Noua generație Kia Sportage a debutat la începutul lunii iunie, iar acum a venit momentul să facem cunoștință cu versiunea dedicată publicului european. Una dezvoltată special pentru Bătrânul Continent, după cum susțin reprezentanții companiei.
Din punct de vedere estetic, nu avem diferențe între modelul european și cel care a debutat în urmă cu trei luni. Partea frontală integrează grila Tiger Nose, noua emblemă a producătorului și luminile de zi care au forma unui bumerang. Plafonul negru, stopurile LED orizontale și jantele cu dimensiuni cuprinse între 17 și 19 inch completează pachetul.
Pentru interior, Kia a pregătit o consolă centrală redesenată, guri de ventilație cu design nou, iar instrumentarul de bord și display-ul sistemului multimedia (ambele cu o diagonală de 12.3 inch) sunt integrate într-un ecran curbat. Nu lipsesc actualizările over-the-air.
MAI SCURTĂ DECÂT VERSIUNEA GLOBALĂ
Versiunea europeană a lui Sportage este mai scurtă cu 133 de milimetri comparativ cu modelul global.
Lungimea măsoară așadar 4.515 milimetri, iar pasagerii din spate au la dispoziție 996 de milimetri pentru picioare și 998 de milimetri la nivelul capului.Portbagajul are un volum de încărcare de 591 de litri. Prin rabatarea banchetei se obțin 1.780 de litri.
Kia Sportage a debutat în Europa cu motorizări plug-in hybrid, hibrid, micro-hibrid și un agregat diesel. Versiunea PHEV integrează un motor de 1.6 litri T-GDI, o unitate electrică de 66.9 kW și o baterie litiu-ion de 13.8 kWh. Ansamblul dezvoltă în total 265 de cai putere.
Sistemul de propulsie hibrid este compus din același motor de 1.6 litri T-GDI, o unitate electrică de 44.2 kWh și o baterie de 1.49 kWh. Puterea totală este de 230 de cai putere.
Motorizarea micro-hibrid, cu același agregat de 1.6 litri T-GDI, este disponibilă în versiuni de 150 și 180 de cai putere. La rândul său, unitatea diesel de 1.6 litri poate fi comandată ori cu 115 CP, ori cu 136 CP.
În funcție de alegerea făcută, clientul are la dispoziție o transmisie automată cu dublu-ambreiaj și șapte rapoarte, sau o cutie de viteze manuală cu șase trepte.
MOD DE RULARE TERRAIN MODE
Toate modelele Sportage destinate Europei vin în standard cu tehnologia Idle Stop&Go.
Bazat pe arhitectura N3 de la Kia, noul Sportage propune un nou mod de rulare Terrain Mode, pentru condus pe suprafețe acoperite cu zăpadă, noroi și nisip. Celelalte moduri de rulare sunt Comfort, Eco și Sport.Pentru o rulare rafinată și o manevrabilitate îmbunătățită, SUV-ul coreean este echipat cu o suspensie controlată electronic (ECS) și un sistem de tracțiune integrală, de asemenea, controlat electronic.
Lista cu sisteme de siguranță include, printre altele, Forward Collision - Avoidance Assist System, Highway Driving Assist, Smart Cruise Control, Blind Spot Collision Avoidance Assist, Remote Smart Parking și Intelligent Speed Limit Assist.
Versiunea europeană a noului Kia Sportage va fi prezentată publicului în cadrul Salonului Auto de la Munchen (7 - 12 septembrie).
via Kia
Partea frontală ar putea fi folosită la testele pentru detectarea persoanelor cu probleme mentale - în loc sa le arate animale torturate, le arată oroarea asta.
