Esential
525 | CP dezvolta Mercedes E-Klasse C63 AMG. |
23% | reprezinta procentul cu care a crescut eficienta gamei E-Klasse. |
525 | CP dezvolta Mercedes E-Klasse C63 AMG. |
23% | reprezinta procentul cu care a crescut eficienta gamei E-Klasse. |
Mercedes a dezvaluit la Detroit informatii detaliate privind noul E-Klasse Sedan. Modelul va beneficia de peste 20 de imbunatatiri tehnice, precum si o serie de dotari de siguranta inovatoare. Design-ul lui E-Klasse a fost prefigurat pe conceptul FascinationConcept, prezentat la Paris, si reprezinta viitoarea linie stilistica pe care o vor urma noile modele Mercedes.
Caroseria noului E-Klasse este cu 30% mai rigida decat modelul actual, iar amortizoarele au fost proiectate sa se ajusteze automat la conditiile de drum pe care le intampina automobilul. Suspensia pneumatica, disponibila ca dotare optionala, lucreaza acum impreuna cu sistemul electronic de amortizare.
Tehnologia injectiei directe de combustibil face gama E-Klasse sa fie mai economica in medie cu 23%. Cea mai economica versiune consuma numai 5.3 litri de carburant la 100 kilometri parcursi. Toate propulsoarele respecta norma Euro 5, iar modelul E350 BlueTEC are un nivel de emisii mai redus decat cel necesar pentru a indeplini norma de poluare Euro 6.
Noua gama de motorizari cuprinde propulsoare atat cu patru cilindri, cat si cu sase si opt cilindri. Motorul de baza dezvolta 136 CP, pe cand varful de gama, E63 AMG, dezvolta 525 cai putere. Toate propulsoarele cu patru cilindri sunt create pentru a folosi tehnologia injectiei directe si vor inlocui motoarele V6 de cilindree mica. Varful gamei de motorizari diesel este E350 CDI, model care dezvolta 231 CP si are un consum de carburant mai mic cu 0.5 litri la 100 kilometri fata de modelul precedent, E320 CDI.
Echipamentele de siguranta sunt abundente in lista de echipari a lui E-Klasse, iar printre elementele importante putem enumera sistemul de faruri adaptive, sistemul Night View Assist – identic cu cel de pe S-Klasse, dar si Attention Assist, disponibil in premiera pe modelele Mercedes. Sistemul inteligent de faruri adaptive foloseste o serie de senzori amplasati la nivelul parbrizului si modifica intensitatea luminii generate de blocurile optice pentru a nu orbi ceilalti participanti la trafic.
Sistemul Night View Assist al lui E-Klasse are aceleasi particularitati cu sistemul folosit pe S-Klasse, acesta fiind folosit pentru a mari vizibilitatea pe soselele fara iluminare. Cel mai interesant sistem de siguranta de pe noul E-Klasse este Attention Assist. Acest sistem monitorizeaza comportamentul si reactiile soferului pentru a verifica gradul de oboseala al acestuia. Daca sistemul detecteaza oboseala din partea soferului, acesta atentioneaza imediat soferul. Pe langa acesta, inginerii Mercedes au adaugat un sistem atasat functiei Night View Assist care detecteaza pietonii si ii sublinieaza de afisajul sistemului Night View Assist.
Cele trei sisteme sunt disponibile ca dotari optionale si vor fi introduse pe viitor si pe alte modele. E-Klasse are sapte airbag-uri in standard, centuri de siguranta pretensionate cu sistem de limitare a fortei, tetiere active si sistem ISOFIX pentru montarea scaunelor de copil. Capota lui E-Klasse este echipata cu un sistem care ridica partea posterioara a acesteia cu 50 de milimetri in cazul in care senzorii detecteaza o coliziune iminenta cu un pieton. Dupa ce coliziunea s-a incheiat, soferul poate repozitiona capota singur, fara a fi nevoie de interventie specializata intr-un service.
E-Klasse a primit scaune noi, care au un sistem de masaj folosit si pe S-Klasse, iar bancheta din spate poate fi comandata cu doar doua scaune individuale.
Mercedes E-Klasse este disponibil in doua versiuni de echipare, Elegance si Avantgarde, iar pachetul AMG cuprinde un kit de caroserie, scaune sport si un volan cu trei spite cu padele pentru schimbarea treptelor de viteza. Discurile de frana sunt perforate, iar sigla Mercedes a fost amplasata pe etriere. Modelul va fi disponibil in Europa incepand cu luna martie.Via | MotorAuthority
BRAVO LOR.
Dar, obiectiv vorbind...tehnica este superavansata...insa designul este retro. Asa fac marii producatori cand nu mai stiu ce design nou sa promoveze. O dau pe stilul retro imediat. Si se observa clar fata, farurile, calandrul, stopurile spate.
Eu unul deja astept urmatoarea serie E. :P