OFICIAL: Opel Flextreme GT/E, conceptul viitorului Opel

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 18.02.2010
Opel a prezentat oficial primele imagini ale lui Flextreme GT/E, conceptul care indica directia de design si cea ecologica pe care va merge marca germana in viitor.

Fisa tehnica

Marca/Model/Versiune Opel Flextreme GT/E
Lungime (mm) 4762
Latime (mm) 1871
Inaltime (mm) 1308
Ampatament (mm) 2900
Puterea maxima (CP/rpm) 158
Cuplu maxim (Nm/rpm) 370
Viteza maxima (Km/h) 201
Acceleratie 1-100Km/h (s) 9
Consum mediu (litri/100 km) 1.6

Opel a prezentat primele imagini ale conceptului Flexstreme inainte de debutul de la Salonul Auto de la Geneva. Modelul va utiliza trenul de propulsie electric al modelelor Ampera si Volt si este descris de cei de la Opel ca fiind "un nou tip de GT". Conceptul prefigureaza atat un viitor model de top din gama Opel, cat si progresul limbajului de design care a fost exprimat recent pe modelele Insignia si Astra.

Totodata, noul concept prezinta potentialul aerodinamic al unor modele din viitor. Flextreme are o linie a plafonului extrem de eleganta, care este dispusa la 19 centimetri mai jos fata de nivelul aceleiasi linii de pe caroseria lui Insignia, ceea ce ajuta la un coeficient aerodinamic de 0.22. Rezistenta la aer este redusa semnificativ prin intermediul “lamelor” amplasate pe ambele parti ale stopurilor spate, care sunt actionate automat la viteza pentru a pastra un curs de aer atasat caroseriei pentru o perioada de timp cat mai mare, in timp ce le ofera designerilor un plus de flexibilitate vizuala in ceea ce priveste posteriorul unui vehicul.

Desi este cu sapte centimetri mai scurt decat un Insignia, Flextreme GT/E este un studiu de design exterior care ofera acelasi nivel de spatiu interior precum un Insignia. Acest lucru este realizat prin ampatamentul marit la 2.900 de milimetri fata de 2.735 milimetri pe Insignia.

Bateriile acestui vehicul electric cu autonomie extinsa sunt amplasate in fata rotilor din spate, pentru a obtine un plus de stabilitate si un echilibru de mase intre punti.

Propulsia lui Opel Flextreme GT/E este realizata de motorul electric de 158 CP gasit si pe Ampera, care ofera un cuplu motor de 366 Nm inca de la prima rotatie. Acest motor angreneaza rotile fata, care au jante de 21 de inch imbracate cu anvelope de 195/45, totul in incercarea de a eficientiza acest model. Pentru incarcarea bateriilor, Opel Flextreme utilizeaza un motor cu ardere interna de 1.4 litri si 70 CP, care mareste autonomia acestui model la circa 482 de kilometri, fata de 56 kilometri cat poate realiza doar in baza unei incarcari complete. Pe de alta parte, acceleratia de la 0 la 100 km/h este realizata in circa noua secunde, iar viteza maxima este de 201 km/h. Desi cei de la Opel au declarat ca modelul este departe de stadiul de productie, acestia subliniaza faptul ca Flextreme are un scop important in dezvoltarea viitoarelor modele ale constructorului din Russelsheim.

Automarket a reusit sa ii adreseze o serie de intrebari lui Mark Adams, vicepresedintele studioului de design global Opel, care a vorbit despre noul concept si limbajul de design promovat.

Flextrem GT/E dovedeste ca filosofia poate fi reinterpretata usor iar liniile introduse astazi sunt gata sa intre in alcatuirea viitoarelor modele Opel. Oficialul german a refuzat insa sa vorbeasca despre elementele care vor fi preluate si despre modelele pe care acestea se vor regasi.

Intrebat daca vehiculele elctrice vor reusi sa ajunga la performantele modelelor conventionale, Mark Adams a declarat: "Viitoarele modele ecologice vor beneficia de capacitati simtitor imbunatatite, odata ce tehnologia care sta la baza bateriilor litiu-ion va evolua. Raportul putere/masa va fi si el optim pentru performante demne de un model sportiv. Pana atunci vom folosi materiale usoare pentru a compensa aportul de greutate".

Adams a recunoscut ca Opel ia in considerare folosirea trenului de rulare Voltec pe mai toate modelele sale din gama, insa a negat crearea unui brand separat, destinat exclusiv modelelor electrice.

Via | Opel

Comentarii (11)

  • Lipsa de interes totala
    Are cineva de gand sa lamureasca situati la testul cu Opel astra ?
    5 1
  • mircea
    @Titi
    Despre ce "situatie" e vorba?
    2 4
  • ....
    Aduce un pic a Citroen Concept GT? Sau mi se pare mie..... nu vreau sa par carcotas.
    3 5
  • ce "situatie"
    Se regasesc in comentarii

    Pret ?
    Date tehnice ?
    4 1
  • Myself
    Myself
    Foarte inspirat in Citroen Concept GT....dar e frumos
    2 3
  • pare sa semene cu citroen concept GT ca forma caroseriei.....dar daca ai pune masinile una langa alta ai observa anumite diferente....citroenu pare mult mai nervos
    1 3
  • concept
    Astfel de "concepte" au rolul de a aduce o companie in atentia publicului dupa vreun soc economic/de imagine mai puternic, cum a fost cel de anul trecut. Marketingul lucreaza si o face bine.
    Nici nu conteaza daca seamana cu ceva de pana acum, important este ca nu va fi pe sosele in forma prezentata.
    56 Km cu motorul electric, nu este cam putin?
    @Titi: las-o asa, am incercat si eu asta, atat la testul cu Opel Astra cat si la cel cu Land Cruiser si se pare ca trebuie sa ne multumim cu ce primim daca e gratis!
    SPor!
    5 0
  • Ienăchiţă Văcărescu
    "pe ambele parti ale stopurilor spate, ".

    Mai multă atenţie, dacă se poate.
    2 0
  • florin
    Conduc sklasse ,dar cred ca as renunta in secunda una la Mercedes in favoarea unui opel de asta,oricum e ceva nou ...si nu e wv,bravo lor
    7 1
  • @florin
    da daca era vw care era pb sau vw nu mai este o masina buna si nu am aflat noi?
    0 6
  • florin
    eu
    personal,am fost foarte dezamagit de wv ...este parerea mea si credema , sunt multi ,,noi,, care cred ca mine ...
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru