Opel a prezentat oficial primele imagini ale lui Flextreme GT/E, conceptul care indica directia de design si cea ecologica pe care va merge marca germana in viitor.
Opel a prezentat primele imagini ale conceptului Flexstreme inainte de debutul de la Salonul Auto de la Geneva. Modelul va utiliza trenul de propulsie electric al modelelor Ampera si Volt si este descris de cei de la Opel ca fiind "un nou tip de GT". Conceptul prefigureaza atat un viitor model de top din gama Opel, cat si progresul limbajului de design care a fost exprimat recent pe modelele Insignia si Astra.
Totodata, noul concept prezinta potentialul aerodinamic al unor modele din viitor. Flextreme are o linie a plafonului extrem de eleganta, care este dispusa la 19 centimetri mai jos fata de nivelul aceleiasi linii de pe caroseria lui Insignia, ceea ce ajuta la un coeficient aerodinamic de 0.22. Rezistenta la aer este redusa semnificativ prin intermediul “lamelor” amplasate pe ambele parti ale stopurilor spate, care sunt actionate automat la viteza pentru a pastra un curs de aer atasat caroseriei pentru o perioada de timp cat mai mare, in timp ce le ofera designerilor un plus de flexibilitate vizuala in ceea ce priveste posteriorul unui vehicul.
Desi este cu sapte centimetri mai scurt decat un Insignia, Flextreme GT/E este un studiu de design exterior care ofera acelasi nivel de spatiu interior precum un Insignia. Acest lucru este realizat prin ampatamentul marit la 2.900 de milimetri fata de 2.735 milimetri pe Insignia.
Bateriile acestui vehicul electric cu
autonomie extinsa sunt amplasate in fata rotilor din spate, pentru a obtine un plus de stabilitate si un echilibru de mase intre punti.
Propulsia lui Opel Flextreme GT/E este realizata de motorul electric de 158 CP gasit si pe Ampera, care ofera un cuplu motor de 366 Nm inca de la prima rotatie. Acest motor angreneaza rotile fata, care au jante de 21 de inch imbracate cu anvelope de 195/45, totul in incercarea de a eficientiza acest model. Pentru incarcarea bateriilor, Opel Flextreme utilizeaza un motor cu ardere interna de 1.4 litri si 70 CP, care mareste autonomia acestui model la circa 482 de kilometri, fata de 56 kilometri cat poate realiza doar in baza unei incarcari complete. Pe de alta parte, acceleratia de la 0 la 100 km/h este realizata in circa noua secunde, iar viteza maxima este de 201 km/h. Desi cei de la Opel au declarat ca modelul este departe de stadiul de productie, acestia subliniaza faptul ca Flextreme are un scop important in dezvoltarea viitoarelor modele ale constructorului din Russelsheim.
Automarket a reusit sa ii adreseze o serie de intrebari lui Mark Adams, vicepresedintele studioului de design global Opel, care a vorbit despre noul concept si limbajul de design promovat.
Flextrem GT/E dovedeste ca filosofia poate fi reinterpretata usor iar liniile introduse astazi sunt gata sa intre in alcatuirea viitoarelor modele Opel. Oficialul german a refuzat insa sa vorbeasca despre elementele care vor fi preluate si despre modelele pe care acestea se vor regasi.
Intrebat daca vehiculele elctrice vor reusi sa ajunga la performantele modelelor conventionale, Mark Adams a declarat: "Viitoarele modele ecologice vor beneficia de capacitati simtitor imbunatatite, odata ce tehnologia care sta la baza bateriilor litiu-ion va evolua. Raportul putere/masa va fi si el optim pentru performante demne de un model sportiv. Pana atunci vom folosi materiale usoare pentru a compensa aportul de greutate".
Adams a recunoscut ca Opel ia in considerare folosirea trenului de rulare Voltec pe mai toate modelele sale din gama, insa a negat crearea unui brand separat, destinat exclusiv modelelor electrice.
Via | Opel
Pret ?
Date tehnice ?
Nici nu conteaza daca seamana cu ceva de pana acum, important este ca nu va fi pe sosele in forma prezentata.
56 Km cu motorul electric, nu este cam putin?
@Titi: las-o asa, am incercat si eu asta, atat la testul cu Opel Astra cat si la cel cu Land Cruiser si se pare ca trebuie sa ne multumim cu ce primim daca e gratis!
SPor!
Mai multă atenţie, dacă se poate.