OFICIAL: Producția lui Volkswagen Passat a luat sfârșit în America

de Tiberiu Safta
Vineri, 28.01.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Modelul de clasă medie a ajuns la sfârșit de drum pe continentul american, după ce ultimul exemplar Passat de specificație americană a ieșit pe porțile fabricii din Chattanooga, Tennessee.

Zilele lui Volkswagen Passat îi sunt numărate. În ultima perioadă, au apărut zvonuri conform cărora modelul de clasă medie de mare succes ar putea să fie scos din fabricație în acest an sau în 2023. În Europa de exemplu, varianta sedan ar putea fi scoasă din producție și va rămâne disponibilă doar varianta break.

Acum, însă, Volkswagen a anunțat că, peste ocean, producția lui Passat a ajuns la sfârșit. Ultimul exemplar al modelului de clasă medie de specificație americană a ieșit pe porțile fabricii din Chattanooga, Tennessee încă de luna trecută.

Modelul Passat a debutat pe piața americană în 1974, iar de atunci au fost vândute 1.8 milioane de exemplare. Numărul cuprinde și modelele numite Quantum și Dasher, așa cum au fost numele inițiale ale modelului înainte de a trece la cel de Passat în 1990.

Primele șase generații erau identice cu specificația europeană. Cea de-a șaptea generație Passat a fost concepută special pentru piața americană și era diferită față de versiunea europeană prin lungimea ampatamentului și a design-ului caroseriei.

Deși modelul Passat construit special pentru America s-a bucurat de un succes inițial, numărul de vânzări a început să scadă după ce mai mulți clienți au făcut tranziția către crossovere.

În 2021 au fost vândute numai 24.396 de exemplare Passat în SUA.

Ultimul exemplar ieșit de pe porțile fabricii din Tennessee este o ediție limitată, vopsită într-o culoare gri. Uzina unde a fost produs Passat pentru continentul american se pregătește să fabrice din acest an modelul electric ID.4.

via Carscoops

Comentarii (10)

  • Edikkk
    VW Passat o maşină antologică, care a dat trendul în modelul sedan familial

    VW ID.4 este cam mică pentru ce şi-a propus să reuşească, mai bine făceau ID.5 ID.6 sau ID.5X

    dar pentru început e ok
    6 10
  • Seriff
    Masina mai urata ca id4 nu am vazut, cotiere ca la microbuz sau ca la duster modelul vechi, la banii aia, penibil, mai se si incarca in 3 zile.
    18 3
  • inexorabil
    @Seriff, care mahăr zdravăn la cap ar mai investi realmente pentru a asigura bizonimii confort la standarde de calitate palpabile??? Repet: zdravăn la cap.

    On topping: aşa, şi? Cum să ne manifestăm? Să punem de-o paranghelie sau să ne îmbrăcăm în sac, cu cenuşă turnată pe cap? Căci “neutru” sau “normal” n-ai cum să rămâi, când o întreagă ISTORIE este aruncată – cu seninătate şi în numele “sacrosanct” al schimbării (de dragul schimbării, nu din necesitate demonstrabilă; de fapt, inclusiv UUV-ul este o “necesitate” inoculată oculto-politic, pentru a-i obişnui deja pe cobaii planetari cu dimensiunile specifice şi cu poziţia pe scaun mai înaltă faţă de sol a viitoarelor e-cutii autonome de uz comun) – la coşul de gunoi al…anti-istoriei.

    PS. Cod de acces pentru a apărea acest text: “BADE”. Cumva mi se sugerează cum să mă adresez lui Mafănikkk :)
    8 8
  • Passat-ul american(care era mai degraba un Audi a4 alungit decat un Golf cu portbagaj cum e in Europa) incepea in 2021 de la suma de 23,000 dolari,adica 20 000euro cu toate taxele incluse,in banii astia primeai o masina foarte bine echipata cu un motor turbo de 2000cmc si 180cai(cu 20 000euro in Europa iti iei un Polo de 1.000cmc)In fine,daca Passat-ul a fost un Sua un esec tinand cont si de cat costa si ce oferea,va dati seama de gunoiul electric id.4 ce "succesuri" o sa aiba in state.
    10 1
  • Edikkk
    Din toată maşina aia, de cotiere te-ai luat....

    Da, mulţi preferă cotierele foarte late, aici soluţia aleasă cu două înguste independente nu e cea mai uzuală, dar are un motiv de design

    Cât despre... se încarcă în 3 zile..... ţie dacă ai încărcător la care dai tu din pedale pe bicicletă
    2 7
  • Seriff
    Da, de cotiere m-am luat, ca are un interior oribil si da, se incarca greu, e o masina inutila, orice passat de 2.0 diesel ii da clasa la orice, autonomie, putere, consum, confort, interior+exterior.
    Tu esti atat de orb incat lauzi orice cazan doar fiindca e electric, gata e electric, e bun, cumpara-ti tu porcaria aia cu 40.000 de euro
    7 2
  • Edikkk
    Înafara cotierele care au fost create înguste ca să poată fi ridicate vertical (apoi nu o să îţi pun exact, de ce) şi care nu sunt chiar incomode cum cred unii...

    Interiorul este clar superior multor bălării termice care au ditamai sticku (chiar şi la automate) ca o suliţă mâncând spaţiu exact în centru lucrurilor.

    Ai un interior care poţi pune calm accentul pe altceva decât condusul ca tractoristul. Telefoane la încarcat wireless, cafeluţe, şoferiţele pot pune geanta pe partea centrală dintre scaune, etc

    Dar, când ura stinge vederea, ce să îi faci.
    2 9
  • Am incercat o configurare de Passat Sedan pe site-ul Porsche Romania acum cateva zile ... deja nu se mai poate configura !
    5 0
  • @snow
    e sistata temporar productia din cauza lipsei de semiconductori dar poate fi definitiv.
    1 1
  • Urmează Arteon.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru