Renault a prezentat informatiile si fotografiile oficiale cu noul Megane RS, reprezentantul marcii in segmentul hatch-urilor sportive radicale.
Renault a publicat ieri toate informatiile si detaliile tehnice oficiale legate de cea mai agresiva versiune din noua familie Megane. Noul Megane RS va fi disponibil, asa cum se stia deja, impreuna cu un motor de 2.0 litri si 250 CP al carui cuplu maxim atinge 340 Nm. Noutatea absoluta va fi disponibilitatea modelului in doua versiuni de sasiu, Sport si Cup, prima disponibila pentru sofatul de zi cu zi pe sosea, a doua celor care isi doresc performante pe circuit si care vor beneficia astfel de aportul unui diferential cu alunecare limitata.
Dezvoltat separat de catre divizia Renault Sport, modelul francez promite multe din punctul de vedere al performantelor, al sigurantei si al designului. Noul Megane RS continua traditia producatorului francez in domeniul hatch-urilor sportive (inceputa cu R8 Gordini si continuata cu Super 5 GT Turbo, Clio Williams, Clio RS si gama Megane si Clio F1 Team), scopul sau fiind acela de a merge mai departe pe linia pozitiva a rezultatelor in vanzari inregistrate de precedenta generatie Megane RS, lansata in 2004 (21.000 de unitati vandute in 30 de tari).
DESIGN
Noul Megane RS este bazat constructiv si estetic pe liniile dinamice ale lui Megane Coupe, diferentele si evolutia sportiva fiind insa departe de a fi subtile. Printre modificarile vizibile la exterior se numara un spoiler frontal nou care incorporeaza o priza de aer enorma, o lama aerodinamica inspirata din Formula 1 si lumini de zi LED, dar si o parte posterioara dinamica iesita in evidenta prin evacuarea trapezoidala centrala si prin eleronul care "stampileaza" ADN-ul sportiv al modelului francez.
Evident, cea mai clara dovada a apartenentei modelului la linia sportiva RS de la Renault este nuanta speciala exterioara Sport Yellow, care odata cu lansarea vechiului Megane F1 Team a devenit parte integranta a imaginii Renault Sport in gama de strada a francezilor. Peisajul sportiv este intarit de jantele Steev de 19 inch disponibile exclusiv pentru acest model.
Imaginea sportiva trece si in interior, unde nuanta galbena perzenta pe fundalul ceasurilor de bord si in cusaturile de pe volan si scaune completeaza abordarea estetica de la exterior. Scaunele cu sustinere laterala ridicata semnate Recaro sunt ajustabile in plan orizontal si vertical iar pozitia de condus este coborata, demna de un model hot hatch. la feelingul iterior sport se adauga si pedalierul din aluminiu perforat.
NOUTATI TEHNICE
La capitolul tehnica iese in evidenta noul sistem Renault Sport Dynamic Management, care ii da celui de la volan ocazia sa selecteze gradul de ajutor electronic pe care il primeste din partea masinii. Acesta are trei pozitii (On, Sport si Off), ele variind de la ajutor total din partea sistemelor ESP, ASR, de control al tractiunii si de asistenta la frana de urgenta pana la scoaterea completa a electronicii din peisaj si modificarea cursei pedalei de acceleratie pentru un raspuns mai direct al motorului.
O alta noutate absoluta extrem de interesanta de pe noul model Renault este RS Monitor, sistem care prezinta in timp real caracteristicile si cifrele importante pentru rularea sportiva.
Pachetul are mai mult functii afisabile, printre acestea numarandu-se date legate de functiile motorului (presiunea turbinei, temperatura uleiului, puterea utilizata, cuplul atins), de fenomenele dinamice (acceleratia transversala si longitudinala - fortele G) si de timpii de rulare (cronometru, timp 0-100 km/h si 0-400 m)
MOTOR/PERFORMANTE
Sub capota, noul Megane RS dispune de un motor turbo de 2.0 litri 16v care dezvolta 250 CP/5500 rpm si un cuplu maxim de 340 Nm/3000 rpm, cu 80% din acesta disponibil inca de la 1900 rpm. Motorul este cuplat unei versiuni mai sportive a transmisiei manuale cu sase rapoarte disponibile pe versiunea Megane TCe de 180 CP. Combinatia motor-cutie reuseste sa duca modelul in 6.1 secunde de la 0 la 100 km/h si permite un consum mediu mixt de 8.4 litri/100 km. Viteza maxima atinsa de noul Megane RS este de 250 km/h.
BACKGROUND
Noul Megane RS va fi produs la aceeasi uzina spaniola din Palencia care asambleaza si versiunile clasice Renault Megane, o serie de investitii speciale Renault facand posibila productia acestui model pe aceeasi banda de productie. Printre acestea se numara sesiunii de training la care au participat muncitorii din Palencia si o serie de modificari ale liniei de productie
via | Renault
P.S.: Chiar daca motorizarea este una de exceptie si completeaza perfect look-ul masinii in articol s-a strecurat o greseala. Cred ca masina este capabila de o viteza maxima (probabil limitata) de 250km/h si NU DE 350 km/h.
Apoi am condus si Polo GTI si Golf GTI.
sasiu bun reno, proasta motorizare, cuplu f sus la 6000 rpm
sasiu bunicel vw, mult mai buna motorizarea, cuplu jos la 1800 rpm....
Cand va veti da cu ambele sa scrieti pe forum...deocamdata ati condus doar una din ele..
Golful e compact...Megane parca se desface in curbe, kiar daca are sasiu ami bun si sta mai bine...partea de jos..in rest..scartzaie tot...oribil!!!!
Probati si apoi vorbiti...asa e fairplay..nu din citite..sau subiectiv...