În urmă cu câteva zile, Peugeot a publicat primele imagini cu exteriorul noului E-3008. Acum a venit momentul să aflăm toate detaliile despre SUV-ul cu zero emisii care înlocuiește actualul 3008, un model comercializat în 1.32 milioane de exemplare în ultimii 7 ani.
PRIMUL MODEL DEZVOLTAT PE ARHITECTURA STLA
Știm deja că noul E-3008 este primul model dezvoltat pe arhitectura STLA Medium al gigantului Stellantis. Are o lungime de 4.54 metri, o lățime de 1.89 metri, 1.64 metri sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar ampatamentul măsoară 2.73 metri.
Așa cum bine am putut observa în imagini publicate anterior, Peugeot E-3008 mizează pe o parte frontală cu design nou, semnătură luminoasă specifică, cu cele 3 gheare, faruri înguste (Pixel LED în standard) și stopuri cu aceeași semnătură luminoasă cu 3 gheare, în 3D.
Francezii au pus accentul pe aerodinamică, tocmai de aceea caroseria are un coeficient Cx de 0.28. Jantele sunt disponibile în dimensiuni de 19 sau 20 de inch.
Clienții au la dispoziție două niveluri de echipare: Allure și GT. Paleta de culori include nuanțe ca Albastru Obsession, Albastru Ingaro, Alb Okenite, Negru Pearl, Gri Artense și Gri Titanium.
Din motive de sustenabilitate, toate elementele cromate au fost înlăturate și înlocuite cu unele lăcuite. Încă din standard, plafonul este vopsit în negru lucios.
NOUA GENERAȚIE I-COCKPIT
În funcție de varianta pentru care optează, clienții vor regăsi la interior un ecran curbat de 21 de inch, al noului Panoramic i-Cockpit, sau două ecrane digitale de 10 inch, integrate într-un singur panou cu afișaj panoramic.
Sistemul de iluminare ambientală are 8 culori, iar panoul de bord este traversat de o inserție din aluminiu.
Tot aici, dar în partea centrală, regăsim așa numitele butoane tactile i-Toggles, care sunt de fapt scurtături către 10 dintre funcțiile preferate ale utilizatorului.Volanul compact a fost păstrat, dar acesta a primit un design revizuit, iar comenzile sunt complet noi. În plus, volanul este încălzit încă din standard pentru nivelul de echipare GT.
SCAUNE NOI, CERTIFICATE AGR
Scaunele sunt, la rândul lor, noi și sunt certificate de organizația AGR. Ele pot fi îmbrăcate într-o combinație de piele și stofă sau piele și Alcantara. În premieră pentru un model Peugeot, scaunele față sunt echipate cu suporturi laterale adaptive.
Nu lipsește sistemul care monitorizează calitatea aerului care intră în cabină și sistemul de tratare a aerului Clear Cabin, care filtrează gazele și particulele nocive.
Tot la interior regăsim un sistem audio Focal cu 10 incinte, 17 spații de depozitare (34 de litri volum total), iar portbagajul are un volum de încărcare de 520 litri. La fel ca și actualul 3008.
3 VERSIUNI DE MOTORIZARE
Așa cum spuneam, noul Peugeot E-3008 este disponibil în 3 versiuni. Prima propune un singur motor electric, tracțiune față, 210 CP, 343 Nm, baterie de 73 kWh și 525 kilometri autonomie.
Urmează apoi versiunea Long Range cu baterie de 98 kWh, 700 kilometri autonomie, tracțiune față, 230 de cai putere și 343 Nm cuplu.
Versiunea de top integrează două motoare electrice, pentru o putere totală de 320 CP, baterie de 73 kWh și până la 525 de kilometri autonomie.
Acumulatorul (litiu-ion de 400V) poate fi încărcat AC cu puteri de până la 22 kW, dar și DC cu până la 160 kW.
În acest ultim caz, bateria ajunge de la 10 la 80% în 30 de minute.Cel de la volan are la dispoziție 4 moduri de rulare (Normal, Eco, Sport și 4WD) dar și 3 moduri pentru frânarea regenerativă. Nivelul de regenerare se setează cu ajutorul padelelor din spatele volanului.
Mai trebuie menționat că, pe anumite piețe, noul Peugeot E-3008 va fi disponibil și cu motorizări hibride, cu sau fără încărcare la priză.
Lista cu sisteme de siguranță include, printre altele, Drive Assist Plus (permite un condus semi-autonom), cruise control adaptiv cu funcție Stop&Go, schimbare semiautomată a benzii de rulare, frânare de urgență automată cu avertizare în caz de coliziune, Driver Attention Alert și monitorizarea unghiului mort.
Noul Peugeot E-3008 va fi produs la uzina din Sochaux, Franța. Lansarea pe piața este programată pentru luna februarie 2024.
via Peugeot
Sa zicem că folosești din ea cam 80kw, asta că să o umpli full la un sistem fotovoltaic de 7 kw tot îți ia 2 zile. Considerăm că mai e înnorat, mai toamna, etc...
Pentru încărcare la priza domestica tot 2 zile presupunând că stai la curte.
Pentru încărcarea la statia rapida , probabil costa cat nu face. Habar n am cat mai e kw la stațiile astea rapide o fi vreo 3 lei ?? adică 240 de lei adică vreo 70 de litri de gpl. Cu care faci tot cam 700 km, daca aproximez bine . Deci eu mai stau , nu iau acuma electric
- 210cp/73kWh -- 525km -- feb. 2024
- 320cp/73kWh -- 525km -- II sem. 2024
- 230cp/98kWh -- 700km -- I trim. 2025
@Nsrei, calculul tau se potriveste daca stai la casa si folosesti acei 80% zilnic. Altfel, poti fie sa incarci intr-un alt interval, 30-70% fie iti pui mai multe panouri. Sau nu mai pui deloc si platesti in jur de 1 leu/kwh. Oricum ai face calculele, raportat la puterea produsa, iesi mai ieftin cu o electrica pentru costuri de operare. Insa din pacate costul de achizitie tot ramane foarte ridicat.
Daca te gandesti la alte branduri, alea sunt irelevante.
Bisnitarii de ultima speta care umfla preturile nu se mentioneaza sau se iau in calcul.
Alte branduri irelevante.... Ia vezi Mustangul cu baterie de 90 cat costa. As lua Mustang-ul in loc de Tesla in orice moment.
Visezi 500 de cai? Esti copil? Ce sa faci cu ei? Sa omori alti oameni nevinovati.
Mustang, Peugeot si Renaul au incarcare doar pana la 150 kW dar este suficient daca incarci acasa (probabil pe asta mizeaza). Kia/Hyundai sunt etalonul pentru tehnologia incarcarii si acumulatorilor. Tesla e o medie in toate dar au cel mai nasol interior, calitate nu mai zic si reteaua de service-uri practic inexistenta.
Discutam de masini rezonabile si nu de preturi 80k+