Esential
550 | de cai putere oferă noul propulsor V8 turbodiesel, instalat pe 908. |
Peugeot a dezvăluit astăzi noua generaţie a modelului 908, reprezentantul său în cadrul celei mai dificile curse de anduranţă "Le Mans 24 de ore".
Monopostul francezilor îşi propune să detroneze Audi şi al său R18 cu un nou propulsor turbodiesel, un V8 care înlocuieşte vechiul V12, dar păstrează aceeaşi arhitectură. Unitatea este capabilă să dezvolte 550 de cai putere, resurse suficiente pentru a propulsa spre victorie monopostul derivat din 908-ul care în 2009 ieşea victorios la Le Mans.
Bruno Famin, director tehnic în cadrul Peugeot Sport, a declarat: "Am profitat de experienţa pe care am dobândit-o alături de motorul V12 şi am optat pentru un propulsor similar, dar cu opt cilindri. Motorul cu opt cilindri are o capacitate de 3.7 litri şi a fost pornit pentru prima dată în data de 25 ianuarie."
Odată cu prezentarea monopostului de anul acesta, Peugeot a publicat şi lista oamenilor care vor alerga la volanul noului 908. Este vorba de foştii piloţi de Formula 1, Alex Wurz, Stephane Sarrazin şi Sebastien Bourdais, care se vor alătura britanicului Anthony Davidson.
via | autocar
Ba da. Mai exact un un FSI 3.6 liter 90-degree V8 twin-turbo, mid-engine, longitudinally mounted.
Interesant ca noul R18 are un motor tot de 3.7L dar V6. Tinand cont ca Peugeot-urile erau mai rapide banuiesc ca nemtii au lucrat la acest aspect pt ca daca noul 908 va fi si fiabil, Audi va avea o problema.