in timp ce viteza maxima atinge valoarea de 192 km/h.
Sistemul hibrid include propulsorul de 1.4 litri, un cuplu de baterii litiu ion, sistem de regenerare a fortei de franare, tehnologie start-stop dar si un motor electric. Ambele unitati sunt conectate la o transmisie manuala cu sase rapoarte, ambreiaj automat si selectare secventiala a treptelor, care trimite intreaga putere doar puntii fata.
La interior, conceptul ofera spatiu generos pentru patru adulti si o serie de gadget-uri menite sa usureze sarcinile soferului. Bordul si intrumentarul pornesc de pe portiera oferind o noua perspectiva in materie de design interior.
Pentru conexiunile necesare sistemului de navigatie, wireless, telefonie si de entertainment, Saab a apelat la ajutorul celor de la Sony Ericsson. Pentru un acces mai usor in portbagaj, constructorul suedez a creat un sistem mobil de deschidere a usilor si manevrare a spatiilor de depozitare.
Comentarii (6)