OFICIAL: Opel Ampera va costa 44.702 de euro cu TVA
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Portalul dedicat lui Opel Ampera a anunţat astăzi preţul modelului electric din Ruesselsheim. Preţul fără TVA al lui Opel Ampera este de 36.050 euro, în timp ce costul acestui model cu TVA de 24% urcă la 44.702 euro. Oficialii Opel ne avertizează că preţul final al vehicului ar putea varia de la o ţară la alta, deoarece nivelurile de echipare sunt diferite. Pentru că modelul este clasificat ca fiind un vehicul electric/hibrid, Ampera nu plăteşte taxă de poluare, în ciuda faptului că este echipat cu un motor pe benzină care susţine sistemul de propulsie. Bateria modelului se poate încărca în doar trei ore, iar rularea în modul 100% electric poate să aibă loc pe o distanţă cuprinsă între 40 şi 80 de kilometri, ceea ce înseamnă mai mult decât distanţa medie parcursă de navetiştii din Europa.
Numeroase studii independente, dar şi cercetări ale constructorilor de automobile care dezvoltă vehicule electrice, au arătat faptul că 80% dintre europeni conduc mai puţin de 60 de kilometri pe zi. Dat fiind acest fapt, autonomia electrică anunţată de Opel pentru Ampera în condiţii normale de utilizare ar trebui să fie mai mult decât suficientă pentru cei 80% din Europeni. Dacă faceţi parte din cei 20% care conduc mai mult de 60 de kilometri pe zi, nu-i nicio problemă, deoarece motorul cu ardere internă funcţionează pe post de generator şi creşte autonomia până la 500 de kilometri. Odată parcurşi 580 de kilometri, modelul nu se opreşte pur şi simplu, deoarece se presupune că şoferul a frânat cel puţin odată pe drum, lucru care a încărcat acumulatorii cu energie electrică şi a prelungit autonomia.
Bateria lui Opel Ampera se poate încărca de la o priză standard de curent alternativ de 230V în doar trei ore, spun oficialii mărcii. Aşadar, vehiculul ar putea fi încărcat chiar şi la serviciu, în cazul în care nu există posibilitatea încărcării la domiciliu. În anii ce vor urma, există posibilitatea ca spaţiile comerciale să ofere facilităţi de încărcare pentru vehiculele electrice, după modelul celor din Statele Unite ale Americii.
Graţie portbagajului generos, modelul poate fi folosit şi pentru o deplasare în vacanţă sau pentru o excursie alături de încă trei persoane. Bateria lui Ampera este de tip Litiu-Ion şi are o capacitate de 16 kWh.
Modul 100% electric nu degajă nicio emisie poluantă în atmosferă, pe când utilizarea motorului cu ardere internă duce la emisii mai reduse de 40 de grame de CO2 per kilometru – potrivit estimărilor Opel. Încărcat complet în fiecare zi şi doar odată pe zi, Opel Ampera oferă o autonomie de 14.000 de kilometri pe an, toţi parcurşi fără emisii poluante. În comparaţie cu media actuală europeană, Ampera acoperă între 70 şi 80% din necesităţile şoferilor tipici din Europa în modul 100% electric.Via | Opel
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Opel in Romania
-
Opel Adam (2013-prezent) Preţ: 12.140 - 16.220 €
-
Opel Adam Rocks Preţ: 14.270 - 17.940 €
-
Opel Astra Preţ: 15.010 - 23.400 €
-
Opel Astra OPC (2012-prezent) Preţ: 28.110 €
-
Opel Astra Sports Tourer Preţ: 15.820 - 24.770 €
-
Opel Cascada (2013-prezent) Preţ: 21.750 - 29.865 €
-
Opel Corsa Preţ: 16.410 - 19.410 €
-
Opel Corsa (2014-prezent) Preţ: 11.110 - 18.540 €
-
Opel Corsa (3 usi) Preţ: 11.110 - 18.810 €
-
Opel Corsa Van Preţ: 12.010 - 12.210 €
-
Opel Crossland X Preţ: 13.350 - 20.700 €
-
Opel Grandland X Preţ: n/a - 33.300 €
-
Opel GTC Astra (2011-prezent) Preţ: n/a - 26.955 €
-
Opel Insignia Preţ: 20.400 - 35.400 €
-
Opel Insignia Country Tourer Preţ: 24.500 - 37.430 €
-
Opel Insignia Sports Tourer Preţ: 21.500 - 36.500 €
-
Opel Meriva facelift (2014) Preţ: 13.910 - 20.530 €
-
Opel Mokka X Preţ: 15.690 - 27.355 €
-
Opel Movano (2010-prezent) Preţ: 24.915 €
-
Opel Movano Combi (2010-prezent) Preţ: 28.525 €
-
Opel Vivaro Preţ: 20.955 €
-
Opel Zafira facelift Preţ: 20.720 - 27.680 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Suzuki a dezvăluit oficial noul eVitara. Acesta este primul model electric al mărcii și va fi lansat pe piața europeană în vara lui 2025. (04.11)
-
BMW a anunțat startul producției noului M5 Touring, varianta break a modelului de performanță. Noul model este produs la uzina germană din Dingolfing. Totodată, a fost anunțat și prețul de pornire pe piața din România. (04.11)
-
Audi a lansat două versiuni de bază noi pentru modelul său electric de clasă executive A6 e-tron. Noile versiuni primesc tracțiune spate, respectiv tracțiune integrală, dar și o autonomie de până la 716 kilometri. (31.10)
as vrea sa stiu cate modele de Ampera sau comandat in Romania in urmatoarele zile,saptamanii,luni.......
totusi nu cred ca va prinde prea bine 'electricele' in tara noastra.........
