OFICIAL: Noul VW Golf R: 265 de cai si tractiune integrala

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 15.09.2009
Volkswagen a prezentat in seara zilei de luni, cu o zi inainte de debutul Salonului de la Frankfurt, versiunea de performanta R a lui Golf.

Esential

265 de cai putere dezvolta motorul de 2.0 litri de pe Golf R.
6.4 secunde este timpul de acceleratie 0-100 km/h pentru modelul german.

Volkswagen a dezvalui in seara dinaintea primei zile de presa a Salonului de la Frankfurt cea mai puternica versiune a noului Golf. Construit pentru a inlocui vechiul Golf R32, noul Golf R reuseste o performanta de invidiat pentru o compacta non-premium: 265 de cai putere dezvoltati dintr-un propulsor de doar 2.0 litri. Noul Golf R este, astfel, cu 15 cai mai puternic decat modelul pe care il inlocuieste, in conditiile in care cilindreea motorului de sub capota a scazut de la 3.2 (sase cilindri in V) la 2.0 litri (patru cilindri in linie).

Motorul de 2.0 litri si 265 de cai nu este o noutate in gama Volkswagen, acesta fiind prezent, de asemenea, pe versiunea de performanta R a lui Scirocco. Spre deosebire de coupe-ul compact al gamei, Golf R vine insa cu un mare plus: dispune de sistemul de tractiune integrala 4Motion.

Ajutat de acest sistem si de puterea ridicata a motorului de 2.0 litri, Golf R dezvolta destule resurse pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h in doar 6.5 secunde in conditiile in care transmisia este cea manuala cu sase trepte si un 6.4 secunde daca aceasta este inlocuita cu transmisia DSG disponibila optional.

Cifrele performantelor se ridica astfel la valori comparabile cu cele ale lui Audi S3 si Audi TT-S, ceillti doi "verisori" indepartati ai modelului german.

La capitolul estetic, noul Golf R vine cu schimbari exterioare evidente fata de versiunea clasica sau chiar fata de GTI. Grila frontala este complet schimbata, gazduind lumini de zi LED iar cele doua tevi de esapament montate central fac si ele parte din pachetul R al lui Golf, la fel cum fac si jantele cu design schimbat si pragurile laterale care apar si ele in peisaj. In partea posterioara, sigla R - stampila care individualizeaza modelul german in gama - este acompaniata de stopuri cu design interior schimbat, in care si-au facut aparitia din nou o serie de becuri de tip LED. La interior, diferente rezida in scaunele supersportive acoperite cu piele in doua nuante, in pedalierul din aluminiu si in sigla R dispusa pe volanul cu partea inferioara tesita.

Comentarii (26)

  • Prius 2
    Super
    8 2
  • Sper ca stopurile sa se regasesca pe viitor pe toate versiunile modelului golf VI
    12 0
  • Acelasi motor este si pe Seat Leon Cupra R. Nu cumva si acesta este mult mai verisor cu Golf R decat Audi TT?
    4 1
  • mda
    Nu e deloc o performanta de invidiat daca comparam cu noul Focus RS ; in anii 90 , Coupe-ul celor de la Fiat , cu un motor de 2.0 turbo 220cp avea aceleasi performante
    3 6
  • nu sunt chiar cum ma asteptam performantele (asteptandu-ma ca sprintul de la 0 la 100 sa il faca in mai putin de 6s), adica un Renault Megane III RS are 250CP si face 0-100 in 6s.
    1 3
  • moguay
    hai sa "ne" radem
    Are dreptate b32 de fapt Golfu asta are un motor de Fiat Regata Diesel modificat. E penibil sa vii cu o masina cu asa pretentii si sa aiba performante de Oltcit TRS. Oricum concurentii sai directi cum ar fi Chevrolet Aveo, Lada Victoria 110, Kia Picanto si Proton Savvy sunt mult in fata Golfului. De cand a fost cumparat de UAZ, VW face masini penibile si proaste cu interioare copiate de la Talbot.
    9 2
  • mariuselo
    nu se pot compara, masa golfului r32 este de peste 1550kg, in schimb focus 2003 avea 1290 kg.
    2 1
  • slabut
    Daca Golf-ul are performanta de invidiat atunci Focus-ul de 300 cp ce fel de performante are?!
    0 7
  • trabant
    slabuta
    Chiar ma asteptam sa fie mai bun decat panarama asta.Pai megan RS o sa il rupa in doua ii va da mucu de nici nu va stii ce este cu el.Zic DACA va sta cu 2 -3 masini in spatele lu Clio RS numai daca este un super driver pe Golf altfel sincer nu il vad bine.In concluzie este o panarama extrem de scumpa.Abia astept sa vad cum o sa il spulbere Meganu rs
    3 8
  • diferenta este ca megane nu e masina. e cotet. puteti sa spuneti ce vreti, aveti dreptul la opinii, dar aia nu schimba cu nimic adevarul.
    12 3
  • si daca tot sunteti asa destepti ia spuneti-mi voi mie dc un audi s3 putin modificat bate la concursurile de drag race cam tot ce prinde, de nasol ce e?mai ganditi-va!
    2 4
  • @asd
    lasa S3-ul, ca daca pui pe un Type R EP3 aceeasi putere ca pe S3, EP3-ul o sa ii dea clasa
    1 2
  • emanuel
    focus rs
    focus rs de 300 cp ar fi trebuit sa fie mai performant. ia ganditi-va la impreza sti care are putin peste 300... golf r este practic fratiorul ceva mai ieftin al lui s3, o masina extrem de performanta... si parerea mea este ca megane III rs va rupe fata de golf r, numai ca golf r vine cu avantajul unei tractiuni integrale...
    3 1
  • unu simplu
    ma doare burta
    ma doare burta, dupa ce citesc anumite comentarii..ii da mucu, face , drege, masina e facuta pt standardele din ziua de azi, intr-o anumita suma de bani, daca o sa compari ca RS, frate sunt RS-uri daca nu stiai care nu au optiunea de aer conditionat, aici au micsorat motorul, e 4x4 ...R32, a fost una din cele mai putin vandute masini VW, tocmai ca era prea consumatoare,dar nu merita sa stau pe timpul meu sa citesc ineptii....si tot aud de liniute, de'aia va aduna de pe copacii, pe care sunteti infasurati ....cand o sa ajungeti sa mergeti mult mai bine decat o faceti acum, si poatre treceti odata si peste 300, pe un autobah, vrei viteza si ai bani cu siguranta nu optezi pt un R VW si cu siguranta iei un porsche, lambo, sau orice altceva iti va seca buzunarele si faci 2 plinuri pana in CT.

    nu m-am referit la toate comentariile, unele sunt la obiect si pline de continut cine s-a simtit lezat...sa se adapteze , dar sun tsatul de comentarii puse de pustani de 19 ani care nu au habar ce inseamna O MASINA , nu zic cum sa o conduca !
    7 2
  • megane
    aer conditionat
    E foarte posibil sa il spulbere Clio RS, dar ca tot a venit vorba de aer cond. , Renault nu are pe Clio RS, aer, deci cred ca vara , cine isi cumpara Clio RS, poate o sa fie foarte bucuros de putere, dar scarbit de mirosul de transpiratie, si cu siguranta nu se poate compara Vw cu Renault la pasticele si consola bordului, care este net superioara masinii germane !
    3 4
  • Si cam cat costa mai nou jucarioara asta?
    0 0
  • cati inapti isi dau cu parerea
    cum sa l spulbere ma megane rs3 pe golf6 r?
    ce are in plus meganul?e mai usor ..si...cam atat
    golful are 4x4 , are putere mai mare plus un pedigree mai bun pe plan sportiv.
    sa nu mai zic de cum arata..pai ce imi e logan ce imi e megane....la interior is la fel..iar exteriorul megane 3, pe mine ma lasa rece.
    nu mai vb prostii ca rad copii de voi...
    auzi la asta de mai sus..cica plasticele si bordul meganului sunt peste golf..
    eu cred ca n ai urcat nici in golf nici in megane, sincer..
    5 2
  • fara egal
    suta in 6.4?! pai r32 (golf 5) la 1740 de kg, 250 de cai, scotea suta in 6.1 cu DSG si 5,7 cu launch control!

    generatia asta a 6-a ar trebui sa fie mai usoara, si cu 15 cai in plus, ar trebui sa scoata suta in 6 secunde, daca nu chiar undeva 5,9, si asta fara launch control!
    2 0
  • @mog
    ideea e ca tu iei totu doar dupa cifre si gresesti ingrozitor. E evident ca nu ai prea citit de megane rs si f1 team. Nu e vorba numai de cati cai are si de ce tractiune are...mai conteaza si alte lucruri...citeste si dupa o sa iti dai seama
    2 1
  • "It's the fastest Golf ever, in fact, powered by the same 266bhp 2.0-litre turbo engine found in the Audi S3. It'll propel the four-wheel-drive Golf to 62mph in 5.5 seconds if you spec the DSG transmission, or 0.2 seconds slower if you'd prefer a manual ’box."
    www.topgear.com
    performantele date de voi nu coincid cu cele postate pe site-ul britanic.
    2 0
  • @guest
    Si eu am gasit aceleasi valori pe un alt site, din pacate nu am gasit comunicatul oficial.

    Audi S3 are 5.7s timpul 0 - 100 Km/h. iar acest Golf are acelasi motor, acelasi sistem de tractiune integrala, aceiasi cutie de viteze si un sasiu cel putin asemanator, Nu are cum sa fie o diferenta de 0.8 secunde intre ele.
    1 0
  • Frumos....:)
    masina arata bine, reusita, acum asteptam perfomantele...sper doar sa nu fie mai mici decat cele ale r32-ului. in fond fiecare isi cumpara masina dupa necesitate. eu unul nu vad in masina, o chestie de facut linute si de dat rotund prin "targ". acum off topic, daca vreit perfomanta bruta, atunci Evo X 300 de cai, e potrivit. sa-i vad pe aia cu clio si megane. am avut Evo, l-am vandut si mi-am luat un Volvo S 40 T5 AWD 230 CP, ma gandesc la copii si ma familie, in plus confortul nu se compara. Fiecare masina incerca sa-si atraga un anumit plafon. cand o sa aveti copii atunci presupun ca o sa ganditi altfel.
    0 0
  • @radu
    nu ma iau dupa cifre. o masina e mai puternica ca alta nu doar in drag race. pune le pe circuit si acolo o sa vezi diferenta intre tractiune fata si 4x4.
    nu e acelasi motor de pe s3, e o generatie mai noua dar cu aceeasi putere. doar sistemul 4x4 e acelasi ca pe s3 - electronic.
    0 1
  • 5.7s
    Datorită supraalimentării este dezvoltat un cuplu nominal impresionant de 350 Nm pentru o gamă largă de turații cuprins între 2.500 şi 5.000 rpm 1. Pornind de la acest interval mare datorat turbocompresorului și de la comportamentul exterior destul de spontan rezultă o accelerare care îți taie răsuflarea în cazul modelului S3: Turbo-FSI accelerează modelul S3 de la 0 la 100 km/h în numai 5,7 secunde .

    Valori legate de consum și emisii:
    Audi S3 2.0 TFSI
    Consum mixt de carburant de 8,5 l/100 km; emisii de CO2 în ciclu mixt 199 g/km
    0 0
  • Eronat posibil
    Am gasit pe un site din germania din intamplare 5,5sec pentru 0-100,acum care o fi adevarul.....
    1 0
  • andrei
    golf r
    Adevarul: am date concrete lucrez la vw
    GOLF R:
    manuala 5.7sec 0-100
    DSg 5.5 0-100

    lasati prostile laoparte va rog eu

    apropo tractiunea nu e lafel ca pe S3 este mai buna mai noua din punct de vedere tehnologic nu este Haldex!!!
    Consum 8.5 mediu
    pret intre 30.000-32.000 cu TVa in 4 usi si DSG in Romania restu sunt chiar mai ieftine!are dotari standard xenon senzor de ploaie scaune sport si altele.
    Spor la comentarii de rahat
    Multumesc de atentie
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru