Esential
87.900 | de dolari este pretul perceput de Fisker pentru hibridul de serie Karma. |
2.35 | de litri la 100 de km este consumul mediu pe care il inregistreaza Karma. |
210 | cai putere dezvolta fiecare motor instalat pe Fisker Karma. |
87.900 | de dolari este pretul perceput de Fisker pentru hibridul de serie Karma. |
2.35 | de litri la 100 de km este consumul mediu pe care il inregistreaza Karma. |
210 | cai putere dezvolta fiecare motor instalat pe Fisker Karma. |
Salonul Auto de la Detroit marcheaza inca o premiera importanta pe segmentul vehiculelor ecologice. Este vorba despre controversatul sedan de lux Fisker Karma, care a debutat in Cobo Hall in versiunea de productie, impresionand publicul care se astepta la un design mai cuminte. Modelul de serie nu este foarte departe de conceptul prezentat in urma cu un an la acelasi salon.
Hibridul de lux functioneaza cu ajutorul unui motor electric, incarcat de o unitate conventionala care actioneaza ca generator. Chiar si asa, Fisker afirma ca primul sau model de serie poate inregistra un consum mediu de doar 2.35 litri la 100 de kilometri.
Tehnologia de care se foloseste modelul american este botezata Q-Drive si este rodul unui parteneriat strans intre Fisker si Quantum Tehnologies. Trenul de rulare include doua motoare de 210 cai putere pozitionate pe axa spate, alimentate de un set de baterii litiu ion. Propulsia este completata de un motor pe benzina, cu patru cilindri, de 2.0 litri Ecotec, cu injectie directa si supraalimentat, capabil sa dezvolte 260 de cai putere.
Rolul acestuia este de a incarca bateriile pentru a mari considerabil autonomia.In conditiile in care soferul decide sa se foloseasca doar de energia electrica, autonomia este de 80 de kilometri. Bineinteles, bateriile pot fi reincarcate de la orice priza. Daca motorul pe benzina intra si el in functiune, autonomia creste pana la o valoare impresionanta, de 480 kilometri.
Pentru toate aceste performante, Fisker percepe 87.900 de dolari, cifra fixata bineinteles pentru piata din SUA.
Fisker a incheiat deja o intelegere cu compania finlandeza Valmet Automotive pentru productia hibridului Karma. Scandinavii vor fi nevoiti sa se grabeasca cu demararea procesului de productie pentru ca Fisker a inregistrat deja 1000 de comenzi pentru noul sau model.
Pana atunci insa, Fisker va trebui sa incerce sa-si dezvolte si o retea de distributie, pentru ca primele livrari sunt programate in ultimul trimestru al acestui an.
via | Worldcarfans
in plus ar trebuie obligat producatorul sa afiseze performantele (0-100 etc) si in modul electric si combinat).
Sa nu mai fim asaltati cu fake-hibriduri care le consider o jignire aproape. De ex Toyota Hylander hibrid are consum mediu de peste 9 l benzina ori exista un decent BMW X5 de ex de 3 l diesel cu concum mediu de 8.2 l/100 kmh (aprox) din aceeasi clasa, nu una inferioara ca dimensiuni si greutate.
si iar se gasesc unii sa comenteze ca toyota& altele fac hibride ordinare;poi mai,daca scoti 50 mii euro iti face si toyota si honda motor de asta;sau tu crezi ca astia au dat gaura la macaroana?toyota cu priusul ei ii demult pe piata si ii demonstrata fiabilitatea,consumul si toate la ea(cei drept ca putin are pretul mare,dar mno,tehnologia costa)..hopa vin si astia pe care voi ii considerati mari artisti..mai cititi si nu faceti pe atotcunoscatorii si mari stabi cu bani..v-ati gasit sa carcotiti la masini hibride...mr Fisker s-a gandit sa renunte la ditamai motoarele lui de mii de cm3 si acuma el ii mare specialist..fix
"Avionul" asta este senzational. Daca as avea bani, mi l-as lua sa ma dau zilnic prin oras. La cat merg eu cu masina, motorul termic ar rugini.
Si sunteti multi care comentati de cat tine bateria, de parca ati face sute de km pe zi.
personal imi place mult mai mult decat Tesla.