OFICIAL: Noul Mercedes E-Klasse, prezentat la Detroit

De Sebastian Toma
Publicat Duminica, 11.01.2009
Mercedes a dezvaluit la Detroit noul E-Klasse in cadrul unui eveniment privat al companiei germane.

Esential

525 CP dezvolta Mercedes E-Klasse C63 AMG.
23% reprezinta procentul cu care a crescut eficienta gamei E-Klasse.

Mercedes a dezvaluit la Detroit informatii detaliate privind noul E-Klasse Sedan. Modelul va beneficia de peste 20 de imbunatatiri tehnice, precum si o serie de dotari de siguranta inovatoare. Design-ul lui E-Klasse a fost prefigurat pe conceptul FascinationConcept, prezentat la Paris, si reprezinta viitoarea linie stilistica pe care o vor urma noile modele Mercedes.

Caroseria noului E-Klasse este cu 30% mai rigida decat modelul actual, iar amortizoarele au fost proiectate sa se ajusteze automat la conditiile de drum pe care le intampina automobilul. Suspensia pneumatica, disponibila ca dotare optionala, lucreaza acum impreuna cu sistemul electronic de amortizare.

Tehnologia injectiei directe de combustibil face gama E-Klasse sa fie mai economica in medie cu 23%. Cea mai economica versiune consuma numai 5.3 litri de carburant la 100 kilometri parcursi. Toate propulsoarele respecta norma Euro 5, iar modelul E350 BlueTEC are un nivel de emisii mai redus decat cel necesar pentru a indeplini norma de poluare Euro 6.

Noua gama de motorizari cuprinde propulsoare atat cu patru cilindri, cat si cu sase si opt cilindri. Motorul de baza dezvolta 136 CP, pe cand varful de gama, E63 AMG, dezvolta 525 cai putere. Toate propulsoarele cu patru cilindri sunt create pentru a folosi tehnologia injectiei directe si vor inlocui motoarele V6 de cilindree mica. Varful gamei de motorizari diesel este E350 CDI, model care dezvolta 231 CP si are un consum de carburant mai mic cu 0.5 litri la 100 kilometri fata de modelul precedent, E320 CDI.

Echipamentele de siguranta sunt abundente in lista de echipari a lui E-Klasse, iar printre elementele importante putem enumera sistemul de faruri adaptive, sistemul Night View Assist – identic cu cel de pe S-Klasse, dar si Attention Assist, disponibil in premiera pe modelele Mercedes. Sistemul inteligent de faruri adaptive foloseste o serie de senzori amplasati la nivelul parbrizului si modifica intensitatea luminii generate de blocurile optice pentru a nu orbi ceilalti participanti la trafic.

Sistemul Night View Assist al lui E-Klasse are aceleasi particularitati cu sistemul folosit pe S-Klasse, acesta fiind folosit pentru a mari vizibilitatea pe soselele fara iluminare. Cel mai interesant sistem de siguranta de pe noul E-Klasse este Attention Assist. Acest sistem monitorizeaza comportamentul si reactiile soferului pentru a verifica gradul de oboseala al acestuia. Daca sistemul detecteaza oboseala din partea soferului, acesta atentioneaza imediat soferul. Pe langa acesta, inginerii Mercedes au adaugat un sistem atasat functiei Night View Assist care detecteaza pietonii si ii sublinieaza de afisajul sistemului Night View Assist.

Cele trei sisteme sunt disponibile ca dotari optionale si vor fi introduse pe viitor si pe alte modele. E-Klasse are sapte airbag-uri in standard, centuri de siguranta pretensionate cu sistem de limitare a fortei, tetiere active si sistem ISOFIX pentru montarea scaunelor de copil. Capota lui E-Klasse este echipata cu un sistem care ridica partea posterioara a acesteia cu 50 de milimetri in cazul in care senzorii detecteaza o coliziune iminenta cu un pieton. Dupa ce coliziunea s-a incheiat, soferul poate repozitiona capota singur, fara a fi nevoie de interventie specializata intr-un service.

E-Klasse a primit scaune noi, care au un sistem de masaj folosit si pe S-Klasse, iar bancheta din spate poate fi comandata cu doar doua scaune individuale.

Mercedes E-Klasse este disponibil in doua versiuni de echipare, Elegance si Avantgarde, iar pachetul AMG cuprinde un kit de caroserie, scaune sport si un volan cu trei spite cu padele pentru schimbarea treptelor de viteza. Discurile de frana sunt perforate, iar sigla Mercedes a fost amplasata pe etriere. Modelul va fi disponibil in Europa incepand cu luna martie.

