Astăzi se scrie o nouă pagină în istoria modelelor sportive din gama Renault. Constructorul francez a anunţat încheierea unui parteneriat cu Caterham, producătorul britanic de vehicule sport de nişă. Ambele companii vor avea ca scop dezvoltarea şi producţia unor viitoare modele sportive, precum şi colaborarea în domeniul motorsportului.
Pentru a desăvârşi înţelegerea, Caterham va cumpăra 50% din acţiunile noi înfiinţatei companii Automobiles Alpine Renault, parte a grupului Renault. Se va naşte astfel un joint-venture cu participaţie 50/50, ce va începe să funcţioneze din ianuarie 2013 în frunte cu Bernard Olivier.
Toată activitatea se va concentra în jurul uzinei de la Dieppe, din Normandia, Franţa, vechea fabrică în care luau naştere modelele Alpine şi în care acum Renault produce toate modelele diviziei sale sportive RS.
Renault şi Caterham vor investi în mod egal în dezvoltarea unor automobile sportive. Primul model va fi lansat în următorii 3-4 ani şi va fi disponibil atât în gama Renaultsport sau Alpine cât şi în cea Caterham.
Carlos Ghosn, preşedintele Alianţei Renault-Nissan, a declarat: ”Acest parteneriat ne oferă ocazia de a pune în practică o ambiţie mai veche: aceea de a crea o maşină sportivă capabilă să ofere spiritul şi ADN-ul Alpine.”
Carlos Tavares, directorul pe operaţiuni Renault, a declarat că ”posibilitatea de a reînvia brandul Alpine a depins întotdeauna de găsirea unui partener viabil. Am reuşit să găsim în Caterham o susţinere suficientă, care să ne permită să punem în centrul proiectului uzina de la Dieppe. Parteneriatul ne permite deja să dăm naştere unui model capabil să ducă mai departe tradiţia Alpine. El va fi gata în următorii trei sau patru ani.”via Caterham
1. de ce au ales sa infiinteze o noua entitate juridica sub care sa existe marca/modelul Alpine, ca jv 50%-50% cu englezii de la Caterham? Caterham dpdv financiar este un purice pe langa un elefant, asa cum este alianta Renault-Nissan, deci nu cred ca fost vorba de a face costurile de R&D mai usor de suportat pt Renault.
2. de ce au avut nevoie de Caterham in definitiv? In niciun caz expertiza Caterham nu o depaseste pe cea a departamentului Renault Sport. Daca ne referim la masini categoria fulg, gen Caterham, ne aducem aminte ca si Renault a avut spre sfarsitul anilor 90 modelul Spider, dezvoltat pe aceeasi filozofie de reducere la maxim a masei. Caterham este un producator de serie extrem de mica, supertraditionalist si care fabrica replici de Lotus 7, masina originala a lui Colin Chapman, cu deosebita atentie la greutate: adica are doar 2 scaune, schimbator si volan la interior (parbriz sau acoperis, ca optionale). Masini cu adevarat "puriste" pe care le respect pt simplitate, pt ca te invata pilotajul, dar complet inutile pe drumurile publice sufocate ale Europei de astazi, unde activeaza Renault si mediul pentru care isi dezvolta produsele.
Multumiri AM sau oricui imi poate raspunde la cele 2 intrebari.
First-generation LS 400 cabin (UCF10).
The LS 400 was among the first luxury sedans to feature an automatic tilt-and-telescoping steering wheel with SRS airbag, power adjustable shoulder seat belts, and an electrochromic rear-view mirror.[24][25] The five-passenger cabin included California walnut and leather trim, power-adjustable seats, and soft-touch controls. A back-lit electroluminescent gauge cluster featured a holographic visual effect, with indicator lights projected onto the instrument panel.[24][26] The memory system stored the driver's seat, side mirror, steering wheel, and seat belt positions. Available luxury options included a Nakamichi premium sound system and an integrated cellular telephone with hands-free capabilities.[17][27][28] The LS 400 further contained some 300 technological innovations to aid smooth operation and silence,[17] including fluid-damped cabin fixtures,[29] vibration-insulating rubber mounts,[30] airflow fairings,[31] and sandwich steel body panels.[30]
1990–1992 Lexus LS 400 (UCF10R; Australia).
In Japan, the launch of Lexus was com
Merg prost vanzarile Lexus? Brosura de mai sus o prezinti clientilor? Macar daca erau date din prezent.