Fisa tehnica
Marca/Model/Versiune | BMW X5 facelift xDrive50i |
Puterea maxima (CP/rpm) | 407 / 5500-6400 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 600 / 1750-4500 |
Viteza maxima (Km/h) | 250 km/h |
Acceleratie 1-100Km/h (s) | 5.5 |
Consum mediu (litri/100 km) | 12.5 |
Marca/Model/Versiune | BMW X5 facelift xDrive50i |
Puterea maxima (CP/rpm) | 407 / 5500-6400 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 600 / 1750-4500 |
Viteza maxima (Km/h) | 250 km/h |
Acceleratie 1-100Km/h (s) | 5.5 |
Consum mediu (litri/100 km) | 12.5 |
407 | cai putere dezvolta cel mai puternic motor din gama lui BMW X5 facelift, un V8 twin-turbo V8 de de 4.4 litri. |
La 10 ani de la inventia acronimului SAV (Sport Activity Vehicle) si la 3 ani de la prezentarea celei de-a doua generatii a modelului care a creat acest termen, BMW X5, producatorul bavarez prezinta un facelift de mijloc de generatie pentru primul sau off-roader adevarat. Daca schimbarile exterioare si interioare sunt minime, BMW isi va bucura fanii prin noile motoare introduse in gama lui X5 si mai ales prin transmisia automata cu opt trepte care inlocuieste actuala cutie cu sase trepte, considerata depasita de constructorul bavarez.
Modificarile stilistice nu sunt radicale, inscriindu-se in linia subtila pe care BMW o aplica de obicei modelelor sale atunci cand acestea trec printr-un facelift. Astfel, grila si capota raman intacte, modificarea principala regasindu-se in partea de jos a partii frontale, acolo unde spoilerul anterior acoperit cu parti largi din plastic negru, proprii unui model de teren, este inlocuit cu unul mult mai demn de un model sportiv din acest segment. Acesta scapa de plasticul negru - a carui prezenta este redusa la minim, fiind vopsit in culoarea caroseriei. Apare in plus si un nou scut metalic, cealalta mare schimbare frontala regasindu-se la nivelul proiectoarelor de ceata, care urca pana aproape de faruri. Noul X5 intra in linia gamei recente BMW prin adoptarea unor blocuri optice dominate vizual de inelele LED cunoscute in limbaj uzual prin denumirea Angel Eyes, acestea fiind folosite ca lumini de zi sau ca pozitii.
In partea posterioara, spoilerul preia aceleasi linii prezente in zona frontala, acesta fiind de asemenea vopsit in culoarea caroseriei. Designerii BMW au mutat terminatiile sistemului de evacuare in extremitatile masinii, acestea primind si o forma trapezoidala noua. Stopurile au fost si ele usor redesenate si primesc aportul vizual al unor bachete LED proprii gamei bavareze.
Tot la capitolul estetic trebuie trecute si noile nuante de caroserie disponibile pentru exteriorul modelului, Deep Sea Blue, Platinum Grey si Sparkling Bronze, acestea completand tabloul modificarilor aparute in ADN-ul X5.
Cele mai interesante modificari vor fi resimtite de fanii marcii si ai modelului sub capota, acolo unde BMW isi pastreaza renumele castigat in editiile recente ale competitiei Engine of the Year. Astfel, noul X5 primeste doua noi motoare pe benzina, care inlocuiesc unitatile vechi sau care beneficiau de o tehnologie invechita.
Vorbim in primul rand de versiunea xDrive50i care iese in evidenta prin motorul V8 twin-turbo de 407 CP si 600 Nm care duce X5 in 5.5 secunde de la 0 la 100 km/h si scoate un consum mediu mixt de 12.5 litri/100 km. Pentru iubitorii motoarelor BMW cu sase cilindri in linie, bavarezii au urcat pe noua versiune xDrive35i o unitate twin-turbo de 306 CP si 400 Nm care atinge prima suta de kilometri pe ora in 6.8 secunde si consuma 10.1 litri/100 km in ciclu mediu mixt.Iubitorii unitatilor diesel se vor putea baza pe versiunea xDrive40d care si-a facut intrarea in gama pe Seria 7. Motorul de 3.0 litri cu sase cilindri in linie ofera 306 CP/4400 rpm si 600 Nm (cu 450 Nm atinsi inca de la 1000 rpm), valori care ajuta noul X5 sa ajunga de la 0 la 100 km/h in 6.6 secunde si sa ajunga la 236 km/h. Consumul mediu mixt anuntat de producator pentru acest motor este de 7.5 litri/100 km.
Cei mai economi dintre clientii care vor alege noul BMW X5 se vor putea baza pe unitatea cu sase cilindri in linie de pe versiunea xDrive30d, aceasta dezvoltand 245 de cai putere si 540 Nm. Performantele acestei versiuni sunt ceva mai slabe (7.6 secunde pentru 0-100 km/h), insa motorul recupereaza la capitolul consum, unde cifrele indicate de constructor arata 7.4 litri/100 km in regim mediu mixt.
Toate cele patru versiuni ale noului BMW X5 se ridica la standardele Euro5 si sunt cuplate la noua transmisie automata cu opt trepte disponibila standard in gama modelului german de teren.
Evident, tractiunea integrala xDrive este prezenta standard pe toate versiunile lui X5, aceasta fiind dublata de prezenta unor pachete precum DTC (Controlul Dinamic al Tractiunii sau DSC (Controlul Dinamic al Stabilitatii), acesta din urma continand o armata de sisteme care ajuta la rularea in siguranta, indeferent de suprafata. Printre acestea se ragesesc ABS (sistemul care impedica blocarea rotilor la franare), Automatic Stability Control (ASC/Control Automat al Stabilitatii), Hill Descent Control (HDC/Control al Coborarii in Panta), Automatic Differential Brake (ADB/Diferential Autoblocant), Dynamic Brake Control (DBC/Control Dinamic al Fortei de Franare) si Cornering Brake Control (CBC/Control al Franei în Viraje). In plus, sistemul cuprinde uscarea franelor in condi?ii de umiditate, asistarea la plecarea din rampa, compensarea fortei de franare si sistem tempomat standard cu functie de franare.
La capitolul multimedia, noul BMW X5 prezinta atat cea mai noua versiunea a deja celebrului pachet iDrive, cat si sistemul ConnectedDrive, care are rolul de a-l asista pe cel de la volan in orice moment al rularii. cruise control adaptiv, un sistem de semnalizare a parasirii benzii de rulare cu semnalizare vizuala si prin vibratii in volan si mai ales noul sistem Side View, care activeaza o perche de camere prin care cel de la volan verifica distanta pana la obstacolele laterale atunci cand masina trece printr-un loc stramt.
Acesta contine un pachetNoul BMW X5 va fi lansat in Romania imediat dupa prezentarea modelului, care va avea loc in cadrul Salonului Auto de la Geneva, in 2 martie. CLICK AICI pentru a vedea cat va costa noul model in Romania.
via | BMW
E un SUV fara abilitati offroad si cu un motor imens care consuma enorm. Pareaa mea ca e de fapt o monstruozitate si nu stiu de ce mai produc o asemenea masina in secolul asta.
Recomand cunoscarotilor mercedes ML bluemotion, e un suv adevarat cu veleitati offroad si mult mai confortabila decat BMMBEU.
ma omule de unde atatea prosti ????
tu ai idee de motoare , consum , putere , emisii , fiabilitate ???
uzina de Motore din capitala Bayer Motor Werke din Munchen , produce cel mai bun motor din lume .
oare atat de departe sunt germanii cu tehnologia ?
ma inchin in fatza nemtilor cred ca e cel mai destept popor din lume.
Masina are o tehnica uimitoare (V8-ul ala e demential, iar consumul nu conteaza), arata bine, dar are o problema: in offroad nu prea se pricepe (lucru general valabil la X5). Pana se pune la punct capitolul asta prefer Range Rover.
O masina formidabila !
puțin mai multă atenție la redactare. Fie SUV, fie Sport Activity Vehicle.
De asemenea, o întrebare mai veche: când va utiliza Automarket diacritice? Știu că SEO se face mai ușor fără, însa fără a avea pretenții de Pruteanu, consider că site-urile de jurnalism ar trebui să promoveze o utilizare corectă a limbii române.
Cu stima,
C
Pacat ca des esti pe site dar nu ai idee de XDRIVE baiete.
DAR, nu asta e problema la X5, ci faptul ca BMW spune ca e o masina foarte capabila in off road. X5 NU a fost gandit ca un 4x4 veritabil, ci un 4x4 mai mult de sosea. Sistemul XDrive (un sistem bun, nimic de reprosat) isi face treaba pana la o limita, pentru ca, in primul rand, nu a fost gandit pentru asemenea situatii ca un Range Rover. Dar ce ma apuc eu sa comentez de tehnica, atata timp cat X5 are destul de slabe inclusiv unghiurile de atac, de degajare si de rampa (apropo, sti ce inseamna astea?)
Nu am zis ca X5 este o masina proasta (ar fi stupid sa zic asa), categoric este o masina care iti face placere sa o conduci, e o masina de foarte buna calitatea dar, asa cum am zis, i se face reclama pentru niste lucruri la care concurenta sta mai bine. Pe asfalt X5 nu cred ca are concurenta. In teren accidentat, e discutabil.
da RR sucks nu ai vazut ???
pana cand XDRIVE cu DTC , SI DSC , TC si toate sistemele sale sunt mult mai perfecte decat la ROVER.
Nu de gandi ca daca X5 nu are diferential e mai slab ca RR , in schimb la X5 DTC-ul isi face treaba destul de bine si executa functia diferentialului.
Si pe YOUTUBE 90% din VIDEO arata ca X5 isi face datoria ca un adevarat SUV.
Si inca ceva: da, ma gandesc ca daca X5 are doar XDrive nu ii face fata unui Range si ti-am spus in comentariul anterior de ce. Cat despre youtube... daca imi cumpar o masina nu o cumpar uitandu-ma pe youtube, ci dupa o analiza pe asfalt si/sau teren accidentat, adica dupa un drive test (depinde de masina si pretentiile pe care le are producatorul cu ea).
PS: e gresit sa spui "mult mai perfecte".
tu esti prost daca DSC pe pe teren accidentat nu e nevoie de el.
tu ai mers pe o masina cu DSC vreodata sa vezi ce functie e asta in practica ??
Dynamic Stability Control (DSC) is a suspension control system which goes beyond the single components of Anti-lock Brake System (ABS), Cornering Brake Control (CBC) and Automatic Stability Control + Traction (ASC + T).
Crezi ca ele pe noroi sau apa cu noroi nu taie puterea sa castigi stabilitate , si stii ce face XDRIVE ???
Să vă explic: xDrive nu împarte puterea 60/40, cum fac multe alte sisteme 4x4. Cei de la BMW au găsit o modalitate inteligentă de a trimite putere către ambele punţi după nevoi. Dacă maşina “simte” că este pe cale să dea peste o situaţie relativ periculoasă, sistemul xDrive începe să ia măsuri încă înainte ca şoferul să-şi dea seama. De fapt, cam asta se întîmplă pe dedesubtul BMW-urilor integrale.
Şi, ca lovitură finală în orgoliul celor de la Audi, xDrive a fost primul sistem de tracţiune integrală din lume care a putut veni în sprijinul maşinii cu mult înainte ca şoferul să realizeze că se întîmplă sau este pe cale să se întîmple ceva.
