Francezii de la Renault au prezentat primele imagini oficiale ale versiunilor de serie ale lui Fluence Z.E. si Kangoo Express Z.E.
Renault a prezentat primele imagini oficiale ale lui Fluence si Kangoo Express in versiune electrica. Cele doua modele sunt deja disponibile pentru pre-comanda in reteaua Renault din Franta. Constructorul francez va comercializa primele vehicule electrice la scara larga pe piata din Europa in 2011, fiind primul producator care face o asemenea miscare la nivel european. Deschiderea listelor de precomenzi si prezentarea primelor imagini oficiale ale acestor doua modele demonstreaza ca francezii de la Renault se vor tine de cuvant in ceea ce priveste promisiunea de la Salonul Auto de la Frankfurt, iar Renault va fi primul constructor cu un model electric de serie disponibil publicului larg din Europa.
Renault Fluence ZE va fi asamblat tot la uzina Bursa din Turcia, iar productia va debuta in prima jumatate a lui 2011. In comparatie cu versiunea standard a lui Fluence, modelul are o lungime cu 13 centimetri mai mare. Motorul acestui model dezvolta 95 CP la 11.000 rpm si ofera un cuplu motor de 226 Nm pe toata gama de turatii, inca de la zero rotatii pe minut.
Autonomia acestui model este de 160 kilometri, iar viteza maxima a fost limitata la 135 km/h. Bateriile acestui model pot fi incarcate in trei moduri: la o priza de curent continuu de 220 volti, la o priza speciala de 400 volti sau prin sistemul Quickdrop. Incarcarea la o priza standard dureaza intre 6 si 8 ore, pe cand incarcarea de la o priza speciala de 400v dureaza circa 30 minute. Sistemul Quickdrop permite schimbarea bateriilor cu alti acumulatori incarcati, operatiune care dureaza doar 3 minute.
Procesul de pre-comanda pentru un Fluence electric sau un Kangoo Express electric le ofera clientilor Renault de a-si alege un vehicul electric potrivit nevoilor pe care le au si de a beneficia de primele exemplare care vor fi distribuite pe piata din Europa. Pentru moment, cei de la Renault nu au dezvaluit pretul la care va fi comercializat Fluence ZE sau Kangoo Express ZE. Clientii Renault din Romania pot sa afle informatii suplimentare despre versiunile electrice ale lui Fluence si Kangoo Express de pe portalul dedicat vehiculelor electrice Renault.
Renault estimeaza ca vehiculele electrice vor reprezenta circa 10% din numarul total de autovehicule vandute pe piata mondiala pana in 2020. Alianta Renault-Nissan va investi patru miliarde de euro in programul sau de dezvoltare al vehiculelor cu zero emisii poluante, iar acest program este in mainile a 2.000 de ingineri – 1.000 de la Renault si 1.000 de la Nissan, care lucreaza deja la perfectionarea acestor modele.
Partenerii de alianta ai celor de la Renault, japonezii de la Nissan, au prezentat deja vehiculul electric de serie pe care il vor comercializa in Europa si in SUA: Nissan Leaf, care va costa circa 33.000 de euro pe piata din Europa.
Via | Renault
Urmeaza sa vedem preturile, dar in urmatorul deceniu vor scadea in mod sigur.
Abia astept sa avem cat mai multe asemenea masini prin orase (indiferent de producator), ca deja am uitat ce inseamna aer curat in orase.
Nu are cumva si niste pedale ca dai curent la un dinam ceva :) :)
"Vecineee baga-mi si mie la matale cablu' asta in priza, ca stai la parter. Sarumana !"
Pentru cei care merg zilnic la munca cu masina (si acestia in general nu fac mai mult de 100km/zi) este o investitie buna, daca si pretul masinii va fi undeva sub 20.000 euro... insa am mari indoieli ca se va intampla asta :|
A doua problema. Cine ar da 30.000 euro pe o mașina cu o autonomie de 200km? ca sa nu fiu rautacios sa întreb cine ar da 30.000 euro pe un Renault dacă nici măcar nu are RS in coada?
Trei. Cat de mare va fi factura la energie electrica? Cat de mult este poluata atmosfera in procesul de producție? Cat de mult este poluata atmosfera pentru asigurarea necesarului de energie electrica? Cat de mult este poluat mediul in urma casarii unui astfel de autovehicul?
Merg pe mana hidrogenului ca si combustibil de viitor.
Din cate se vede deja vor exista 2 alternative ambele cu emisii 0:
1. Hidrogen care pentru inceput va avea pretul la pompa foarte mare, cam ca si al benzinei (stati linistit voi inventa accize si pe el), dupa care va scadea o data cu intrarea mai multor firme gigant pe piata. Consumul pentru inceput un pic peste benzinare ca in timp sa scada (cine stie pana unde). Metode de a produce hidrogen lichid fara poluare momentan nu este.
2.Curent care daca un ciclu de incarca dureaza 30min la 400V (banuiesca ca 12A) = 2.4KW cu care se circula sa zicem 150km. calculati si voi cat va consuma masina la 100km si cat va costa. Am o vaga impresie ca pe curent e mult mai ieftin. Daca vor intra mai multi producatori pe piata posibil ca pretul curentului sa se scumpeasca si el (asta nu se poate anticipa exact). Iar poluarea? sa fim seriosi la cata energie solara si eoliana exista nu ar mai fi nevoie de alte surse, doar sa fim cu cap.
Numai bine
2. energia electrica, cu toate modurile de productie cunoscute pana in ziua de azi [carbuni la greu] dar si metodele alternative ar face foarte greu fata cererii. productia alternativa de energie electrica, necesita tehnologii foarte scumpe, foarte. probabil vor trece multi ani pana vom spune cu adevarat ca am imbunatatit calitatea aerului, binenteles daca se vrea.
Salutare!
In articolul de mai sus scrie:
"Constructorul francez va comercializa primele vehicule electrice la scara larga pe piata din Europa in 2011, fiind primul producator care face o asemenea miscare la nivel european."
Adica Renault.
In articolul asta http://www.automarket.ro/stiri/mitsubishi-va-construi-100000-de-vehicule-electrice-pentru-peugeot-si-citroen-28944.html, scrie:
"Jean-Marc Gales, directorul de brand al PSA Peugeot Citroen, a anuntat ca marcile pe care le reprezinta vor fi primele care vor comercializa publicului european vehicule electrice."
Adica PSA
Deci......cum ramane?
Stimati domni, daca nu intelegeti, dati-va la o parte!
Ar trebuii sa aiba si un mic motor co combustie interna fie el si pe vodka dar sa te duca la o staie de incarcare .