Esential
3.8 | litri consumă versiunea de serie Peugeot 3008 Hybrid4. |
200 | de cai putere dezvoltă primul hibrid-diesel de serie Peugeot. |
99 | de g/km emite Peugeot 3008 Hybrid4. |
3.8 | litri consumă versiunea de serie Peugeot 3008 Hybrid4. |
200 | de cai putere dezvoltă primul hibrid-diesel de serie Peugeot. |
99 | de g/km emite Peugeot 3008 Hybrid4. |
Peugeot a dezvăluit astăzi informaţii şi imagini ale primului său hibrid diesel de serie, dezvoltat pe varianta de stradă a modelului 3008. Anticipat încă de anul trecut de conceptul 3008 Hybrid4, prezentat în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, modelul ecologic adoptă aceeaşi titulatură cu cea a prototipului din care a derivat.
Pionierul tehnologiei diesel-hibrid de serie dispune de o platformă care găzduieşte două unităţi de propulsie: un diesel 2.0 HDi de 163 de cai putere şi 300 de Nm şi o unitate electrică de 37 de cai putere. Ansamblul hibrid promite aşadar 200 de cai putere şi un cuplu generos de 500 de Nm, de a cărui livrare se ocupă o cutie secvenţială robotizată BMP6, cu şase rapoarte.
Resursele sunt suficiente pentru a imprima performanţe bune francezului, dar şi pentru a obţine un consum mediu de numai 3.8 litri la 100 de kilometri şi o rată a emisiilor de 99 g/km. Comparativ cu performanţele unei versiuni standard, hibridul oferă valori îmbunătăţite cu 35%. Cifrele record pot fi obţinute şi mulţumită unor sisteme ca cel de recuperare a energiei irosite la frânare şi cel start-stop.
După cum o sugerează şi numele, Hybrid4, avem de a face cu un model ecologic care transmite toate resursele sale ambelor punţi. Modul de gestionare a resurselor de către cele două axe este însă controlat, în premieră pentru Peugeot, de aşa numitul sistem "by wire", care presupune absenţa unor componente mecanice.
Noul Peugeot 3008 Hybrid4 poate fi condus în patru moduri diferite, ce pot fi selectate cu ajutorul unei comenzi poziţionate pe consola centrală. Cel mai ecologic mod de rulare rămâne, bineînţeles, cel electric, botezat ZEV, în care se solicită doar resursele pachetului de baterii Ni-Mh, poziţionat în portbagaj. Şoferul are însă la dispoziţie şi un mod auto, în care funcţionează ambele unităţi de propulsie, un mod 4WD, în care puterea merge la ambele punţi, şi un mod Sport, care se foloseşte la maxim de resurse.
Peugeot 3008 Hybrid4 de serie va debuta oficial în cadrul Salonului Auto de la Paris din această toamnă, hibridul-diesel urmând să debuteze pe piaţa europeană abia în primăvara anului viitor.
via | Peugeot
pare-se ca francezii au reusit sa optimizeze non-sensul si sa-l vanda ca o noua solutie
Stimati "redactori si jurnalisti auto", va mai rog inca odata lamuriti-o sau mai bine zis corectati aberatiile in care insumati puterea motoarelor in cazul hibrizilor ca altfel ajung toate supercaruri de genul E-tron cu "N" mii de cai si N- spe mii de Nm.
Stiti bine ca nu se insumeaza,iar dc nu stiti intrebati pe taticii hibridelor,mai exact pe cei de la Toyota...sau mai bine nu ca nu o sa puste niciodata traducerea. :))
In aceeasi ordine de idei,imi amintesc ca si la Touareg a-ti bagat parca 300 CP...of-of,mai-mai...
PS:Sper ca sunteti pe faza si stergeti in timp util commentul pana nu-l mai citeste cineva...
În ceea ce priveşte e-tron, acolo vorbim de motoare diferite pe fiecare roată. E un sistem complet diferit pentru care, da, puterea nu se însumează.
P.S. "A-ţi băgat?" Tz-tz-tz...
http://www.toyota.ro/innovation/environment/green_technologies/hybrid_synergy_drive/an_eco_pioneer.aspx
Cand oficialul cu rang inalt face declaratii atat de lipsite de echivoc e o eroare de neiertat. Demostreaza lipsa de perspectiva a unei companii ce se auto-caracterizeaza ca fiind una dintre cele mai inovative si lipsite de prejudecati din industrie. E greu de crezut ca ceilalti concurenti s-ar uita in gura japonezului si sa creada orice spune el fara sa analizeze si sa judece lucrurile la rece.
Asta e parerea mea, ca si utilizator de Prius.
@Mircea: Iar tu Mircea,ti-ai si gasit pe cine sa intrebi...pe unul din grupul wag...chiar sunt curios ce vroiai sa-ti zica, ca e altfel decat ce au declarat mai marii?...
Serios acum: în orice hibrid cu sistem de acest tip, puterile se cumulează pentru datele tehbnice pentru că există posibilitatea ca cele două motoare să furnizeze puterea lor maximă pentru câteva secunde la sarcină maximă. Evident, pentru asta e nevoie ca bateriile să fie pline iar pedala de acceleraţie să fie kickdowned. Chiar dacă în 99% din timp cele două motoare NU furnizează această putere, ea este posibilă. Şi, deci, prezentă în cartea tehnică. E normal.
Nu cred asta,in schimb cred cu tarie ca e vorba doar un marketing fals a celor ce vor sa fie mai catolici decat papa,mai exact mai performanti si mai eficienti decat originalul ( a se intelege aici Toyota :) )
Uite, citez de pe un site-ul Toyota: "The 1.8-liter gasoline engine (previously 1.5 liters) generates 98 hp, and with the added power of the electric motor, total horsepower is 134 hp (previously 110 hp)"
Numai bine.
Ce-mi spui tu de fapt e diferenta intre motorul de 1,5 de pe Prius2 si cel de 1,8 de pe Prius3,nimic altceva...
Dc ai intra pe situl oficial Toyota Romania ai vedea ca motorul el dezvolta 82CP,cel termic 99CP,iar puterea totala a sistemului este de 136CP,nicidecum 181, (poate doar dc era europeana).
Altceva,chiar nu stiu ce as mai putea sa zic pt a te lamuri ca nu Peugeot si nici VW :) au descoperit ei cum e cu hibrizii astia...
Cu stima!