OFICIAL: Peugeot 308 GTi, 200 de cai putere

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 20.05.2010
Peugeot a prezentat primele informaţii şi fotografii cu cea mai puternică versiune 308 de pe piaţă. 308 GTi ajunge la 200 CP şi va sta la baza segmentului de hatch-uri sport europene.

Fisa tehnica

Marca/Model/Versiune Peugeot 308 GTi
Lungime (mm) 4276
Latime (mm) 1815
Inaltime (mm) 1488
Ampatament (mm) 2608
Greutate (Kg) 1399
Capacitate (cc) 1600
Puterea maxima (CP/rpm) 200 / 5500 - 6800
Cuplu maxim (Nm/rpm) 275 / 1700-4500
Viteza maxima (Km/h) 237
Acceleratie 1-100Km/h (s) 7.7
Consum mediu (litri/100 km) 6.9

Peugeot a anunţat astăzi oficial faptul ca revine în segmentul hot hatch-urilor compacte printr-o versiune GTi a lui 308, reprezentantul Leului din Sochaux în segmentul C. Noul model promite performanţe interesante şi caracteristici economice direct proporţionale, urmând să devină una dintre opţiunile de luat în seamă pentru cei care îşi dorect o hatchback sportiv care nu debordează prin putere.

Noul Peugeot 308 GTi este echipat cu un motor de 1.6 litri THP care dezvoltă 200 CP, cifră a puterii care pune modelul francez la intrarea în segmentul hatchback-urilor de performanţă, în spatele lui Golf GTI (211 CP). Motorul nu este o noutate absolută, fiind lansat acum câteva luni pe noul coupe al gamei franceze, RCZ. Conform datelor tehnice oferite de producător, noul 308 GTi atinge puterea maximă la 5500-6800 rpm, în timp ce vârful de cuplu este atins între 1700 şi 4500 rpm. Acceleraţia 0-100 km/h are loc în 7.7 secunde, în timp ce viteza maximă a modelului francez este de 237 km/h.

Motorul este cuplat la o transmisie manuală cu şase trepte.

Cele mai interesante cifre ale lui 308 GTi sunt insă cele legate de consum. Astfel, Peugeot anunţă 6.9 litri/100 km în regim mediu mixt (9.2 litri urban, 5.5 litri extraurban), emisiile de CO2 fiind situate la nivelul a 159 de grame per kilometru.

La nivel estetic, 308 GTi se diferenţiază de fraţii săi "clasici" prin câteva retuşuri subtile, care includ un spoiler sport împrumutat de la 308 CC, un eleron posterior, terminaţii duble cromate ale sistemului de evacuare, sigle GTi pe părţile laterale şi în spate, jante de 18 inch, dar şi un element din fibra de carbon montat în partea din faţă, acesta regăsindu-se însă exclusiv pentru versiunile 308 GTi care vor fi vîndute în Franţa. La interior, schimbările sunt aduse de unele elemente distinctive precum pedalierul şi mânerul schimbătorului din aluminiu, bordul negru piano şi volanul sport acoperit cu piele cu zona inferioară plată de asemenea din aluminiu.

Pentru a adăuga sare şi piper în toată această ecuaşie, inginerii Peugeot au dotat noul 308 GTi cu Sound System Technology, un pachet care asigură o caracteristică acustică sportivă pentru motorul turbo al modelului francez.

via | Peugeot

 

 

Comentarii (23)