SCUMP ! dincolo era mai ieftin.
PS: asta e diferenta intre SUA si Europa oricum cred ca in Europa se vor cumpara mai multe, doar e acelasi model din cate am inteles.
Cel putin la hibride SUA ne-a luat fata tot pentru ca au preturi decente/normale/corecte.
In primul rand, comparatia cu diesel este, din start, sortita esecului, pentru ca vorbim de 2 motorizari complet diferite: una este clasica, cealalta full electric. Cel din urma, cu o incarcare pe timpul noptii, permite utilizatorului sa-si faca treaba prin oras fara a polua in mod direct cu nimic, deci pana aici vorbim de un echivalent al lui Leaf. Cel dintai, indiferent de consumul sau, va polua nu doar cu CO2, desi in cantitate mai mica, dar si cu particule extrem de nocive care pot provoca cancerul.
Ce o face superioara Leaf-ului este motorul pe benzina pe post de generator si, in foarte rare cazuri, usor ajutator in sarcina. Acesta ii permite practic masinii sa iasa din oras, lucru pe care Leaf nu il poate face cu usurinta datorita autonomiei limitate si a timpului de incarcare inca prea mare (sa pierzi ore-n sir sa faci plinul la baterie din 160 in 160 km nu e chiar placut).
In mod logic, un motor clasic pe post de generator de curent electric este cu mult mai eficient in exploatare decat unul clasic pus la jugul tractiunii in mod direct. De aici, aplicatiile sunt nenumarate, se pot optimiza motoarele clasice astfel incat sa consume extrem de putin si sa produca din ce in ce mai mult, nemaifiind nevoie de ele sa traga in sarcina si deci, putand fi construite foarte simplu.
Singurul aspect unde Ampera exagereaza e, din punctul meu de vedere, cel al puterii prea mari, consumatoare deci de mult curent.
Un echilibru gen max 100cp la electric si un generator in 3 cilindrii de 1 l sau 1.2 l care sa nu faca decat sa incarce bateriile la o turatie constanta ar duce la un consum de ~1 l pe suta de km in conditii normale de exploatare, lucru cu care nici un diesel nu va rivaliza vreodata. Iar despre aspectul poluarii directe, nici nu mai vorbim.
Parerea mea este ca un sistem ca cel de pe Audi A1 E-tron adus mai aproape de perfromanele lui Ampera reprezinta idealul in viitorul apropiat, pana stiinta gaseste metodele de a incarca o baterie in 5 min si de a impinge autonomia aproape de 500 km.
Poate isi amintesc unii ca procentul de co2 era de numai 14% in cazul automobileleor si ca retul provenea din alte parti care nu fac nimic pentru reducerea emisiilor. Nu ne mai bagati pe gat lucruri scumpe si proaste sub pretextul salvarii planetei.
daca crezi ca asa ceva este posibil dpdv fizic .... te cam inseli :)
motivul este destul de simplu:
-pentru 100km in mod electric ai nevoie de cam 20kWh
-pentru 100km in 60:40 ( electric:combustie ) ai nevoie de 12kWh + 8kWh obtinuti din benzina, la un randament de cam 30% ( luand in considerare toate pierderile, randamentle generatorului, etc ), adica aproximativ 26kWh de caldura obtinuta de la benzina. Luand in considerare ca benzina are cam 10kWh/l obtii cum ca acea masina consuma defapt cam 3l/100km - si asta la drum intins, nu intre semafoare. Deci cum sta problema cu comparatia diesel vs. Volt/Ampera ?
Cifra era ipotetica, dar nu nerealizabila, avand in vedere ca in testele de peste ocean Volt obtine un consum mediu foarte apropiat de cifra pe care ai dat-o tu, adica 3l/100km. Daca nu ma crezi, da un search.
Daca se ia una bucata generator si se optimizeaza DOAR pentru incarcare (spre ex, cel realizat de Lotus in 2 timpi, tot de 1.2l), atunci cu siguranta acel generator va consuma in jurul a 1l/100km, poate chiar mai putin. Si asta, cu tehnologia de astazi.
Din cate stiu eu consumul asta l-a obtiut un diesel de 800cmc parca, experimental, pus de VW pe un autovehicul ultra-usor de 2 locuri.
Solutia motoarelor cu combustie interna care sa "traga" direct rotile a fost proasta de la bun inceput si aproape ca isi atinge limitele.
Tranzitia cea mai buna este, din punctul meu de vedere, solutia propusa de Volt si de A1 E-tron. Pe urma, pasii pana la obtinerea unui generator pe baza de hidrogen sunt mult mai simpli.
Nu e vorba de salvarea planetei, ci de pret de exploatare foarte redus, liniste, comfort sporit si poluare zero in oras. Faptul ca o centrala electrica polueaza intr-un camp la zeci sau sute de kilometri de oras pe care nici iarba nu creste nu conteaza, in schimb conteaza faptul ca atunci cand trag aer in piept pe cea mai aglomerata strada din oras o sa simt miros de tei, nu de combustibil ars.