OFICIAL: Renault va lansa un model Alpine alături de Caterham

de Bogdan Mirică
Luni, 05.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault şi Caterham au anunţat că vor colabora pentru dezvoltarea unui viitor model sportiv. Acesta va purta numele legendarului brand Alpine şi va sosi în maxim patru ani.

Astăzi se scrie o nouă pagină în istoria modelelor sportive din gama Renault. Constructorul francez a anunţat încheierea unui parteneriat cu Caterham, producătorul britanic de vehicule sport de nişă. Ambele companii vor avea ca scop dezvoltarea şi producţia unor viitoare modele sportive, precum şi colaborarea în domeniul motorsportului.

Pentru a desăvârşi înţelegerea, Caterham va cumpăra 50% din acţiunile noi înfiinţatei companii Automobiles Alpine Renault, parte a grupului Renault. Se va naşte astfel un joint-venture cu participaţie 50/50, ce va începe să funcţioneze din ianuarie 2013 în frunte cu Bernard Olivier.

Toată activitatea se va concentra în jurul uzinei de la Dieppe, din Normandia, Franţa, vechea fabrică în care luau naştere modelele Alpine şi în care acum Renault produce toate modelele diviziei sale sportive RS.

Renault şi Caterham vor investi în mod egal în dezvoltarea unor automobile sportive. Primul model va fi lansat în următorii 3-4 ani şi va fi disponibil atât în gama Renaultsport sau Alpine cât şi în cea Caterham.

Carlos Ghosn, preşedintele Alianţei Renault-Nissan, a declarat: ”Acest parteneriat ne oferă ocazia de a pune în practică o ambiţie mai veche: aceea de a crea o maşină sportivă capabilă să ofere spiritul şi ADN-ul Alpine.”

”Parteneriatul încheiat cu cei de la Caterham ne permite să reînviem brandul Alpine şi să putem promite un model sportiv în următorii 3-4 ani.”

Carlos Tavares
Directorul de Operaţiuni Renault
Carlos Tavares, directorul pe operaţiuni Renault, a declarat că ”posibilitatea de a reînvia brandul Alpine a depins întotdeauna de găsirea unui partener viabil.
Am reuşit să găsim în Caterham o susţinere suficientă, care să ne permită să punem în centrul proiectului uzina de la Dieppe. Parteneriatul ne permite deja să dăm naştere unui model capabil să ducă mai departe tradiţia Alpine. El va fi gata în următorii trei sau patru ani.”

via Caterham

Comentarii (7)

  • un caterham cu motor reanultsport ... hmm... sounds good :) (nu mai vorbesc de acest alpine ... speram 600kg si ~300cp)
    10 6
  • Ce mi-e mie neclar sunt urmatoarele:
    1. de ce au ales sa infiinteze o noua entitate juridica sub care sa existe marca/modelul Alpine, ca jv 50%-50% cu englezii de la Caterham? Caterham dpdv financiar este un purice pe langa un elefant, asa cum este alianta Renault-Nissan, deci nu cred ca fost vorba de a face costurile de R&D mai usor de suportat pt Renault.
    2. de ce au avut nevoie de Caterham in definitiv? In niciun caz expertiza Caterham nu o depaseste pe cea a departamentului Renault Sport. Daca ne referim la masini categoria fulg, gen Caterham, ne aducem aminte ca si Renault a avut spre sfarsitul anilor 90 modelul Spider, dezvoltat pe aceeasi filozofie de reducere la maxim a masei. Caterham este un producator de serie extrem de mica, supertraditionalist si care fabrica replici de Lotus 7, masina originala a lui Colin Chapman, cu deosebita atentie la greutate: adica are doar 2 scaune, schimbator si volan la interior (parbriz sau acoperis, ca optionale). Masini cu adevarat "puriste" pe care le respect pt simplitate, pt ca te invata pilotajul, dar complet inutile pe drumurile publice sufocate ale Europei de astazi, unde activeaza Renault si mediul pentru care isi dezvolta produsele.
    Multumiri AM sau oricui imi poate raspunde la cele 2 intrebari.
    17 10
  • elkcnu
    designul acestui alpine este copiat dupa un concept citroen ceea ce inadmisibil.
    5 19
  • BaditzaEx
    @mntsn, aceleasi intrebari/nedumeriri !
    8 2
  • In January 1989, the LS 400 made its debut as a 1990 model at the North American International Auto Show, in Detroit, Michigan.[14] U.S. sales began in September 1989, followed by limited exports to Australia, Canada, and the United Kingdom.[15] The LS 400's new 4.0 liter 1UZ-FE 32-valve V8 engine, capable of 190 kilowatts (250 hp) and 353 newton metres (260 ft·lbf) of torque,[16] was linked to a new four-speed automatic transmission with electronically controlled shifts.[17] The chassis used an independent, double-wishbone suspension setup,[18] and an air suspension system was optional.[19] The LS 400's 0–100 kilometres per hour (62 mph) time was 8.5 seconds, and its top speed was 250 kilometres per hour (160 mph).[20] Compared to the rival target BMW 735i (E32) and Mercedes-Benz 420 SE (W126), the LS 400 had a quieter cabin, with 58 dB at 100 kilometres per hour (62 mph); a higher top speed; a lower drag coefficient and curb weight; and it avoided the U.S. Gas Guzzler Tax.[21][22][23]


    First-generation LS 400 cabin (UCF10).
    The LS 400 was among the first luxury sedans to feature an automatic tilt-and-telescoping steering wheel with SRS airbag, power adjustable shoulder seat belts, and an electrochromic rear-view mirror.[24][25] The five-passenger cabin included California walnut and leather trim, power-adjustable seats, and soft-touch controls. A back-lit electroluminescent gauge cluster featured a holographic visual effect, with indicator lights projected onto the instrument panel.[24][26] The memory system stored the driver's seat, side mirror, steering wheel, and seat belt positions. Available luxury options included a Nakamichi premium sound system and an integrated cellular telephone with hands-free capabilities.[17][27][28] The LS 400 further contained some 300 technological innovations to aid smooth operation and silence,[17] including fluid-damped cabin fixtures,[29] vibration-insulating rubber mounts,[30] airflow fairings,[31] and sandwich steel body panels.[30]


    1990–1992 Lexus LS 400 (UCF10R; Australia).
    In Japan, the launch of Lexus was com
    2 24
  • @yyyyy
    Merg prost vanzarile Lexus? Brosura de mai sus o prezinti clientilor? Macar daca erau date din prezent.
    8 1
  • @mntsn, @baditzaex.Au ales caterham tocmai datorita caracterului pur sange al marcii si datorita parteneriatului deja existent din formula 1, Caterham F1, fosta Team Lotus, are motoare Renault. Joint venture-ul l-au facut sa imparta costurile de cercetare, design, renault nedorind sa duca totul pe umerii lor, 50 la suta din actiuni fiind destul de mult pt caterham.asta denota faptul ca celor de la cterham le-a fost acordat votul de incredere.au facut combinatia perfecta, ambele marci au experienta in motorsport.
    18 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru