Fisa tehnica
Lungime (mm) | 4091 |
Latime (mm) | 1872 |
Inaltime (mm) | 1743 |
Ampatament (mm) | 2691 |
Greutate (Kg) | 1420 |
Puterea maxima (CP/rpm) | 60 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 226 |
Viteza maxima (Km/h) | 130 |
Lungime (mm) | 4091 |
Latime (mm) | 1872 |
Inaltime (mm) | 1743 |
Ampatament (mm) | 2691 |
Greutate (Kg) | 1420 |
Puterea maxima (CP/rpm) | 60 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 226 |
Viteza maxima (Km/h) | 130 |
60 | de cai putere oferă motorul electric instalat pe Frendzy. |
130 | de km/h este viteza maximă a conceptului Renault Frendzy. |
Aşa cum a promis, Renault a revenit cu detalii şi imagini oficiale ale noului Frendzy, cel de-al patrulea studiu de design gândit de Laurens van den Acker, omul de creaţie din birourile constructorului francez. În comunicatul oficial se arată că Frendzy încearcă să ţină locul unui adevărat companion, ce poate îmbina viaţa profesională cu cea personală.
Cele două întrebuinţări ale conceptului sunt subliniate de caroseria asimetrică. Pe partea stângă este evidenţiată latura familială a modelului, cu o deschidere opusă a portierelor. Pe latura dreaptă, Frendzy vine cu o deschidere glisantă a portierei spate, evocând latura utilitară a vehiculului.
O altă diferenţă creată de modurile de utilizare este poziţionarea oglinzilor retrovizoare. Atunci când maşina foloseşte la transportul de marfă acestea sunt în poziţie verticală. Atunci când devine familist, Frendzy foloseşte oglinzile în poziţie orizontală, oferind în interior o lumină ambientală portocalie.
Unul din designerii care a lucrat la proiect susţine că şi vehiculele utilitare pot avea o latură emoţională.
Arhitectura lui Frendzy a fost influenţată de formele unor habitacluri de avioane celebre, cum sunt Airbus Beluga şi Antonov 224.
Principalul gadget al conceptului electric este ecranul digital de 35 de inch ce poate fi fixat pe geamul uşii glisante atunci când şoferul utilitarei intenţionează să lase mesaje scurte de tipul "Revin în 5 minute". În weekend, atunci când Frendzy devine o maşină de familie, ecranul tactil poate fi transformat în tabletă de către cei de pe locurile din spate.
Tot la capitolul gadget-uri trebuie să subliniem că frendzy foloseşte tableta BlackBerry PlayBook, recent introdusă pe piaţă, cu un design portabil, un ecran tactil de 7 inch şi un procesor care favorizează traficul de internet. Tableta este poziţionată pe consola centrală, la îndemâna şoferului, care o poate folosi şi ca instrument principal de evidenţă în timpul activităţilor sale de transport, dar şi ca panou de comandă pentru afişajul ecranului digital posterior.
Cum era de aşteptat, Frendzy adoptă un tren de propulsie electric, similar cu cel întâlnit pe Kangoo ZE, dar cu o priză de alimentare poziţionată frontal, indentică cu cea a lui Zoe. Motorul dezvoltă 60 de cai putere şi un cuplu motor de 226 Nm, resurse suficiente pentru a propulsa conceptul până la o viteză de 130 km/h.
Noutatea o reprezintă varietatea sunetelor pe care le poate emite Frendzy în timpul rulării, cu scopul de a avertiza pietonii de prezenţa sa. Aşa cum probabil intuiaţi, sunetele diferă în funcţie de misiunea conceptului: utilitară sau familială.
PS: Dacia Duster e alta poveste, trecuta cu vederea insa de carcotasi. Oficialii Dacia au declarat DE LA BUN INCEPUT ca proiectul modelului de serie era deja terminat cand au prezentat conceptul. Nu aveau cum sa mai faca nicio modificare modelului de serie. Conceptul a fost doar un exercitiu de stil pt o viitoare directie pe care ar putea s-o urmeze Dacia.