- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Modele noi
Ultimele stiri din Modele noi
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
-
BMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. (20.11)
Cele mai citite stiri
saptamana aceasta- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Vezi stirile dupa:
- Accidente exotice
- Advertorial
- Analiza Automarket
- Articole Pneuri
- Audi TechTalk
- Auto Tech
- Autoipoteze
- Automarket Info
- Concepte
- Cu noul Duster in creierii muntilor
- Dacia 50 de ani
- Detroit 2016 Live
- Duster connected by Orange
- Economic
- Electric challenge cu noul Nissan Leaf
- ElectricRomania
- ElectricRomania 2020
- Feature
- Formula 1
- Fotospion
- Gadget Test
- General
- GENEVA 2010
- GENEVA 2019
- Industrie
- Intern
- Interviu
- Masini autonome
- Masini electrice si hibride
- Mediu
- Michelin Experiences
- Modele noi
- Motorsport
- O lume nebuna
- Oameni si masini
- Opel Adam
- Pick-up Maraton Moldova 2017
- Premii auto
- Reportaj
- RomanianRoads
- Sfaturi si idei auto
- Siguranta
- STIATI CA...
- Tehnofuture
- Tehnologie
- Tuning
- Un german in Transilvania
- Video
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
BMW
Bentley
Bertone
Bugatti
Cadillac
Caparo
Caterham
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Corvette
Dacia
Daihatsu
Dodge
Ferrari
Fiat
Fisker
Ford
Geely
Giugiaro
Honda
Hover
Hummer
Hyundai
Infiniti
Jaguar
Jeep
Kia
Koenigsegg
Ktm
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lincoln
Lotus
Mahindra
Maserati
Maybach
Mazda
McLaren
Mercedes
Mini
Mitsubishi
Morgan
Nissan
Noble
Opel
Pagani
Peugeot
Pininfarina
Pontiac
Porsche
Protoscar
Renault
Rinspeed
Roewe
Rolls-Royce
Rover
Saab
Saleen
Seat
Skoda
Smart
Spyker
SsangYong
Subaru
Suzuki
TVR
Tata
Tesla
Th!nk
Toyota
Virago
Volkswagen
Volvo
Wiesmann
Zagato
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
OFICIAL: Opel Ampera va costa 44.702 de euro cu TVA
as vrea sa stiu cate modele de Ampera sau comandat in Romania in urmatoarele zile,saptamanii,luni.......
totusi nu cred ca va prinde prea bine 'electricele' in tara noastra.........
SCUMP ! dincolo era mai ieftin.
PS: asta e diferenta intre SUA si Europa oricum cred ca in Europa se vor cumpara mai multe, doar e acelasi model din cate am inteles.
Cel putin la hibride SUA ne-a luat fata tot pentru ca au preturi decente/normale/corecte.
In primul rand, comparatia cu diesel este, din start, sortita esecului, pentru ca vorbim de 2 motorizari complet diferite: una este clasica, cealalta full electric. Cel din urma, cu o incarcare pe timpul noptii, permite utilizatorului sa-si faca treaba prin oras fara a polua in mod direct cu nimic, deci pana aici vorbim de un echivalent al lui Leaf. Cel dintai, indiferent de consumul sau, va polua nu doar cu CO2, desi in cantitate mai mica, dar si cu particule extrem de nocive care pot provoca cancerul.
Ce o face superioara Leaf-ului este motorul pe benzina pe post de generator si, in foarte rare cazuri, usor ajutator in sarcina. Acesta ii permite practic masinii sa iasa din oras, lucru pe care Leaf nu il poate face cu usurinta datorita autonomiei limitate si a timpului de incarcare inca prea mare (sa pierzi ore-n sir sa faci plinul la baterie din 160 in 160 km nu e chiar placut).
In mod logic, un motor clasic pe post de generator de curent electric este cu mult mai eficient in exploatare decat unul clasic pus la jugul tractiunii in mod direct. De aici, aplicatiile sunt nenumarate, se pot optimiza motoarele clasice astfel incat sa consume extrem de putin si sa produca din ce in ce mai mult, nemaifiind nevoie de ele sa traga in sarcina si deci, putand fi construite foarte simplu.
Singurul aspect unde Ampera exagereaza e, din punctul meu de vedere, cel al puterii prea mari, consumatoare deci de mult curent.
Un echilibru gen max 100cp la electric si un generator in 3 cilindrii de 1 l sau 1.2 l care sa nu faca decat sa incarce bateriile la o turatie constanta ar duce la un consum de ~1 l pe suta de km in conditii normale de exploatare, lucru cu care nici un diesel nu va rivaliza vreodata. Iar despre aspectul poluarii directe, nici nu mai vorbim.
Parerea mea este ca un sistem ca cel de pe Audi A1 E-tron adus mai aproape de perfromanele lui Ampera reprezinta idealul in viitorul apropiat, pana stiinta gaseste metodele de a incarca o baterie in 5 min si de a impinge autonomia aproape de 500 km.
Poate isi amintesc unii ca procentul de co2 era de numai 14% in cazul automobileleor si ca retul provenea din alte parti care nu fac nimic pentru reducerea emisiilor. Nu ne mai bagati pe gat lucruri scumpe si proaste sub pretextul salvarii planetei.
daca crezi ca asa ceva este posibil dpdv fizic .... te cam inseli :)
motivul este destul de simplu:
-pentru 100km in mod electric ai nevoie de cam 20kWh
-pentru 100km in 60:40 ( electric:combustie ) ai nevoie de 12kWh + 8kWh obtinuti din benzina, la un randament de cam 30% ( luand in considerare toate pierderile, randamentle generatorului, etc ), adica aproximativ 26kWh de caldura obtinuta de la benzina. Luand in considerare ca benzina are cam 10kWh/l obtii cum ca acea masina consuma defapt cam 3l/100km - si asta la drum intins, nu intre semafoare. Deci cum sta problema cu comparatia diesel vs. Volt/Ampera ?
Cifra era ipotetica, dar nu nerealizabila, avand in vedere ca in testele de peste ocean Volt obtine un consum mediu foarte apropiat de cifra pe care ai dat-o tu, adica 3l/100km. Daca nu ma crezi, da un search.
Daca se ia una bucata generator si se optimizeaza DOAR pentru incarcare (spre ex, cel realizat de Lotus in 2 timpi, tot de 1.2l), atunci cu siguranta acel generator va consuma in jurul a 1l/100km, poate chiar mai putin. Si asta, cu tehnologia de astazi.
Din cate stiu eu consumul asta l-a obtiut un diesel de 800cmc parca, experimental, pus de VW pe un autovehicul ultra-usor de 2 locuri.
Solutia motoarelor cu combustie interna care sa "traga" direct rotile a fost proasta de la bun inceput si aproape ca isi atinge limitele.
Tranzitia cea mai buna este, din punctul meu de vedere, solutia propusa de Volt si de A1 E-tron. Pe urma, pasii pana la obtinerea unui generator pe baza de hidrogen sunt mult mai simpli.
Nu e vorba de salvarea planetei, ci de pret de exploatare foarte redus, liniste, comfort sporit si poluare zero in oras. Faptul ca o centrala electrica polueaza intr-un camp la zeci sau sute de kilometri de oras pe care nici iarba nu creste nu conteaza, in schimb conteaza faptul ca atunci cand trag aer in piept pe cea mai aglomerata strada din oras o sa simt miros de tei, nu de combustibil ars.