OFICIAL: RAR blochează vânzarea maşinilor Euro 5 din stocurile dealerilor români VW Group. Maşinile noi Euro 6 nu sunt afectate

de Sebastian Toma
Joi, 01.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
RAR a blocat eliberarea de cărți de identitate pentru modelele Volkswagen cu motorizări diesel Euro 5. Situația este temporară și afectează doar mașinile noi Euro 5 din stocurile nevândute ale dealerilor.

Cred că statul român trebuie să acționeze, aşa cum fac și celelalte ţări, de exemplu Belgia s-a constituit parte civilă împotriva Volkswagen, în Spania guvernul a hotărât să penalizeze cu 1.000 de euro constructorul pentru fiecare maşină vândută

Călin Popescu Tăriceanu
Președintele Senatului României
CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate

Registrul Auto Român a blocat temporar eliberarea de cărți de identitate pentru modelele Volkswagen care sunt afectate de modificarea la sistemul de control al emisiilor vizată de scandalul Dieselgate. Surse din cadrul RAR au confirmat situația pentru Automarket, cu precizarea că este vorba doar despre modelele echipate cu motoare diesel Euro 5, care necesitau o carte de identitate pentru a fi înmatriculate definitiv în România. Afectate sunt "maximum 300" de maşini disponibile în stocurile dealerilor români.

Eliberarea de cărți de identitate pentru motoarele Euro 5 este blocată temporar în sistemul informatic al Registrului Auto Român doar în situația în care este vorba despre mașini noi. Mai exact, este vorba despre vehicule care au rămas în stocul dealerilor auto și care erau exceptate de la interdicția de comercializare a mașinilor cu motorizări care nu sunt Euro 6 după data de 1 septembrie 2015.

Cei care vor să obțină o carte de identitate pentru un automobil Volkswagen cu motorizare diesel Euro 5 pot face acest lucru, cât timp este vorba despre un vehicul rulat.

Foarte important de notat este că vânzările dealerilor Volkswagen, Seat, Skoda şi Audi continuă în cazul motoarelor Euro 6 noi, care echipează modelele Grupului VW din 1 septembrie 2015 încoace.

Așa arată o carte de identitate pentru vehiculele vândute în România.

Esential 300 de mașini noi aparținând mărcilor din portofoliul Volkswagen Group nu pot obține momentan Cărți de Identitate Vehicul din cauza acestei decizii.
Informația referitoare la blocarea temporară a emiterii de cărți de identitate a apărut în urma unei intervenții televizate a Președintelui Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, care a declarat că decizia a fost luată pentru protecția consumatorilor și a cetățenilor și că a fost făcută în urma unei întâlniri cu doi miniștri direct responsabili de domeniu.

Călin Popescu Tăriceanu este de părere că statul român a fost înșelat de compania germană pentru că a încasat timbrul de mediu la o valoare mai mică pentru mașini care poluează mai mult în realitate și propune ca România să ia exemplu de la state precum Belgia și Spania și să sancționeze compania. O întâlnire între Ministrul Transporturilor și Ministrul Mediului a fost organizată în data de 1 octombrie pentru a găsi o soluție la această situație.

Urmareste Automarket
Blocarea vânzării stocurilor de mașini noi cu motoare diesel Euro 5 din portofoliul Volkswagen nu a avut loc doar în România, ci și în Elveția, Spania, Italia și Belgia.
La nivel teoretic, după data de 1 septembrie 2015, mașinile noi cu motoare Euro 5 nu mai puteau fi vândute, dar fiecare stat în parte permite o excepție de la regulă în situația în care vehiculele au intrat în stocurile dealerilor auto înainte de 1 septembrie, momentul în carea  început interdicția.

Ministrul Mediului: Cetățenii nu vor plăti o diferență la taxa de mediu pentru mașinile afectate

Eu amendez dealerul, este treaba lui. Producătorul este în Germania, nu pot să sancționez producătorul.

Marius Dunca
Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului
În cadrul conferinței de la Ministerul Transporturilor derulată în 1 octombrie 2015, unde au participat Ministrul Mediului și reprezentanții RAR, a fost propusă sancționarea reprezentanților constructorului german, titrează Ziarul Financiar. Mai precis, Ministrul Mediului propune ca importatorul mărcilor Grupului Volkswagen în România să despăgubească statul român cu diferența dintre vechea și noua clasificare de emisii a automobilelor care au motorizări TDI echipate cu software-ul care păcălește testele de emisii. Grațiela Gavrilescu, Ministrul Mediului, promite că posesorii acestor vehicule nu vor suferi nicio consecință pe fondul acestor măsuri. Autoritățile vor să se îndrepte spre companiile care reprezentă mărcile Grupului Volkswagen în România pentru a-și recupera prejudiciul creat la încasarea timbrului de mediu.

Via Digi24 | Mediafax | ZF | Agerpres

Comentarii (15)

  • Scrooge
    .....das stop auto
    31 2
  • Brembo
    trebuie si dati in judecata si pusi la plata
    20 1
  • asta e gen : compania de rosiori care s-a dus in curte la Gaddafi si l-a amenintat ca se .... in curte daca nu se preda - pentru cunoscatori. La ce harburi de autobuze circula, sau rabe, sau alte camioane...ne-am trezit si noi ca suntem poluati. Sa puna mana RAR-ul sa-si faca dracu treaba si sa le scoata de pe sosele, apoi vorbim ca polueaza astia mici...Cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia. Cancerul e de la RAR, apoi de la VAG.
    22 8
  • florin
    tot ca la noi clientu plateste
    9 0
  • Nea TARICEANU,,daca i-l doare asa tare de grija soferilor/cetatenilor,pleda in senat de starea jalnica a soselelor,de nr infim de km de autostrada vis a vis de taxele si suprataxele luate din orice(timbre verzi,recogenerare,supraacciza comb), plus stopa devalizarea padurilor,plamanul verde al Romaniei!
    13 0
  • Mecanicu'
    Chiar astazi asteptam la o trecere de pietoni alaturi de alti aproximativ 50 de fraieri si cum asteptam noi asa, a trecut un camion de gunoi din seria DAC - ROMAN produse la Brasov, ne-a invaluit intr-un nor gros de fum, fara exagerare toata lumea a inceput sa tuseasca....
    Cand sunt in masina si ma asfixiez nimerind in spatele vreunui autobuz din ala vechi de merge cu 50 la ora maxim si scoate fum zici ca-i uzina pe roti, la fel camioanele de armata, imi vine sa iau la pumn toti ipocritii care sunt deranjati de masinile euro 5. Hai ca in Elvetia inteleg masurile, da in Romania unde lumea face case din balegar si foloseste camioane produse in anii 60 si masini din anii 70- 80-90 -2000...
    Si acum surpriza nu mai este doar VW implicat in acest scandal am vazut dimineata la stiri: Renault, Nissan, Volvo, Jeep etc...e razboi economic cum ziceam intr-un post anterior.
    13 4
  • Cele euro 6, sunt euro 6?
    Cu noxele cum ramane, cred ca asta e cel mai important nu ca a incasat statu mai putini bani pe taxe?
    2 0
  • http://www.theguardian.com/environment/2015/sep/30/wide-range-of-cars-emit-more-pollution-in-real-driving-conditions-tests-show

    deci cum e nea taricene ? ca vad ca si citroenul este in aceeasi situatie!
    2 9
  • razvanis
    Tariceanu e cu Ford acum
    1 0
  • Tariceanu e un cretin, dar era si pana acum. Ce e nou, e ca ne ofera inca o mostra prin care se confirma mentalitatea autoritatilor romane ca "poluarea mediului nu trebuie diminuata, ci taxata corespunzator". In felul asta circula tot felul de rahaturi fumegatoare pe drumurile patriei, iar guvernantilor le e ciuda ca pe mine, pentru masina noua cu Euro5 nu m-au taxat sufficient anul trecut cand am inmatriculat-o.
    5 1
  • @dgate
    Bati campii in privinta hdi-urilor Citroen ( PSA-Ford). Ti-ai dori unul acum, dar e tarziu....Poate urmatoarea masina, daca o sa deschizi ochii mai bine si nu mai pleci urechea la gura samsarilor care iti vand vw din,,Jecmania,, .
    14 5
  • Nimic pro-activ, totul reactiv !

    RAR functioneaza de atatia ani. A facut teste independente ale masinilor pt care a emis 'Omologare de tip' sau 'Omologare individuala' ? Si daca a facut si atunci au iesit bine, acum nu mai ies ? Sau de fapt n-a facut, ci doar s-a pre-facut ?

    Am mers mult si cu masini VW si cu alte tipuri (Honda, BMW, Ford, Renault, Mercedes etc). Acest 'scandal' nu imi modifica impresia despre masinile VW, Passatul meu merge la fel si tot atat consuma. Si Golfului I s-a rupt cureaua de distributie in mers din alte motive, nu de la excesul de NOX.

    Ma tem ca aceasta gaselnita e doar inceputul unui razboi comercial in care Europa, Asia si America sunt beligerantii. Si noi toti vom fi martori si victime in acelasi timp !
    5 11
  • @v eu nu bat nimic :D si ADAC a facut masuratorile ...cat despre Ford , poate ai un mecanic bun ca altfel.... nu am VW si nici nu mi as cumpara ca nu mi plac ca design ,dar voi toti va bucurati de necazurile altora fara sa vedeti ca de fapt atacul o sa fie directionat clar spre motorizarea diesel in sine
    5 3
  • @dgate
    Nu mă bucur de necazul nimănui, dar nu plac cei care merg precum turma după zgomot. Au iz de idolatrie în ei....
    Felicitări că nu ți-ai luat vw (pe lîngă design, de acum și prețurile lor vor merge la vale).
    Cât despre Ford și părerea mea e cam aceiași, numai că nu am Ford.
    p.s. Ultima oară când am revăzut un mecanic a fost în primăvară, la obișnuita revizie anuală ( a 7-a).
    4 1
  • ma bucur ca avem macar aceeasi parere, in privinta Ford:) Spiritul de turma exista la noi si e perpetuat de mii de ani in mentalitatea poporului roman , dar si cei care au VW nu vor avea neaparat de suferit, preturile sunt sigur ca nu vor scadea ( poate doar momentan acum pana se clarifica tot) iar legat de problema in sine, ea sigur va fi corectata. Oricum vw a gresit-o mai grav cu injectoarele Siemens decat cu asta, asta a fost o trisare pe fata nu voalata cum fac alti producatori, dar hotul neprins negustor cinstit. La cat mai multe revizii si mai putine probleme!
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru