OFICIAL: Peugeot 3008 Hybrid4 de serie promite 3.8 litri/100 km

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 24.08.2010
Peugeot a prezentat astăzi versiunea de serie a modelului 3008 Hybrid4, un hibrid-diesel de 200 de cai putere şi 500 de Nm care consumă doar 3.8 litri 100 de km.

Esential

3.8 litri consumă versiunea de serie Peugeot 3008 Hybrid4.
200 de cai putere dezvoltă primul hibrid-diesel de serie Peugeot.
99 de g/km emite Peugeot 3008 Hybrid4.

Peugeot a dezvăluit astăzi informaţii şi imagini ale primului său hibrid diesel de serie, dezvoltat pe varianta de stradă a modelului 3008. Anticipat încă de anul trecut de conceptul 3008 Hybrid4, prezentat în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, modelul ecologic adoptă aceeaşi titulatură cu cea a prototipului din care a derivat.

Pionierul tehnologiei diesel-hibrid de serie dispune de o platformă care găzduieşte două unităţi de propulsie: un diesel 2.0 HDi de 163 de cai putere şi 300 de Nm şi o unitate electrică de 37 de cai putere. Ansamblul hibrid promite aşadar 200 de cai putere şi un cuplu generos de 500 de Nm, de a cărui livrare se ocupă o cutie secvenţială robotizată BMP6, cu şase rapoarte.

Resursele sunt suficiente pentru a imprima performanţe bune francezului, dar şi pentru a obţine un consum mediu de numai 3.8 litri la 100 de kilometri şi o rată a emisiilor de 99 g/km. Comparativ cu performanţele unei versiuni standard, hibridul oferă valori îmbunătăţite cu 35%.

Cifrele record pot fi obţinute şi mulţumită unor sisteme ca cel de recuperare a energiei irosite la frânare şi cel start-stop.

După cum o sugerează şi numele, Hybrid4, avem de a face cu un model ecologic care transmite toate resursele sale ambelor punţi. Modul de gestionare a resurselor de către cele două axe este însă controlat, în premieră pentru Peugeot, de aşa numitul sistem "by wire", care presupune absenţa unor componente mecanice.

Noul Peugeot 3008 Hybrid4 poate fi condus în patru moduri diferite, ce pot fi selectate cu ajutorul unei comenzi poziţionate pe consola centrală. Cel mai ecologic mod de rulare rămâne, bineînţeles, cel electric, botezat ZEV, în care se solicită doar resursele pachetului de baterii Ni-Mh, poziţionat în portbagaj. Şoferul are însă la dispoziţie şi un mod auto, în care funcţionează ambele unităţi de propulsie, un mod 4WD, în care puterea merge la ambele punţi, şi un mod Sport, care se foloseşte la maxim de resurse.

Peugeot 3008 Hybrid4 de serie va debuta oficial în cadrul Salonului Auto de la Paris din această toamnă, hibridul-diesel urmând să debuteze pe piaţa europeană abia în primăvara anului viitor.

via | Peugeot

Comentarii (14)

  • hm...Toyota declara ca un diesel hybrid e un non sens.

    pare-se ca francezii au reusit sa optimizeze non-sensul si sa-l vanda ca o noua solutie
    11 3
  • aaa.... si chiar de e de necrezut, acumulatorii pentru hibridul asta vor fi fabricati in Romania de catre Rombat. Un alt beneficiar de acumulatori va fi si Renault.
    6 1
  • Ivanoff
    Puteri insumate...
    "Ansamblul hibrid promite aşadar 200 de cai putere şi un cuplu generos de 500 de Nm..."
    Stimati "redactori si jurnalisti auto", va mai rog inca odata lamuriti-o sau mai bine zis corectati aberatiile in care insumati puterea motoarelor in cazul hibrizilor ca altfel ajung toate supercaruri de genul E-tron cu "N" mii de cai si N- spe mii de Nm.
    Stiti bine ca nu se insumeaza,iar dc nu stiti intrebati pe taticii hibridelor,mai exact pe cei de la Toyota...sau mai bine nu ca nu o sa puste niciodata traducerea. :))
    In aceeasi ordine de idei,imi amintesc ca si la Touareg a-ti bagat parca 300 CP...of-of,mai-mai...
    PS:Sper ca sunteti pe faza si stergeti in timp util commentul pana nu-l mai citeste cineva...
    5 10
  • mircea
    @Ivanoff
    Ţin să te anunţ că, în anumite condiţii, la anumite turaţii şi într-un regim sportiv, ansamblul hibrid dezvoltă cu adevărat puterea însumată a celor două motoare. Nu e o idee proprie, am întrebat special unul dintre inginerii Porsche la un test recent cu noul Cayenne Hybrid. Deci ai confirmarea oficială.

    În ceea ce priveşte e-tron, acolo vorbim de motoare diferite pe fiecare roată. E un sistem complet diferit pentru care, da, puterea nu se însumează.

    P.S. "A-ţi băgat?" Tz-tz-tz...
    13 4
  • Victor
    @gica
    Chestia Hybrid ul diesel un non sens era probabil doar o chestiune de marketing..nu au vrut sa incurajeze atat de tare masinile cu propulsie hibrida care ar fii muscat o bucata pre mare din piata motoarele diesel mai ales cei ce parcurg foarte multi km si ar fii preferat sa dea ceva mai multi bani pe un hibrid diesel si apoi sa isi recupereze banii prin consumul redus
    1 1
  • @Ivanoff
    la prius, hibridul clasic, puterea celor 2 motoare se INSUMEAZA in cazul accelerarii puternice. Deci nu vad unde e greseala.

    http://www.toyota.ro/innovation/environment/green_technologies/hybrid_synergy_drive/an_eco_pioneer.aspx
    0 5
  • @victor
    chestiune de marketing? Cand aceasta declaratie se face de unul dintre greii companiei numai are legatura cu marketingul. Se numeste eroare de strategie si imaginea firmei are de suferit.

    Cand oficialul cu rang inalt face declaratii atat de lipsite de echivoc e o eroare de neiertat. Demostreaza lipsa de perspectiva a unei companii ce se auto-caracterizeaza ca fiind una dintre cele mai inovative si lipsite de prejudecati din industrie. E greu de crezut ca ceilalti concurenti s-ar uita in gura japonezului si sa creada orice spune el fara sa analizeze si sa judece lucrurile la rece.

    Asta e parerea mea, ca si utilizator de Prius.
    3 0
  • ff
    500nm uau
    0 2
  • Ivanoff
    @
    @gica: Dc tot ai facut efortul sa te uiti pe siteul oficial Toyota (apropos,eu nu am gasit ceea ce tu susti, de ce nu ai avut curiozitatea sa arunci o privire si pe fisa de produs a Prisului sau a oricaruinalt hibrid Toyota/Lexus unde vei vedea f clar puterea motorului termic,a celui electric si putere totala sistem hibrid,care surpriza,nu se cumuleaza ci se calculeaza dupa o alta formula...
    @Mircea: Iar tu Mircea,ti-ai si gasit pe cine sa intrebi...pe unul din grupul wag...chiar sunt curios ce vroiai sa-ti zica, ca e altfel decat ce au declarat mai marii?...
    6 7
  • mircea
    @Ivanoff
    Înţeleg că ştii mai multe despre sistemele hibride decât inginerul Porsche care a lucrat la sistemul de pe Cayenne S Hybrid, corect? :)

    Serios acum: în orice hibrid cu sistem de acest tip, puterile se cumulează pentru datele tehbnice pentru că există posibilitatea ca cele două motoare să furnizeze puterea lor maximă pentru câteva secunde la sarcină maximă. Evident, pentru asta e nevoie ca bateriile să fie pline iar pedala de acceleraţie să fie kickdowned. Chiar dacă în 99% din timp cele două motoare NU furnizează această putere, ea este posibilă. Şi, deci, prezentă în cartea tehnică. E normal.
    8 5
  • Ivanoff
    @Mircea
    Sa inteleg ca totul se rezuma la "tipul" de sistem hibrid adoptat si ca doar "incuiatii" de la Toyota/Lexus nu au avut capacitatea de a gasi aceasta solutie fiindca in cazul lor... ca sa vezi,puterile nu se insumeaza?...
    Nu cred asta,in schimb cred cu tarie ca e vorba doar un marketing fals a celor ce vor sa fie mai catolici decat papa,mai exact mai performanti si mai eficienti decat originalul ( a se intelege aici Toyota :) )
    5 7
  • mircea
    @Ivanoff
    Nu, sistemele hibride utilizate de Toyota şi de Porsche (şi de altfel şi de Peugeot, că despre asta e vorba aici) sunt aceleaşi din punctul de vedere al funcţionării. Sistemul se numeşte Parallel Hybrid (spre deosebire de cel de pe Chevrolet Volt, care e Series Hybrid System) şi da, şi în cazul lui Prius vârful de putere este calculat identic.

    Uite, citez de pe un site-ul Toyota: "The 1.8-liter gasoline engine (previously 1.5 liters) generates 98 hp, and with the added power of the electric motor, total horsepower is 134 hp (previously 110 hp)"

    Numai bine.
    7 6
  • Ivanoff
    @Mircea
    Fie cum vrei tu,insa e pacat fiindca poate unii chiar iau de bun ce scrieti voi pe site...
    Ce-mi spui tu de fapt e diferenta intre motorul de 1,5 de pe Prius2 si cel de 1,8 de pe Prius3,nimic altceva...
    Dc ai intra pe situl oficial Toyota Romania ai vedea ca motorul el dezvolta 82CP,cel termic 99CP,iar puterea totala a sistemului este de 136CP,nicidecum 181, (poate doar dc era europeana).
    Altceva,chiar nu stiu ce as mai putea sa zic pt a te lamuri ca nu Peugeot si nici VW :) au descoperit ei cum e cu hibrizii astia...
    Cu stima!
    7 7
  • @MINCIULICA
    ,, DOAR IN ANUMITE CONDITII ''' - baterii pline, regim sportiv , kickdown , cuplu total cumulat pentru cateva secunde , in rest 99,9999999999999....% NU SE APLICA CUMULAREA . Concluzie un marketing care pacaleste clientul si un redactor care incearca acelasi lucru...de ce oare ?
    6 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru