Ford Focus, unul dintre cele mai importante modele ale constructorului american și un rival veritabil pentru Volkswagen Golf, a ajuns la capăt de drum. Asta pentru că Ford va renunța la faimosul model compact în 2025, după 27 de ani de producție și patru generații.
Acest lucru a fost confirmat de către Stuart Rowley, șeful Ford Europa, pentru publicația Automotive News. Modelul nu va avea un înlocuitor direct și nu va primi nici o versiune pur electrică. Mai mult, uzina din Saarlouis, acolo unde este produs Focus, ar putea fi scoasă la vânzare după încetarea producției.
“Căutăm oportunități alternative pentru producția de vehicule la Saarlouis, ceea ce include vânzarea uzinei către alți producători”, a declarat Rowley. „Nu avem în ciclul nostru de planificare un model în plus care să intre în Saarlouis.”
Ford Focus a fost introdus, pentru prima dată, în 1998. Modelul compact a înlocuit vechiul Escort și a fost un rival puternic pentru modele din clasa compactă extrem de competitivă, precum Volkswagen Golf și Opel Astra.
Prima generație a primit un facelift în 2001, înainte de a fi înlocuită de o nouă generație în 2004.Aceasta a primit facelift în 2008 și a fost produsă până în 2010, în Europa. Tot atunci a fost introdusă generația cu numărul 3, cea mai longevivă de până acum. Acest model a fost produs până în 2018, cu un facelift primit în 2014.
Actuala generație Ford Focus a fost introdusă în 2018 și a primit un facelift la finalul lui 2021. Din cauza crizei mondiale de semiconductori și a lipsei de componente esențiale, Focus a avut de suferit la capitolul vânzări. Ca urmare a acestor probleme, timpul de așteptare pentru Focus a ajuns să fie de peste 1 an.
Cel mai probabil, Ford Focus va continua să existe doar pe piața din China. Tot acolo este disponibil și Ford Mondeo, care a fost recent scos din producție în Europa.
via Ford, Motor1
Imi place ca in China se va fabrica in continuare, ca si Mondeo, care e logica? Acolo nu e criza?
Doar in Europa sunt probleme de genul asta.
Pai nu se mai fabrica masina fiindca nu au cu ce, in ce hal s-a ajuns.
Pe de alta parte si masinile lor sunt niste tomberoane infecte. Am avut Focus benzina cu ecoboost ca masina familiei si mi-a mancat zilele si banii si timp din viata, numai necazuri, cand am scapat de ea a fost o mare usurare.
La momentul ala am regretat ca nu am luat diesel, apoi ca tot eram clientul lor (prost si fraier) am luat la superoferta un Focus diesel pentru firma, pe ideea ca era cu renumitul motor de la Peugeot si ca voi face multi km, acolo a fost intr-adevar in regula cu motorul, dar cutia si alte elemente de tren de rulare mi-au facut o paguba colosala, am avut costuri de 5 ori !!! mai mari decat la o masina similara, Opel Astra diesel, ca sa compar mere cu mere, pe care am avut-o tot la firma si inca o mai am, plus inca 2 Dustere diesel, cu costuri decente si ele, cam ca la Astra.
Deci duca-se pe pustii cu Focusul lor ca ne-au nenorocit, a fost cea mai neinspirata alegere din domeniul auto pe care am facut-o si am vazut pe aici ca sunt si alti pagubiti ca Vianu, Moldoveanul, Gigi, Catalin cu diverse modele de Ford Focus sau Mondeo, deci acum ca le scot din productie trebuie sa dam petrecere.
Acum ca s-o zic si pe aia buna, pe cat de slabe sunt astea, pe atat m-a lasat masca electrica lor Mach-E, care m-a impresionat mai mult decat alte electrice testate de mine pana in prezent, nu foarte multe, adevarat, Hyundai Kona electric 60 kWh, Dacia Spring, VW ID3 si Nissan Leaf modelul nou. Inca ma informez si urmaresc o electrica pentru ca m-am mutat la casa si acum incarcarea ei mi-ar fi la indemana, dar Mach-E e totusi scump si nu stiu cum sa zic, dar cand te frigi cu ciorba sufli si in iaurt.