  • .marius.
    Dilemma
    Initial m`am enervat intrebandu`ma de ce nu i`au dat mai multi cai putere...pana am vazut consumu` care mi se pare exceptional(impreuna cu intreaga masina).
    16 7
  • @ I O N
    Peugeot
    e singurul Peugeot pe care probabil mi l`as cumpara :)
    13 8
  • Peugeot
    Un Peugeot care spune ceva!
    14 7
  • gti
    Fostul 307 gti era un 2.0 benzina de 180cp... acum dupa atatia ani (vreo5) a venit noul GTI de la peug cu 308, motor 1.6 de 200CP... tehnologia evolueaza pt unii... in comparatie cu obositul 2.0TSI de 210cp de pe GOLF... Nu vreau sa spun ca unu-i mai bun decat altul... dar... progres prin tehnologie, parca asa era reclama unora... nu? cerculete cerculete...
    18 15
  • @eu
    ON: masina mi a castigat simpatia insa trebuie sa dovedeasca ce a dovedit MK5gtiul timp de 5 ani...anume ca este cel mai bun overall hothatch. Trebuie sa recunosc ca peugeot a avansat mult ca design de interior si sper ca si la materiale si la imbinarile lor...Am condus destul de mult un 307 1.6benzina si la 35k km se cam dezintegra...
    6 9
  • @p-george
    pt ca maimuta din tine sa inteleaga... fie ca pe o masina din grupul WV scrie wv sau audi sau seat sau skoda, motoarele sunt aceleasi, piesele de schimb sunt aceleasi, etichetele au aceleasi insemne si nu corespund tot timpul marca-tip. DECI, maimuta din mine baga AUDI si WV in aceeasi oala pt ca sunt aceeasi ciorba (cum e peugeot si citroen). OK? Am avut un 307 si nu se dezintegra de loc... asa ca las-o cu exemple stupide si personale. Si nu trebuie sa recunosti ca au avansat ca design TU pt ca toti vad asta, si sa vazut de fapt cu 307 care a aparut in 2001... ce model de golf era atunci??? te saluta o maimuta.
    15 10
  • Aspect
    Arata destul de banal, daca il vezi pe strada nu-ti dai seama ca ar fi vreun Gti, spre deosebire de diferentele Astra Gtc-Astra Opc, Golf-Golf gti sau Focus-Focus ST. Se putea mult mai bine la exterior,ceva care sa fie mai agresiv
    10 7
  • ...
    Va conta foarte mult pretul. In orice caz este sunt Megane RS atat estetic cat si din pct de vedere al performantelor. Nu ma atrage cu nimic!
    7 6
  • COCALARU SEF
    Pentru: micii cocalari
    Asta nu este o masina pentru Romania. Unde sa o conduci cu (sa zicem) 200 km/ora????????? De asemenea, la o masina sport, garda este mai joasa si suspensiile sunt mai rigide. Cocalarii care scrieti pe aici ati condus pe soselele patriei noastre??? Ati gustat din gropile, gropitele, denivelarile si cocoaselele soselelor europene.nationale? (pentru cele judetene trebuie masini de teren, altfel e de rau).
    Cand nu aveto conditii sa incercati/testati o masina facuta pentru viteza, de unde stiti voi ce e aia o masina sport ca sa o apreciati?
    Stiti voi ce e aia pompa Bosch cu pistoane rotative? Stiti cum se calculeaza un moment de cuplu mecanic????
    5 12
  • :)
    prostiiiiii
    :)
    2 2
  • e tare
    numai fiti ma rai cu altii.....toate marcile au evoluat, toate exceleaza la cate ceva....numai fiti rautaciosi....mie imi place si vw si peugeot na´. Si asta pentru ca am condus un Peugeot cu motor 1.6 facut de PSA&BMW si stiu cat de elastic si silentios este. Este un motor mai pentru mers de zi cu zi, se comporta ca un diesel dar trage ca un benzinar dupa 3500 rpm. Si vw-ul e foarte bun, toate sunt bune....in afara de opc-urile de la opel care subvireaza toate in draci.

    O masina corecta, care spun eu ca isi merita banii.

    bafta
    8 4
  • @eu
    Dute la orice service porsche si o sa iti explice ca intre motoarele despre care vb tu sunt diferente interne chiar daca au acelas bloc motor si aceiesi putere. In plus asta nu justifica comparatia ta puerila a audiului cu peugeotul...ca sa nu ma mai contrazici aiurea cu experientele tale de neuitat cu peugeotul ( care fac pariu ca in mintea ta alaturi de bmw bate tot ce e pe piata ) cauta review-uri pe goagle de la specialisti...sau mai bine dute la un showroom, tranteste o usa de peugeot si una de golf si o sa vezi / auzi diferenta de calitate.
    Nu neg insa ca peugeot are un raport mai bun calitate/pret. Insa nici la vanzare nu se tine la fel de bine la pret.
    5 11
  • 308 GTI
    "pedalierul şi mânerul schimbătorului din aluminiu, bordul negru piano şi volanul sport"

    ce tare....

