După o serie lungă de imagini teaser și după ce am rămas cu gura căscată privind cel mai mare ecran existent pe o mașină de serie, a venit momentul să facem cunoștință cu noul EQS, omologul electric al lui Mercedes-Benz Clasa S.
Inspirat de conceptul Vision EQS, prezentat în anul 2019, proaspătul Mercedes-Benz EQS este o limuzină care măsoară 5265 de mm, adică e foarte aproape de dimensiunile unui Clasa S cu ampatament mărit. Are la bază o platformă complet nouă, dedicată mașinilor electrice și duce mai departe filosofia de design pe care am văzut-o deja pe Mercedes-Benz EQC și EQA.
CEL MAI AERODINAMIC AUTOMOBIL DE SERIE DIN LUME
Blocurile optice față sunt triunghiulare și sunt unite de o bandă LED. Stopurile fac o referire discretă la filamentul vechilor becuri. Farurile Digital Light permit proiectarea avertismentelor sau a indicațiilor direct pe carosabil. De asemenea, noul EQS dispune de două noi funcții de asistență care afișează un semnal dacă Lane Keeping Assist sau Blind Spot Assist depistează un posibil pericol. Farurile au un modul luminos cu trei LED-uri extrem de puternice, pentru fiecare far, lumina acestora fiind refractată și direcționată de 1.3 milioane de micro-oglinzi. Rezoluția este, așadar, de peste 2.6 milioane de pixeli per autovehicul.
Designerii susțin că vremea muchiilor ascuțite a trecut, așa că noul EQS caută să fie cât mai fluid, cât mai rotunjit. Modelul beneficiază și de o mulțime de inovații aerodinamice care îi oferă un coeficient record, de numai 0.20 Cx, puțin mai bun decât al omologului său convențional (Clasa S are 0.22 Cx). Este cea mai bună valoare aerodinamică a unui vehicul de serie.
DOUĂ VERSIUNI: EQS 480 ȘI EQS 580 4MATIC
Noul Mercedes-Benz EQS este disponibil cu două versiuni: EQS 450+ și EQS 580 4Matic. Ambele versiuni dispun de același pachet de acumulatori, cu o capacitate impresionantă, menită să-i vindece pe toți de anxietatea unei autonomii reduse. Pachetul de baterii litiu-ion are 108.6 kWh.
Versiunea entry-level beneficiază de un singur motor, însărcinat să pună în mișcare doar axa spate. El dezvoltă 330 de cai putere și un cuplu de 550 Nm. Cu aceste resurse, sedanul de lux sprintează de la 0 la 100 de km/h în doar 6.2 secunde. Viteza maximă este limitată la 210 km/h, o trăsătură valabilă și pentru versiunea mai potentă din gamă. Consumul versiunii entry-level este de 20.4 kWh.
Versiunea EQS 580 4Matic dispune de două motoare, unul pe puntea față și unul pe puntea spate, care își dau mâna pentru a livra o putere totală de 516 cai. Cu un asemenea bagaj de resurse, limuzina electrică sprintează până la 100 de km/h în doar 4.1 secunde.
Pe viitor, aceste valori vor fi eclipsate de o versiune AMG, care va livra 715 cai putere. Da, va exista și un AMG care se bagă în priză. De parcă nu vă așteptați la asta. Consumul versiunii mai potente, cu tracțiune integrală 4Matic, este de 21.8 kWh.AUTONOMIE MAXIMĂ DE 770 DE KILOMETRI
Dar să vorbim și despre autonomie, cel mai important aspect când vine vorba despre o mașină electrică. Mercedes-Benz EQS este modelul electric cu una dintre cele mai confortabile autonomii. Oficial, ni se promit 770 de kilometri, ceea ce este mai mult decât confortabil.
Mai mult, încărcarea se poate face cu maxim 200 kW la o priză rapidă DC. Mercedes-Benz susține că în numai 15 minute EQS poate acumula suficientă energie pentru 300 de kilometri. Atunci când vorbim despre o priză AC, Mercedes-Benz EQC egalează performanțele lui Renault Zoe și promite 22 kW.
Mercedes-Benz are grijă de clienții săi atunci când mașina se află la încărcat. Are o funcție denumită Power Nap, care înclină scaunele la maxim, trage jaluzelele laterale și redă o melodie liniștitoare prin sistemul de sunet.
UȘI CARE SE DESCHID ȘI SE ÎNCHID SINGURE
Ne-am obișnuit ca vârful de gamă Mercedes-Benz, până azi Clasa S, să ne ofere tehnologii în premieră mondială. Cumva inevitabil, EQS preia ștacheta și bifează o serie de inovații fantastice pentru un automobil.
Pe lângă Head-up Display-ul cu realitate augmentată și raza de bracare a unui A-Klasse (preluate de la Clasa S), noul EQS include acum o funcție denumită Drive Pilot, care îi permite celui de la volan să ia mâna de pe volan pe o perioadă de timp nedefinită, câtă vreme viteza nu depășește 60 de km/h. Opțiunea este valabilă doar în Germania, urmând ca și alte țări ale Europei să permită această opțiune din punct de vedere legislativ.
Ușile se vor închide și deschide singure. Atunci când te apropii de mașină, cu cheia în buzunar, ușile se vor deschide. bineînțeles, dacă se poate face asta în siguranță. Ele se vor închide la loc în momentul în care ai urcat în mașină și ai apăsat frâna.
ECRANUL URIAȘ DE 141 DE CENTIMETRI CARE TE VEDE DACĂ EȘTI DISTRAS
Am mai vorbit în trecut despre Hyperscreen, un ecran gigant de 56 de inch, cu opt procesoare, 24 de GB de RAM și o grafică incredibilă. Bineînțeles, acesta este opțional. Standard primești ecranul de 12.8 inch de pe Mercedes-Benz Clasa S.
Tehnologia Hyperscreen folosește un display curbat de 141 de centimetri. Acesta încorporează atât instrumentarul de bord digital, cât și ecranul central sau cel al pasagerului din dreapta. Cu ajutorul inteligenței artificiale, sistemul MBUX Hyperscreen este capabil să răspundă proactiv la nevoile utilizatorilor și să controleze peste 20 de funcții.
Printre acestea se numără sistemul audio, încălzirea, masajul în scaune sau navigația.Pasagerul are propriul său ecran de peste 12 inch, care poate monitoriza privirile șoferului și se poate închide automat dacă observă că șoferul este distras și își ia ochii de la drum. Inteligența artificială nu se oprește aici. Mașina va învăța obiceiurile șoferului. Spre exemplu, dacă la plecarea de la birou acesta obișnuiește să facă un apel către soția sa, mașina va învăța acest obicei și va face asta automat.
NAVIGAȚIE CARE CALCULEAZĂ ÎNCĂRCĂRILE DE PE TRASEU
Funcția de navigare cu Electric Intelligence planifică cel mai rapid și convenabil traseu, care include stații de încărcare, bazându-se pe mai mulți factori și având posibilitatea de a reacționa în mod dinamic la ambuteiaje sau o schimbare a stilului de conducere. O nouă funcție constă în vizualizarea pe sistemul de infotainment (MBUX Mercedes-Benz User Experience) a capacității bateriei și, dacă este posibil, returul la punctul inițial de plecare fără încărcare.
Stațiile de încărcare de pe traseu adăugate manual sunt prioritizate în configurarea traseului, iar stațiile sugerate pot fi excluse. De asemenea, sunt calculate și costurile aproximate de încărcare pentru fiecare stație.
SISTEM DE CLIMATIZARE CARE PURIFICĂ INTERIORUL ÎNAINTE SĂ URCI LA VOLAN
Și pentru că trăim o perioadă tulbure din punct de vedere medical, Mercedes-Benz a introdus pe EQS o tehnologie care va fi pe placul celor care vor mai multă siguranță în aerul respirat. Cu Energizing Air Control Plus, Mercedes-Benz filtrează aerul din interiorul EQS. Sistemul se bazează pe filtrare, senzori, un concept de afișare și aer condiționat.
Filtrul HEPA dispune de un nivel înalt de filtrare și poate capta particulele fine, micro-particulele, polenul sau alte substanțe din exterior. De asemenea, este certificat "OFI CERT" ZG 250-1 în ceea ce privește virusurile și bacteriile. Folosind funcția de pre-entry climate control, pasagerii pot opta pentru curățarea aerului din interior înainte de a intra în autovehicul.
DEBUT ÎN TOAMNA LUI 2021
Lansarea noului Mercedes-Benz EQS este programată în a doua parte a anului. Prețurile pentru piața din România nu au fost anunțate, însă în mod cert vor depăși valorile de pornire ale lui Mercedes-Benz Clasa S, care pleacă dincolo de pragul psihologic de 100.000 de euro.
MERCEDES BENZ si-a demonstrat pe deplin potenta dpdv al imaginatiei celor care au lucrat la design precum si la realizarea capabilitatilor tehnice deosebite (autonomie, ergonomie s.a. - mult asteptate in piata electricelor).
Acum are si TESLA un concurent veritabil pentru Model S....dupa ani buni de ...singuratate.....
BRAVOS MERCEDES BENZ!!!!!
Meriti, cu brio un 10!!!!
Nu puteau sa faca si ei ceva minimalista ca la Tesla?
Bravo, ti-ai asternut laturile, acum meri de te culca.
Toate rablele diesel depasite tehnologic zic ca au nevoie de doar cateva picaturi de motorina...touareg-ul zicea ca ia 6,5 l la 100 km...de fapt is vreo 15 -20 si pestel!
De emisii nu mai vorbim, ca stim vrajeala!
Nu ai niciun noroc, stai linistit! Se electrifica de clasa S pana la Fiat 500! Ia uite: https://www.fiat.com.ro/model/new-500-la-prima/
Mai bine progresist decat comunist retrograd!
Tesla S100 (2016)-viteza maxima 262km/h
Are dreptate kisheatul de fanel,nu e o referinta Tesla la exterior,dar sub coaja e cu 10 ani mai evoluat decat cea mai evoluata electrica de la mercedes care inca n-a aparut la vanzare,e o referinta clara.Iar comparatia de preturi :)))
interior, bai analfabet functional, interior
parca sunteti facuti de aceeasi vita proasta
Da, Tesla. Altfel nu făceau în veci superba asta electrică.
Hai fie, bravo şi Mercedes.
Oricum ecranele centrale prea mari. Foarte mari. Şi la Tesla sunt foarte mari.
Dar asta au ales ei.
Asa este?! Teslari timisoreni, ati luat curent?!
-- Any Region --
Romania
Date Change Site Status Links Details
Wed, Apr 14 2021 update Timișoara, Romania Open gmap | forum | tesla 6 stalls | 250 kW
Tue, Mar 30 2021 add Bucharest, Romania Construction gmap | forum | tesla 8 stalls | 250 kW
Sat, Mar 27 2021 add Timișoara, Romania Construction gmap | forum | tesla 6 stalls | 250 kW
Normal, trebuia să apară și o electrică de super lux. Și, la fel de normal, trebuie perpetuată moda cu luminile ambientale să nu-și bage magnatul deștele-n ochi.
Altfel, ce simpatic sună "Mercedes-Benz EQC egalează performanțele lui Renault Zoe".
Tehnologic este de top, acum vor dormi mai bine fanii electricelor.
Baterie: 108kWh. Consum: intre 20 - 22kW la suta (nu e clar in ce conditii)... Aplicand regula de trei simpla, rezulta o autonomie de 490-540km. Departe de cei 770 trambitati...
Nu ma pot decide care arata mai rau: acest Mercedes EQS sau BMW iX.
On topping: daţi o căutare pe Google Images cu titlul “digital car dashboards from the 80’s”, numai ca să vă edificaţi ce “progres” s-a înregistrat de atunci (inclusiv pe planul imaginaţiei producătorilor). Într-adevăr, acelea erau doar nişte concepte, dar, “în context”, contează doar rezultatul final şi palpabil…Astăzi, totul este un ecran, de la un capăt la celălalt, iar producătorii investesc de nu mai pot, dar o să-i “scalpeze” pe fraieri, pardon, pe amatorii genului. Cât s-o mai putea, că pe urmă îşi vor intra în drepturi (şi total, şi totalitar) cutiile autonome hiperstandardizate (comune, şi ca design, şi ca dotări, pentru toţi producătorii, care oricum se vor restrânge şi mai drastic ca număr…de corporaţii-ciorchine, conform judicioasei profeţii marchionniene).
660km reali
560km iarna
500km daca dai drumul la caldura
fiindca de la 20% la 0% se descarca instant iar peste 80% n-o sa ai mai niciodata ramane 80-20 cam 60% din 500km. Deci masina asta va fi disponibila cam 300km cand ai bateria noua. Poti da un drum dus-intors din Bucuresti la Sinaia fara probleme insa la Brasov cam problematic. Cand ajungi la Brasov prima ta grija ar fi sa cauti o statie de incarcare in care sa stai cel putin o ora in loc sa te duci la schi pe partie imediat. Hm.
daca mergi din Bucuresti la mare la fel. Naspa. Si la ce pret?
Ca masina de oras merge daca esti cocalar.
Îmi cer scuze, dar cred că cineva a stat prea mult în fața calculatorului. Farurile acestui autoturism au rezoluția de 2,6 milioane pixeli???? Este inclusa și rezoluția ecranului sau este doar a farurilor? Că din articol nu se înțelege foarte clar.
De mult îmi tot promit că nu voi mai citi această broșurică. Acum chiar m-ați convins.
Testele auto s-au transformat în scurte filmulețe în care prezentați semnatura luminoasă și sistemul media, fară nici măcar un cuvânt despre cum se conduce acea mașină, articolele (inclusiv acesta) au maxim două rânduri despre caracteristicile tehnice și restul umplutură despre ecrane și câți "pixeli" au farurile.
Eu înțeleg că lumea auto nu mai este ceea ce era pe vremuri și că cine mai crede că plăcerea de a șofa presupune trei pedale este "uzat moral" (de parcă morala are vreo legătură cu tehnologia). Dar decât să îmi pierd vremea citind despre faruri cu pixeli mai bine mă apuc de tricotat (cu lână bio desigur).
Vă urez "succesuri" și drumuri bune. Până în parcare desigur, unde veți filma următoarea mașină care stă pe loc.
https://www.4tuning.ro/inovatii-auto/premiera-mondiala-noile-faruri-digitale-de-la-mercedes-au-2-milioane-de-pixeli-si-pot-proiecta-pe-drum-diverse-informatii-37785.html
Măcar citește dreacu linkul ș-apoi dă-ți cu părerea...
https://www.hella.com/techworld/ae/Lounge/Our-Digital-Light-SSL-HD-lighting-system-a-new-milestone-in-automotive-lighting-technology-55548/
Știi să citești?
"Inginerii constructorului german de automobile au dezvoltat cele mai avansate faruri de pana acum. Sistemul este botezat Mercedes-Benz Digital Light si printre altele, poate proiecta pe drum diverse informatii vitale."