Sa vii si sa zici ca de 35k-40k iti iei un GLC second hand( sa ghicesc, 2.0 diesel, revizii la coltul blocului,anvelope din combinatii de pe OLX si carpeala caracteristica oamenilor mai de la tara care isi cumpara masina de toti banii,doar ca e germana) in detrimentul unei masini noi,in 2021,trebuie sa fii foarte slab dezvoltat acolo sus. Nu mai suntem in 1990,cand nu puteai sa zici "ba,nu imi iau Mercedes,imi iau KIA,ca tot aia e" pentru ca atunci chiar si comparand cel mai scump model de la KIA cu cel mai ieftin model de la Mercedes,diferenta intre cele 2 era enorma.Mercedes era un brand premium,KIA low cost.In ziua de azi,nu mai este asa,poti sa iti iei C-class cu motor de Renault,cutie manuala,fara piele,fara clima,doar AC,fara scaune incalzite,volan incalzit,scaune ventilate,fara asistenta la unghi mort,la schimbare benzii de rulare etc( astea sunt Science fiction din moment ce nici clima nu are),mai pe scurt cheala sau poti sa iti iei Stinger 3.3 benzina, 370hp cu dotari pe care nu le au 80% din proprietarii de masini germane in Romania,mai pe scurt,nu mai conteaza brand-ul.Pai pe principiul asta,de ce sa iti iei cu 35-40k GLC second cand cu 20K iti iei Sportage second care ,uitandu-ma pe strada,la prieteni etc care au “limuzine de lux” diesel,cu 200k+ km in bord si fara dotari, cu siguranta Sportage-ul face mai multe si iesi mai castigat cu el si la jumate de pret. Apoi preturile,la Sportage e 1000 de lei revizia,la GLC peste 3000 de lei (la reprezentanta,unde fac oamenii care isi permit cu adevarat GLC reviziile),vrei CASCO? La Sportage dai 600,700 euro, la GLC 1500,astea fiind doar o parte din costurile si cheltuielile “fixe”,nu vreau sa aduc in discutie fiabilitatea si vizitele la service,sa nu fiu subiectiv,dar luand in calcul garantiile cu care vin Sportage si GLC si uitandu-ma prin service-uri,cred ca stim cu totii ce se intampla cu GLC-ul dupa 200k km.De Tiguan nu zice nimeni nimic ca pleaca de la vreo 30k euro(daca nu peste 30k) si ai 1.4 benzina de te rogi de ea si in rest cheala si daca incerci sa o aduci la nivelul acelui Sportage de 35-40k, te ajunge 50-55k.
Dar @vaidevoi UP UP UP! :)
Am inca speranta ca vor aduce si varianta lunga in Europa dar tare mi-e ca risca sa canibalizeze Sorento.
De pret nu mai zic nimic... e haos!
Dar treaba asta nu se întâmplă doar în România. Și în vest snobii își cumpăra mașini premium si le parchează în fata casei ca să se oftice vecinii. Mașina premium le da un anumit statut social.
În România e puțin altfel, totuși. Dacă vesticii își permit o masina premium nouă, românul abia își permite una low cost. Dar, find și needucat, nu doar sărac, își cumpăra o căzătură "premium" pe care nu își permite sa o întrețină, cum spui și tu - ii pune pneuri second-hand, lipește oglinda cu scotch, schimba uleiul în fata blocului etc. Și are impresia ca a făcut o afacere, deși, în câțiva ani, cu reparații, căzătura îl costa cam cât o mașină nouă și dotată.
Dar fundul lui a stat în mașină premium și asta îl încântă foarte tare. Într-un fel, în mintea lui, a ieșit din sărăcie, că are Mercedes, nu Kia ca toți săracii.
Oricum marea problemă că încă mai produc diesel , micro hibrid, hibrid şi ceva PHEV dar fără să zică un range ceva sau cât de repede se încarcă.
Sunt total înapoiaţi faţă de concurenţa chineză care vine cu Alcantara la versiunea de bază !!!
Lotul vândut în Galat a avut probleme la motor, toate au căzut aproape de 3000 km, mai mult sau mai puțin!
La majoritatea s-au schimbat arborele cotit din cauza rolei și pinionului de angrenare a motorului electric și probleme la mecanismul start-stop!
Din păcate, deocamdată Kia tace mâlc și nu au rechemat loturile cu probleme!
Dacă a mai avut cineva din tara aceeași problema, va rog sa scrieți mesaje sa ii forțat sa recunoască greșeală de fabricatie!
Deocamdată feriți-vă de Kia Sportige diesel hibrid!
Pai au si electrice cei de la Kia-Hyundai, pentru cine vrea. Care e problema?
Stiu ca e greu sa crezi asta, dar nu toata lumea vrea electrice.
Iar la 30k va luati Tiguan-ul E-hybrid dotat bine (nici vorba de 1.4 chel, cum scrie baiatul asta de mai sus, @vaidevoi). Si asta o spun obiectiv, nu am nici Kia si nici vreun VW. Scoateti barna din ochi si unii si altii (cei care va stiti voi).
Cum nu este nici Sportage-ul.
Comparatia Mercedes vs Kia e puerila. Doar ca faci comparatia spune multe despre tine.
@Syl De acord cu tine, sunt exagereri de toate partile. Bine ar fi sa alegem ce ni se potriveste noua, ca nevoi si buget.
la o electrică, nu mai ai nicio problemă, nici cu bateria (bine, exclus LG Chem)
:D
Sunt o gramada care se vaita de ele
Se strica si motorul electric, stai linistit, sunt o gramada de lucruri care se pot strica si la ele, diferenta e ca nu o repari decat in reprezentanta si te rupe la bani.
Cine crede ca daca isi ia electrica scapa de service viseaza frumos.
Oricine care lucreaza la orice reprezentanta auto poate sa confirme ce am zis.
Deja e plin de noul Tucson pe strazi.
Oferta pret-calitate-garantie de neegalat!
Kia livreaza material identic si in Germania si in Romania. Din punctul asta de vedere ai putea spune ca-i nemteasca!!!