    negru piano se gaseste momentan doar la modelele de lux precum clasa s, a8, seria 7....mai sunt si pe modele din clasa medie dar nu am vazut asa ceva pe un hatchback.
    arata foarte bine atat la interior cat si la exterior. bv.
    10 2
  • @p-george
    numai merge asta cu "inchide o usa la vw si un la peugeot"

    nu stiu cu ce modele actuale ai mers tu dar iti spun ca s-au dus vremurile alea....doar nu vorbim de peugeot 205 si vw golf 2.

    e de ajuns sa urci intr-un 308 si o sa vezi ce impresie buna iti lasa.
    Bineinteles ca poate sunt alte modele care poate ca sunt mult mai bune ca 308-ul, nimeni nu a zis ca e cel mai bun, insa cert e ca au evoluat foarte foarte mult, mai ales la interioare si la motorizari.

    oricum mie imi place masina.
    10 2
  • Frate fiecare isi ia ce masina vrea
    9 0
  • corectitudine
    Subscriu la ce a zis george am avut inchirat un 307 benzina 1.6 vreo 7 zile concluzia a fost un gunoi o mizerie la cat costa nu merita.Cred ca mai bine iti ei Renault!Ce ridicati atat 308 cand de fapt e acelasi gunoi ca si 307 aceeasi platforma tehnica nu au facut nimic la el cel putin pe partea tehnica
    4 10
  • G.H.E.O.R.G.H.E
    @ I.O.N
    Daca 308 e gunoi si a castigat Golden Steering Wheel in Germania in detrimentul Golfului 5........
    Rezulta ca G5 epraf si pulbere. nu e de mirare ca VAG l-a tinut in productie doar 4 ani ca au scos repede G6 ( care de fapt e aceeasi masina )...... :DDDD
    9 3
  • Este bine ca nu a observat nimeni ca la cei 200 CP are Acceleratie 1-100Km (s) 7.7 - adica de departe cel mai slab din categorie, ba se bate cu masini cu putere de putere mult mai mica.
    Altfel e OK.
    6 5
  • UN LEU...FIOROS?
    se putea si mai bine, dar per ansambul o masina cu o motorizare pe masura aspectului ( arata mult mai bine decat golf )
    7 3
  • Architrion
    Superba
    O masina superba cu un design rafinat. Interiorul este extraordinar.
    6 1
  • pt ,,eu''
    Motorul e de fapt al lui BMW ,cumetre, dar oricum ,,obositul'' de la VW o sa faca in continuate istorie.Stiu ca si Peugeot are in traditie folosirea celor trei literedar parca e ciudat sa le vezi pe altceva decat un Golf...Paca as zice....Hyundai MPS sau Ford Cupra...
    0 4
  • romania plina de rable nemtesti
    toti de pe aici lauda rablele care nemti au renuntat la ele.ce sa ceri la roman decat mentalitate de turma Nemtestile cele mai bune.masini.de aia papa ulei de noi la 1000 de km trebuie sa completezi uleiul.LA care masini se mai face asta?Pana nici la dacile mai ingrijite nu se petrece asta.De ce neamtul conduce masini Peugeot cand el in tara lui produce alte marci?si peugeotul ala 307 de care tot vorbeste cineva pe aici a fost masina de inchirieri,deci toti ageamii si novici au chinuit-o.Crezi ca daca inchiriai un WV nu pateai la fel?intr0un 307 ai spatiu din fata mult mai mare decat intr-un GOLF .Ma contrazice cineva?
    5 1
  • vorbesti aiurea
    pt eu... ma eu totul e de marketing atunci cand ai o gramada de motorizari pe masinile din gama ta si normal ca nu poti sa schimbi chiar asa de pe gti 2.0 tsi cu altceva ca atunci daca iar da 260 cai cine si-ar mai lua r 32? totul ttrebuie sa fie cu cap e vorba de marketing... plus de ce zici tu 200 cai si 7.7 secunde pe o masinuta mi se pare extrem de mult.. si spre surpinderea ta progres prin tehnologie sunt unitatile TSI de pe toate motoarele 1.2 1.4 1.6 1.8 2.0 daca acum 5 ani cum ziceai peugeot avea 2.0 si 180 cai...acum ei au 1.4 tsi si 170 cai .. ce zici progress prin tehnologie?
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru