Peugeot a prezentat primele informaţii şi fotografii cu cea mai puternică versiune 308 de pe piaţă. 308 GTi ajunge la 200 CP şi va sta la baza segmentului de hatch-uri sport europene.
Peugeot a anunţat astăzi oficial faptul ca revine în segmentul hot hatch-urilor compacte printr-o versiune GTi a lui 308, reprezentantul Leului din Sochaux în segmentul C. Noul model promite performanţe interesante şi caracteristici economice direct proporţionale, urmând să devină una dintre opţiunile de luat în seamă pentru cei care îşi dorect o hatchback sportiv care nu debordează prin putere.
Noul Peugeot 308 GTi este echipat cu un motor de 1.6 litri THP care dezvoltă 200 CP, cifră a puterii care pune modelul francez la intrarea în segmentul hatchback-urilor de performanţă, în spatele lui Golf GTI (211 CP). Motorul nu este o noutate absolută, fiind lansat acum câteva luni pe noul coupe al gamei franceze, RCZ. Conform datelor tehnice oferite de producător, noul 308 GTi atinge puterea maximă la 5500-6800 rpm, în timp ce vârful de cuplu este atins între 1700 şi 4500 rpm. Acceleraţia 0-100 km/h are loc în 7.7 secunde, în timp ce viteza maximă a modelului francez este de 237 km/h.
Motorul este cuplat la o transmisie manuală cu şase trepte.
Cele mai interesante cifre ale lui 308 GTi sunt insă cele legate de consum. Astfel, Peugeot anunţă 6.9 litri/100 km în regim mediu mixt (9.2 litri urban, 5.5 litri extraurban), emisiile de CO2 fiind situate la nivelul a 159 de grame per kilometru.
La nivel estetic, 308 GTi se diferenţiază de fraţii săi "clasici" prin câteva retuşuri subtile, care includ un spoiler sport împrumutat de la 308 CC, un eleron posterior, terminaţii duble cromate ale sistemului de evacuare, sigle GTi pe părţile laterale şi în spate, jante de 18 inch, dar şi un element din fibra de carbon montat în partea din faţă, acesta regăsindu-se însă exclusiv pentru versiunile 308 GTi care vor fi vîndute în Franţa. La interior, schimbările sunt aduse de unele elemente distinctive precum pedalierul şi mânerul schimbătorului din aluminiu, bordul negru piano şi volanul sport acoperit cu piele cu zona inferioară plată de asemenea din aluminiu.
Pentru a adăuga sare şi piper în toată această ecuaşie, inginerii Peugeot au dotat noul 308 GTi cu Sound System Technology, un pachet care asigură o caracteristică acustică sportivă pentru motorul
turbo al modelului francez.
via | Peugeot
Cand nu aveto conditii sa incercati/testati o masina facuta pentru viteza, de unde stiti voi ce e aia o masina sport ca sa o apreciati?
Stiti voi ce e aia pompa Bosch cu pistoane rotative? Stiti cum se calculeaza un moment de cuplu mecanic????
:)
O masina corecta, care spun eu ca isi merita banii.
bafta
Nu neg insa ca peugeot are un raport mai bun calitate/pret. Insa nici la vanzare nu se tine la fel de bine la pret.
ce tare....
negru piano se gaseste momentan doar la modelele de lux precum clasa s, a8, seria 7....mai sunt si pe modele din clasa medie dar nu am vazut asa ceva pe un hatchback.
arata foarte bine atat la interior cat si la exterior. bv.
nu stiu cu ce modele actuale ai mers tu dar iti spun ca s-au dus vremurile alea....doar nu vorbim de peugeot 205 si vw golf 2.
e de ajuns sa urci intr-un 308 si o sa vezi ce impresie buna iti lasa.
Bineinteles ca poate sunt alte modele care poate ca sunt mult mai bune ca 308-ul, nimeni nu a zis ca e cel mai bun, insa cert e ca au evoluat foarte foarte mult, mai ales la interioare si la motorizari.
oricum mie imi place masina.
Rezulta ca G5 epraf si pulbere. nu e de mirare ca VAG l-a tinut in productie doar 4 ani ca au scos repede G6 ( care de fapt e aceeasi masina )...... :DDDD
Altfel e OK.