Via | MotorAuthority

Comentarii (14)

  • tot bmw ...
    bordul are ceva trasaruri imprumutate de la bmw, nu credeti ?
    0 0
  • .....
    Au copiiat foarte mult de la BMW...PARTEA DE INTERIOR MA REFER..!!!,in rest i oki fainutza masina
    BRAVO LOR.
    0 0
  • regres?
    Din punctul meu de vedere, doar interiorul e frumos, in rest partea frontala nu-mi zice nimic placut, cat despre partea dorsala ma duce cu gandul la Hyundai. Probabil, din punct de vedere tehnic modelul este mult mai evoluat decat cel anterior... dar nu cred ca ajunge doar atat in vremurile in care traim
    0 0
  • Victor
    E-Klasse
    Am o nelamurire. Exista doua variante de pozitionare a levierului cutiei automate,langa volan ca la S-Klasse si in varianta clasica in podea. Modelele cu levierul langa volan sunt destinate pietei americane ? P.S. Suntem in 2009,modificati Detroit 2008 -live pe Automarket.
    0 0
  • @ victor
    Totul depinde de varianta de echipare ... cat despre voi cei care comentati aiurea cu BMWu' ... interiorul e intr-un fel o copie dupa cel de S-klasse ... cel mai rau imi pare ca nu au tinut butonul de inchis si cel de descuiat usile pe consola centrala ... unde il aveau toate modele Mercedes de pana in 1/2 2008
    0 0
  • toflea
    e
    intradevar, interiorul arata foarte bine dar exteriorul mie unu nu imi place deloc, spatele arata ca o sonata sau ... urat posterior are
    0 0
  • hahahahah
    nou model de la nemti.... ce surpriza!!! blocurile optice din fata sunt copiate de la lexus, interiorul este un amestec de C si S klasse si posteriorul e luat de la hyundai... vai... ce noutate de masina. nemtii astia devin din ce in ce mai penibili... vorba unui producator japonez : "mi-e si rusine sa spun cu cat suntem mai avansati decat cei din Germania"
    0 0
  • Marius
    Despre Mercedes Clasa E
    Dom'le...daca ar fi sa dau banii pe masina asta - cu siguranta nu i-as da, pt ca nu-mi place designul. Daca insa as primi-o cadou, zau ca as fi un om fericit :P :)))

    Dar, obiectiv vorbind...tehnica este superavansata...insa designul este retro. Asa fac marii producatori cand nu mai stiu ce design nou sa promoveze. O dau pe stilul retro imediat. Si se observa clar fata, farurile, calandrul, stopurile spate.

    Eu unul deja astept urmatoarea serie E. :P
    0 0
  • Robert
    Mercedes-Benz
    Lexus a copiat fata cu 4 ochi de la Mercedes,care a inaugutat-o in 1995 . Prin definitie Lexus care s-a infiintat in 1989 a copiat modelele similare de la Mercedes. Fostul Lexus LS este 90 % identic cu Mercedes S-Klasse (1991-1998). Referitor la inventii,cele mai importante inovatii din istoria automobilului au fost aduse de Mercedes. Injectia directa pe benzina(300 SL-1954),ABS-ul,airbag-ul,ESP-ul,sunt doar cateva inovatii care au aparut in premiera mondiala pe Mercedes.
    1 0
  • Claudiu
    Mercedes
    Lexus se comercializeaza in Japonia de 2 ani cu rezultate foarte modeste, lider la vanzari in clasa de lux fiind S-Klasse. Clientela japoneza la fel ca cea europeana apreciind traditia si pedigree-ul unui producator.Mercedes s-a infiintat in 1886 iar Lexus in 1989.
    0 0
  • bai frate...
    ...ce dezamagire. Sunt constient, recunoscand posibilitatile mele modeste, ca n-o sa fiu in stare, cred, sa cumpar o astfel de masina, insa, ma bucuram cand vedeam noile modele, ca si cand as fi cumparat unul. Ce vreau sa zic este ca, sunt dezamagit de design. Sincer. Mercedes in anii trecuti, prin modelele lor, transpirau personalitate, acel pedigree de care se vorbeste un pic mai sus, dar acum, zici ca este mai mult o sud-coreana. Ceva chinezesc in el razbate pana si in pozele de ansamblu. Coreano-chinezesc, asa as denumi in termeni neaosi designul ca si impact la clientul, fanul, visatorul potential. Potential pentru ca nu este interzis sa-ti manifesti convingerea ca asta este masina care ti-ai lua-o daca...stiti voi
    0 0
  • Mercedes-Benz
    Ce personaltate si identitate de marca sa aibe chinezii si coreenii care produc masini de 30 ani evident avand ca sursa de inspiratie producatorii europeni ? Din pacate de cele mai multe ori originalul ajunge sa fie sufocat de copii . Studiati istoria de 123 ani a lui Mercedes si ve-ti vedea ca toate elementele de design ale noului E-Klasse au ca sursa de inspiratie modele din trecutul glorios al constructorului din Stuttgart. Cand a lansat Mercedes desenul stopurilor actuale,Hyundai nici nu facea masini.
    0 0
  • Crysty
    E Class
    Bun venit noului E! Intr-adevar spatele e putin patratos ca cel al modelului 1996-2002 insa fata este ok! Fa fi spectaculos ! Interiorul este extraordinar iar tehnologia si siguranta sunt la ele acasa! Asteptam noul E si pe soselele pline de gropi din Romania!!!
    0 0
  • Facelift
    Avand in vedere feedbackul iubitorilor de masini, cred ca in maxim 2 ani vom avea si un facelift.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru