OFICIAL: Opel se desparte de General Motors
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Presedintele GM Europe, Carl-Peter Foster, a anuntat astazi oficial faptul ca Opel se va desparti de General Motors, transformandu-se intr-o societate pe actiuni in care GM va ramane, totusi, actionar majoritar. Restructurarea a fost aprobata astazi, acest pas fiind primul inspre asigurarea viabilitatii companiei pe termen lung.
"GM ar puta ramane actionar majoritar in noua formula de organizare Opel, urmand sa detina mai mult de 50 de procente dintre actiuni", a anuntat Automotive News, citand surse germane.
Declaratiile oficialilor GM arata ca aceasta companie va renunta la 25-50% din actiuni, cu speranta ca se vor gasi eventuali investitori care sa cumpere aceste actiuni.
Conform presedintelui GM Europe, compania Opel va fi restructurata astfel incat impactul asupra celor care muncesc in cadrul acesteia sa fie minim. Totusi, inchiderea unor uzine de productie este un element luat in calcul de noua conducere. Una dintre masurile deja anuntate va fi, de altfel, micsorarea salariilor tuturor muncitorilor care lucreaza in cadrul companiei si recalcularea costurilor.
In urma masurilor pe care le va lua, compania Opel a anuntat ca scopul final este asigurarea profitabilitatii pana in 2012.Opel si GM au incercat o despartire si in trecut, principalul impediment fiind, la acea ora, neintelegerile privind gradul de implicare ulterioara a celor doua companii. Actuala solutie, cu GM actionar majoritar intr-o companie independenta, le va da ocazia acestora sa actioneze la fel de apropiat, dar sa individualizeze unele decizii si actiuni din viitor. Unul dintre rezultatele acestei schimbari va fi, in urmatoarea perioada, separarea modelelor Opel de cele ale GM si, probabil, o mult mai usoara despartire definitiva in viitor.
via | Automotive News (inreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Opel in Romania
-
Opel Adam (2013-prezent) Preţ: 12.140 - 16.220 €
-
Opel Adam Rocks Preţ: 14.270 - 17.940 €
-
Opel Astra Preţ: 15.010 - 23.400 €
-
Opel Astra OPC (2012-prezent) Preţ: 28.110 €
-
Opel Astra Sports Tourer Preţ: 15.820 - 24.770 €
-
Opel Cascada (2013-prezent) Preţ: 21.750 - 29.865 €
-
Opel Corsa Preţ: 16.410 - 19.410 €
-
Opel Corsa (2014-prezent) Preţ: 11.110 - 18.540 €
-
Opel Corsa (3 usi) Preţ: 11.110 - 18.810 €
-
Opel Corsa Van Preţ: 12.010 - 12.210 €
-
Opel Crossland X Preţ: 13.350 - 20.700 €
-
Opel Grandland X Preţ: n/a - 33.300 €
-
Opel GTC Astra (2011-prezent) Preţ: n/a - 26.955 €
-
Opel Insignia Preţ: 20.400 - 35.400 €
-
Opel Insignia Country Tourer Preţ: 24.500 - 37.430 €
-
Opel Insignia Sports Tourer Preţ: 21.500 - 36.500 €
-
Opel Meriva facelift (2014) Preţ: 13.910 - 20.530 €
-
Opel Mokka X Preţ: 15.690 - 27.355 €
-
Opel Movano (2010-prezent) Preţ: 24.915 €
-
Opel Movano Combi (2010-prezent) Preţ: 28.525 €
-
Opel Vivaro Preţ: 20.955 €
-
Opel Zafira facelift Preţ: 20.720 - 27.680 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Sa dea al de sus sa fie asa.
Sper sa se intample ceva bun si cu SAAB, imi place mult marca si ar fi pacat sa dispara ptr ca a fost in administrarea unor americani de 2 lei.
Are totusi un renume si sigur nu va intra in faliment cum spunea un pesimist mai sus !
Se vor gasi investitori !
Cool!
Cine crede ca USA (= capitalism + imperialism) se preda sa ridice doua deshte.
Saptamana trecuta am auzit un zvon cum ca Daimler ar fi interesat de Opel pentru ca nu are marci "de masa". Ma gandeam ca ar fi o miscare inteligenta din partea lor sa preia pe cei de la Opel si, de ce nu, si pe cei de la SAAB (chiar daca e marca premium la fel ca Mercedes nemtii sunt inteligenti si ar sti cum sa claseze SAAB pe piata-nu ca un concurent al lui Mercedes)
Nu cred ca Opel va da faliment, GM nici atat, dar cu siguranta ca lucrurile se vor schimba foarte mult dupa criza. Americanii nu vor mai fi printre fruntasii industriei auto si nici japonezii nu cred. Acum va fi momentul ca marcile europene sa se impuna tot mai puternic.