Esential
9.0 | secunde este timpul în care Opel Ampera accelerează de la 0 la 100 km/h. |
36.050 | euro este preţul european fără taxe al lui Ampera. Acesta ar putea varia uşor de la o piaţă la alta, în funcţie de dotările standard. |
9.0 | secunde este timpul în care Opel Ampera accelerează de la 0 la 100 km/h. |
36.050 | euro este preţul european fără taxe al lui Ampera. Acesta ar putea varia uşor de la o piaţă la alta, în funcţie de dotările standard. |
Versiunea de serie a modelului Opel Ampera, fratele european al lui Chevrolet Volt, va fi prezentată în premieră mondială de constructorul german în cadrul propriului stand de la Salonul Auto de la Geneva. Modelul cu propulsie electrică care poate deveni un hibrid în configuraţie serie atunci când bateria este descărcată şi intră în funcţiune şi motorul termic va fi prezentat pentru prima dată în configuraţia finală, anterioarele două ediţii ale Salonului din Geneva fiind dedicate unor variante de pre-producţie ale modelului german.
Pentru că modelul este clasificat ca fiind un vehicul electric/hibrid, Ampera nu plăteşte taxă de poluare, în ciuda faptului că este echipat cu un motor pe benzină care susţine sistemul de propulsie. Bateria modelului se poate încărca în doar patru ore, iar rularea în modul 100% electric poate să aibă loc pe o distanţă cuprinsă între 40 şi 80 de kilometri, ceea ce înseamnă mai mult decât distanţa medie parcursă de navetiştii din Europa.
Numeroase studii independente, dar şi cercetări ale constructorilor de automobile care dezvoltă vehicule electrice, au arătat faptul că 80% dintre europeni conduc mai puţin de 60 de kilometri pe zi. Dat fiind acest fapt, autonomia electrică anunţată de Opel pentru Ampera în condiţii normale de utilizare ar trebui să fie mai mult decât suficientă pentru cei 80% din Europeni. Dacă faceţi parte din cei 20% care conduc mai mult de 60 de kilometri pe zi, nu-i nicio problemă: motorul cu ardere internă funcţionează pe post de generator după terminarea bateriei şi creşte autonomia până la 500 de kilometri. Odată parcurşi 580 de kilometri, modelul nu se opreşte pur şi simplu, deoarece se presupune că şoferul a frânat cel puţin odată pe drum, lucru care a încărcat acumulatorii cu energie electrică şi a prelungit autonomia.
Bateria lui Opel Ampera se poate încărca de la o priză standard de curent alternativ de 230V în doar patru ore, spun oficialii mărcii. Aşadar, vehiculul ar putea fi încărcat chiar şi la serviciu, în cazul în care nu există posibilitatea încărcării la domiciliu. În anii ce vor urma, există posibilitatea ca spaţiile comerciale să ofere facilităţi de încărcare pentru vehiculele electrice, după modelul celor din Statele Unite ale Americii.
Conform comunicatului oficial Opel care însoţeşte prima fotografie oficială a modelului german, Ampera va putea atinge o viteză maximă de 161 de kilometri pe oră, în timp ce acceleraţia 0-100 km/h este de 9 secunde.
via | Opel
Ca doar se umple ca orice alta masina si asa poti merge la nesfarsit.
Mi se pare foarte interesant modelul. Pretul pe mobile la Volt e intre 38000 si 53000. Ampera cred ca tot pe acolo va fi. La acest pret ar fi o alegere mult mai buna ca Citroen-Mitsu 0
PS se asorteaza de minune cu UGGuri Ipod si Coelho. What everrr!!
pai ori suntem ironici,ori nu mai suntem...
Cat despre masina...mai bine arata mai bine decat GAYMOBILUL Prius,dar nu imi prea surade pretul...
Repet 60 km de electricitate - asta in niste conditii ideale. dar la -10 grade nu cred ca mai are aceiasi autonomie si daca este vara si merge aerul la fel nu mai ai 60 km, DECI este o porcarie.
Opel nu ceda, stiu ca poti sa faci mai mult decat un simplu caca.
Macar cei ce vor lua Citroen C zero (sau MITSU sau I-On-peugeot) vor putea face 160 km doar ELECTRIC pt ca altfel nu se poate (e singurul motor de pe masina).
Asa ca, pt cine vrea intradevar sa fie 100% green, aceasta nu e o alegere inteleapta ci e o vrajeala.
Iar pt "navetisti" se poate spune mai simplu o masina 100% electric cum e Czero dar pentru ORAS!!!
Suntem la inceput de drum, dar iata ca doar cei 3 (Citro, peug, mitsu) au curajul sa arunce pe piata un 100% electric si nu vrajeli.
Succes celor ce intradevar depun eforturi si nu pacalesc cu vrajeli... gen hibride ...
+ ca oferta celor trei pare sa fie scosa la "inghesuiala"