Așa e, am avut Mondeo mk4 și, dincolo de avantajele pe care le avea precum spațiul uriaș, confortul la rulare, stabilitatea pe șosea, ca fiabilitate a fost mediocru spre slab. Adică în cei aproape 6 ani și jumătate în care l-am deținut (de la 190.000 la 280.000 km - reali, că pe bord era altceva :))) am băgat peste 7000 euro în el, adică încă o dată banii dați pe el. Bine, aici intră și reviziile, anvelopele, nu doar problemele. Dar ca probleme: broasca de la capotă (nu se mai închidea, problemă comună), caseta de direcție (altă problemă comună, nu se rupe, dar scoate sunete aiurea) plus tot felul de mărunțișuri sâcâitoare pe care nu le mai țin minte.
În schimb, dacă tot zici de Astra, acum am Astra J 1.6 CDTI din 2014, luat acum 2 ani la 148.000 km, iar în 2 ani și 40.000 km (95% extern) am avut ZERO probleme tehnice. Chiar acum 2 zile am fost la revizie și mecanicul a zis că e ca nouă. I-am luat doar plăcuțe de frână, atât.
Din păcate, Ford are o imagine destul de șifonată la capitolul fiabilitate, deși a produs și multe modele legendare și foarte bune și cred că au fost și oameni care au fost mulțumiți de ele.
Eu, per total, am rămas cu o impresie cel mult mixtă după experiența Ford. Nu zic că nu aș mai lua vreodată (niciodată să nu zici niciodată), dar în mod clar e pe ultimele locuri în lista mea dacă ar fi să iau vreo altă mașină.
@addeco: si la mine la fel, dupa orice ploicica, haionul si usa soferului se umpleau cu apa de ziceai ca sunt cu ceainicul dupa mine. Mi-a fost imposibil sa detectez pe unde intra apa.
@MV: eu am scapat de-a mea in 2020, dar daca vrei putem sa bem si azi in cinstea asta, nu-i tarziu :))
Eu la al meu Focus 2017 1.5 ecoboost 180 cp am schimbat în 70000 km un set complet de plăcuțe de frână, un set complet de cauciucuri de vara și o bieleta de direcție pe partea dreapta, aia din vina mea cred. In rest ulei, lichid de parbriz, filtre . Ștergătoarele de parbriz sunt proaste mai mult de 1 an nu țin, dar cu grijă pot ajunge la 2 ani...și originale...
In 4 ani am completat jumate de litru de antigel, habar n am unde se duce și între schimbările de ulei mai completez tot așa, vreo 500 ml de ulei. Ăla e subțire 5w20 probabil că îl halește turbina .
Eu zic că în cazul meu e o mașină fiabila...poate am eu așteptări prea mici de la o mașină , cine știe.
Care sunt asteptarile voastre? De exemeplu distributia la focus se schimba la 70000-100000 conform manualului de service. Eu Focus RS 2017, luat nou, in 5 ani nu am avut nici o problema cu ea, exceptie fiind recalul facut de Ford pentru garnitura de chiuloasa. Daca manualul de service spune ca trebuie sa schimbi ceva la x ani sau km, cum vreti sa mergeti dubla fara sa schimbati piesa respectiva? Masina este in functie de cum ai grija de ea, ii faci serviceul si tot ce zice in manual sunt 90% sanse sa fie perfect.Nu vorbim de situatia descrisa mai sus, toate usile inchise si dupa o ploaie zdravana iti cumperi barca.
... Eu as cumpara oricand un Ford cu urmatoarele conditii:
- sa fie nou, din fabrica
- sa nu fie prima generatie a modelului
- versiunea de top a respectivului model
Urmatorul model pe care l-as lua:
-mustang motor de 5l
-ranger in 2 usi
-fiesta, versiunea in 4 cilindrii 200cp