OFICIAL: Renault Megane RS - date, fotografii si informatii complete

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 16.10.2009
Renault a prezentat informatiile si fotografiile oficiale cu noul Megane RS, reprezentantul marcii in segmentul hatch-urilor sportive radicale.

Fisa tehnica

Marca/Model/Versiune Renault Megane RS
Lungime (mm) 4299
Latime (mm) 1848
Inaltime (mm) 1435
Ampatament (mm) 2639
Greutate (Kg) 1387
Capacitate (cc) 1998
Puterea maxima (CP/rpm) 250/5500 rpm
Cuplu maxim (Nm/rpm) 340/3000 rpm
Viteza maxima (Km/h) 250
Acceleratie 1-100Km/h (s) 6.1
Consum mediu (litri/100 km) 8.4

Renault a publicat ieri toate informatiile si detaliile tehnice oficiale legate de cea mai agresiva versiune din noua familie Megane. Noul Megane RS va fi disponibil, asa cum se stia deja, impreuna cu un motor de 2.0 litri si 250 CP al carui cuplu maxim atinge 340 Nm. Noutatea absoluta va fi disponibilitatea modelului in doua versiuni de sasiu, Sport si Cup, prima disponibila pentru sofatul de zi cu zi pe sosea, a doua celor care isi doresc performante pe circuit si care vor beneficia astfel de aportul unui diferential cu alunecare limitata.

Dezvoltat separat de catre divizia Renault Sport, modelul francez promite multe din punctul de vedere al performantelor, al sigurantei si al designului. Noul Megane RS continua traditia producatorului francez in domeniul hatch-urilor sportive (inceputa cu R8 Gordini si continuata cu Super 5 GT Turbo, Clio Williams, Clio RS si gama Megane si Clio F1 Team), scopul sau fiind acela de a merge mai departe pe linia pozitiva a rezultatelor in vanzari inregistrate de precedenta generatie Megane RS, lansata in 2004 (21.000 de unitati vandute in 30 de tari).

DESIGN

Noul Megane RS este bazat constructiv si estetic pe liniile dinamice ale lui Megane Coupe, diferentele si evolutia sportiva fiind insa departe de a fi subtile. Printre modificarile vizibile la exterior se numara un spoiler frontal nou care incorporeaza o priza de aer enorma, o lama aerodinamica inspirata din Formula 1 si lumini de zi LED, dar si o parte posterioara dinamica iesita in evidenta prin evacuarea trapezoidala centrala si prin eleronul care "stampileaza" ADN-ul sportiv al modelului francez.

Evident, cea mai clara dovada a apartenentei modelului la linia sportiva RS de la Renault este nuanta speciala exterioara Sport Yellow, care odata cu lansarea vechiului Megane F1 Team a devenit parte integranta a imaginii Renault Sport in gama de strada a francezilor. Peisajul sportiv este intarit de jantele Steev de 19 inch disponibile exclusiv pentru acest model.

Imaginea sportiva trece si in interior, unde nuanta galbena perzenta pe fundalul ceasurilor de bord si in cusaturile de pe volan si scaune completeaza abordarea estetica de la exterior. Scaunele cu sustinere laterala ridicata semnate Recaro sunt ajustabile in plan orizontal si vertical iar pozitia de condus este coborata, demna de un model hot hatch. la feelingul iterior sport se adauga si pedalierul din aluminiu perforat.

NOUTATI TEHNICE

La capitolul tehnica iese in evidenta noul sistem Renault Sport Dynamic Management, care ii da celui de la volan ocazia sa selecteze gradul de ajutor electronic pe care il primeste din partea masinii. Acesta are trei pozitii (On, Sport si Off), ele variind de la ajutor total din partea sistemelor ESP, ASR, de control al tractiunii si de asistenta la frana de urgenta pana la scoaterea completa a electronicii din peisaj si modificarea cursei pedalei de acceleratie pentru un raspuns mai direct al motorului.

O alta noutate absoluta extrem de interesanta de pe noul model Renault este RS Monitor, sistem care prezinta in timp real caracteristicile si cifrele importante pentru rularea sportiva.

Pachetul are mai mult functii afisabile, printre acestea numarandu-se date legate de functiile motorului (presiunea turbinei, temperatura uleiului, puterea utilizata, cuplul atins), de fenomenele dinamice (acceleratia transversala si longitudinala - fortele G) si de timpii de rulare (cronometru, timp 0-100 km/h si 0-400 m)

MOTOR/PERFORMANTE

Sub capota, noul Megane RS dispune de un motor turbo de 2.0 litri 16v care dezvolta 250 CP/5500 rpm si un cuplu maxim de 340 Nm/3000 rpm, cu 80% din acesta disponibil inca de la 1900 rpm. Motorul este cuplat unei versiuni mai sportive a transmisiei manuale cu sase rapoarte disponibile pe versiunea Megane TCe de 180 CP. Combinatia motor-cutie reuseste sa duca modelul in 6.1 secunde de la 0 la 100 km/h si permite un consum mediu mixt de 8.4 litri/100 km. Viteza maxima atinsa de noul Megane RS este de 250 km/h.

BACKGROUND

Noul Megane RS va fi produs la aceeasi uzina spaniola din Palencia care asambleaza si versiunile clasice Renault Megane, o serie de investitii speciale Renault facand posibila productia acestui model pe aceeasi banda de productie. Printre acestea se numara sesiunii de training la care au participat muncitorii din Palencia si o serie de modificari ale liniei de productie

via | Renault

 

Comentarii (30)

  • Un mic monstru! Haha!
    7 16
  • cred ca e primul model Renault care imi place...la exterior si ca motorizare
    16 6
  • MEGANE RS
    Superb, absolut superb! Probabil cea mai reusita masina Renault din ultimii ani. Respect pt divizia Renault Sport care face minuni cu modelele costructorului francez.

    P.S.: Chiar daca motorizarea este una de exceptie si completeaza perfect look-ul masinii in articol s-a strecurat o greseala. Cred ca masina este capabila de o viteza maxima (probabil limitata) de 250km/h si NU DE 350 km/h.
    19 5
  • slider
    sigur??
    ia sa vedem: "Combinatia motor-cutie reuseste sa duca modelul in 6.1 secunde de la 0 la 100 km/h si permite un consum mediu mixt de 8.4 litri/100 km. Viteza maxima atinsa de noul Megane RS este de 350 km/h." sigur 350 km/h?? atunci nu mai este hot hatch ci supercar, desi timpul 0 - 100km/h nu-l prea recomanda...
    1 12
  • @mircea mester
    ai grija ca am impresia ca ai sarit elefantu, nu cred ca ajunge la 350 la ora, nu?
    9 0
  • Si un pret estimativ?? :)
    Ca sa stim si noi la cat sa visam :)
    8 0
  • RS
    350 E BINE ADICA CHIAR E REZONABIL EU MA ASTEPTAM LA VREO 420 CAM ASA.
    2 11
  • mircea
    @b76, @catalinux
    Evident. In fisa tehnica paralela era completat corect. Mea culpa.
    6 7
  • Ca de obicei de la RS
    Raport pret/performante imbatabil (daca ramane la acelasi pret ca vechea generatie). De data asta, si in cea mai frumoasa forma dintre toate hot hatch-urile de pe piata. Bravo Renault, si la cat mai multe vandute!
    15 1
  • Go baby go
    Oare va pastra suprematia Hatchback-urilor ?
    10 4
  • cu 10 clase peste golf gti
    18 13
  • @RS
    Hai du-te .
    11 16
  • n'as zice chiar cu 10 clase peste GTI ... are si ala meritele personale ... se adreseaza unui public un pic diferit..etc.
    10 10
  • Foc de paie
    As vrea sa vad consumul ala mediu de 8.1. Asta daca mergi cu ea domol rau.
    6 4
  • Nu cu cu 10 clase peste GTI, cu vreo 15. Pai e mai rapid decat Scirocco R, iar Golf GTI isi ia fum de la Scirocco R. Tuninghost.ro are brosura deja, arata fiecare comparatie, singurul care e mai rapid 0-100 este FOCUS RS ST cu 0.2 sec, si care IA BATAIE la 1000m cu start de pe loc. Pe Silverstone, Megane RS 250 a batut si Focusul RS ST cu 2 secunde pe tur, gratie unei mult mai bune aderente in curbe.
    17 8
  • ia vezi tu
    fifi ia vezi tu cum sta si treaba cu mazda 3 mps...ii cam da clasa iti spun eu daca o dai pe liniute
    0 15
  • pt fifi
    sss
    ia suta in 6 sec
    8 0
  • Megane 2 RS
    Frumoasa foc n-am ce zice, cred ca si performantele sunt pe masura
    10 0
  • Bravo Renault
    Super,super.Sistemul de cronometrare si forta "G" e super interesant.Doar Nissan gtr are asa ceva...oricum 6.1 suta,daca vine si cu un pret cum a fost pana acum RSul,o sa rupa tot in materie de vanzari!! ;)
    9 0
  • tattae
    SUPERBA
    Absolut superba masina!!! Jos palaria in fata echipei din spatele acestei masini. Abia astept sa o vad in showroom-uri, chiar daca nu am bani macar sa o vad pe viu:)))))
    7 1
  • hook cliors
    mama deabia astept sa il conduc
    m-am am dat saptamana trecuta cu rs vechi shi am inebunit , am shi eu un rs da clio nou asa k stiu dc vb . luativa dasta shi la liniute vw nici nu se apropie de voi , garantez. knd merg la liniute astia cu vw nici nu pornesc motoru,k stiu ce ii asteapta . marfa masina bravo renault bravo . PS astept sa vad shi logan rs !!!!
    10 7
  • un jaf penal
    sa-mi dea cineva gratis si nu iau
    7 16
  • 250 km la h
    cascati ochii, scrie 250 km/ora
    4 1
  • iar ba reclama la PET-uri?
    4 13
  • Consum de 8,1% si fuge cu 350Km/h? Ce aberatii!!!
    5 7
  • Eu astept sa iese noul R20 si dupa asta sa mai facem comparatii...
    5 3
  • Apreciati si voi
    Admir stradania francezilor. Este greu sa construiesti dar foarte usor sa strici (blamezi) ceva. Asa ca numai vorbiti atata de rau.
    7 1
  • cristi enache
    Am condus si Clio RS si Megane RS.
    Apoi am condus si Polo GTI si Golf GTI.
    sasiu bun reno, proasta motorizare, cuplu f sus la 6000 rpm
    sasiu bunicel vw, mult mai buna motorizarea, cuplu jos la 1800 rpm....
    Cand va veti da cu ambele sa scrieti pe forum...deocamdata ati condus doar una din ele..
    Golful e compact...Megane parca se desface in curbe, kiar daca are sasiu ami bun si sta mai bine...partea de jos..in rest..scartzaie tot...oribil!!!!
    Probati si apoi vorbiti...asa e fairplay..nu din citite..sau subiectiv...
    2 3
  • pt Enake
    haha
    de ce mananci kkt, Enache ? pai megane rs pentru asta a fost legendar, ca putea sa ia curbele cu mult mai mare viteza decat restul. nu exista megane vs golf, golful nici nu intra in clasa asta.
    2 1
  • unckle indiferent ca se numeste Megane RS, golf gti, focus rs, cupra r sau mazda 3 mps, publicul tinta este acelasi: cel ahtiat dupa adrenalina, cel ce doreste performanta maxima si fiori pe sira spinarii ! nu exista substitut ! iar in grupa asta, legea o face Megane RS
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru