Esential
160 | km/h este viteza maxima constructiva a modelului Chevrolet Volt. |
General Motors a celebrat intrarea in cel de-al doilea secol de existenta prin prezentarea oficiala a modelului Chevrolet Volt.
Este vorba despre versiunea de serie a modelului care va ajunge pe piata abia in 2010. Prezentarea noului Chevrolet Volt a fost momentul cheie al ceremoniei de aniversare care a marcat implinirea a 100 de ani de GM.
Noul model al grupului de peste Ocean vine cu unul dintre cele mai sofisticate trenuri de rulare existente pana in prezent. Chevrolet foloseste energie electrica pentru a se deplasa pe primii 65 de km, alimentandu-se de la o baterie pe litium-ion.
Dupa aceasta etapa, odata cu epuizarea energiei electrice, un motor conventional pe benzina sustine propulsia vehiculului, in acelasi timp cu reincarcarea bateriei. Acest mod de rulare extinde autonomia modelului Volt pe cateva sute de kilometri, timp in care se reincarca total bateria pe litium-ion.
Bateria modelului Chevrolet Volt poate fi incarcata si de la o priza traditionala de casa de 120 sau 240V.
Conform oficialilor GM, un Chevrolet Volt ar trebui sa consume intr-un an cam tot atata energie cat consuma un frigider.Performantele modelului care deschide practic un nou segment in lumea auto, conform oficialilor GM, nu sunt neglijabile. Vorbim de o putere de 150 de cai si un cuplu maxim 370 Nm. Viteza maxima a noului model este de 160 km/h. Interiorul lui Volt este dotat cu o sumedenie de functii multimedia de ultima generatie.
GM nu a anuntat inca pretul oficial al noul model, presa internationala indicand suma de 35.000 de dolari ca pret de pornire pentru Volt.
Via | GM
Dupa crizele astea finaciar-bancare, imobiliare, scumpire costuri materii prime sau alimente, daca va urma si scumpirea petrolului....o sa ne uitam la masini ca la statuile din bronz de la intrarea in parcuri. Viitorul apartine masinilor hibride, iar mai tarziu batalia se va da intre motoarele pe hidrogen vs. motoare pe baterii.
Iata ca americanii au inceput sa copieze de la japonezi - istoria repeta unele lucruri chiar si pe dos :)
E bine ca se agita toti pe ecologic!
Apoi cat costa schimbarea bateriilor Litiu Ion ca nu tin mai mult de 1-2-3 ani!!
La Prius bateriile vin cu 10 ani garantie...voi credeti ca astea-s ca cele de mobil sau laptot facute de chinezi???
_ Problema stocarii energiei electrice este inca una spinoasa, nefiind rezolvata eficient. Un sistem extrem de sofisiticat de gestiune a energiei electrice, si in general pentru functionarea corecta a intregii masini, acest sistem are automat o fiabilitate scazuta: riscul de defectare este mai mare, iar in caz de pana, situatia e catastrofala: doar uzina producatoare poate sa mai repare masina. Si cind sinteti in mijlocul desertului ce mai faceti atunci ? As putea sa va spun, dar ma abtin... Practic e o "masina de oras".
_ Apoi pretul, estimat la 35.000 de dolari, nu e un pret care sa incurajeze prea mult cumpararea masinii. Se face reclama cu reducerea cheltuielilor, dar la pretul asta amortizarea se face poate in 10 ani, adica prea mult.
_ Durata de viata a acumulatoarelor ? Pretul lor, daca se defecteaza ce se mai poate face ? Consumul real de benzina, pentru ca motorul incarca si bateriile (!!), timpul de incarcare a bateriilor, despre asa ceva nu se face amintire. Regulile de marketing interzic dezvaluirea informatiilor care sa descurajeze vinzarea masinii, erorile de conceptie sau de realizare fiind corectate tacit, astfel ca sa nu afle prostimea ca masina nu e bine conceputa.
_ Asteptam noutati !!
Marketingul, bata-l vina. E banala masina. Si cata valva pe modelul asta, deja ti-e sila sa mai auzi/citesti/etc... Tot concernul GM e la pamant si se agata si ei pe jucaria asta. Chiar nu merita! Este evident! Ma intreb daca imbacsitii de americani vor cumpara acest model si vor ridica acest concern tarat si vai de el. Macar s-au mai educat si ei de cand cu marcile japoneze.
Industria auto americana se duce de rapa, ca si ei de fapt... Daca nu de tot financiar, ca natie, valori, etc.
Numai de bine. Stima!