@eu: tie trebuie sa iti explic ca te prinzi mai greu. In primul rand, intr-o situatie limita in off road (sa luam exemplu noroi sau zapada), masina va avea tendinta sa piarda aderenta (logic). Daca ar interveni DSC-ul sa franeze rotile care pierd aderenta, ar fi egal cu zero, te-ai duce intr-o parte de numa, ai pierde mult mai usor controlul masinii. E ca si cum ai frana orice masina cand mergi pe zapada si te duci ca ea ca si cum ai merge cu sania. Eu am ESP pe masina si este egal cu 0 cand e zapada. Este enervant c nu se poate si decupla. In asemenea situatii masina se controleaza mai usor cu frana de motor.
Atat timp cat incerc sa explic niste lucruri cat se poate de omeneste si fara jigniri unor oameni care nici marca nu stiu ce inseamna DSC si unghiul de rampa (o chestie elementara la o masina de teren) da-mi voie sa cred ca altcineva e prost si de altcineva ar trebui sa rad pana ma doare burta.
Tu esti prost inca odata .
ASC sau DSC da e ca un fel de ESP dar actioneaza putin diferit.
DSC e creat de BMW dar ESP e creat rahat cu prune.
Si ABS-urile sunt la fel dar la fiecare masina sunt setate diferit si se obtin performante diferite la franare.
Asa nu incurca degetu cu stii tu ce.
Oricum promit sa nu ma mai leg de nici o stire despre BMW, chiar nu are niciun rost.
"Fanii" marcii "este" destepti si "stie" tot (gen ESP e rahat cu prune). Restul "e prosti".
fa o tura cu un Mertz si cu un Bimmer si o sa vezi dieferenta
Bmw are prea multe sisteme electronice..si daca s-a bulit ceva la instalatie iti dai venele pe lung.
Mai asculta cand iti deschid unii ochii (LauCalin) si daca nu ii crezi, poti sa dai o cautare pe google (ca pe youtube sti) si vezi daca ceea ce spune e adevarat. O sa ai surprize si revelatii....
Toata stima!
Vorbiţi de off-road? Care off road? Dar de X5 care nu poate să iasă din locul de parcare, din troianul de 30 cm de pe stradă, cu tot DTC-ul lui, ce ziceţi?
Caz văzut de mine acum nici două săptămâni. Locaţia, o străduţă la 200 m de Piaţa Rosetti, Buc.. 20 de minute au încercat să-l scoată, cu nisip, cu lopata, împins de la spate, n-au reuşit. A rămas "pe burtă" în troian, se învârteau roţile în gol.
Noroc cu un 4x4 veritabil care a trecut pe acolo şi l-a tras cu şufa.
Se vede treaba că masa mare, roţile late, garda la sol oarecum mică şi DTC-ul sunt o combinaţie nefericită pe zăpadă.
Dacă nici cu X5-ul nu poţi să ieşi din faţa casei când e zăpada mare, adunci de ce naiba îţi mai iei SUV.
Restul lumii se minunează uitându-se la filmuleţele unde X5 merge pe zăpadă bătătorită ce nu trece de rizurile pneurilor.
Detin un 4x4 si stiu ce vorbesc.
BMW X5 incepand cu generatia a 2-a are un sistem 4x4 (x-drive) foarte performant, dor ca masina nu este adecvata decat drumurilor off-road uosare si printre cele mai bune pe asfalt.
Asta avrut sa fie si o face bine.
Tu cu cate X5 ai mers sau cate 4x4 si ce masian deti de apari cu povesti din astea de copii prosti?
cand o sa iesi si tu din casa si o sa mergi pe strazile laturalnice o sa vedeti o gramada de masni care raman cu tot cu xdrive sau cu alte sisteme de tractiune integrala.
Am vazut si eu Q7 care nu iesea dint-o parcare de rahat dar nu sunt prost sa dau vina pe sistemul Quattro cand el avea cauciucurile "slick-uri" si ziua urmatoare a aparut ca taranul cu lanturi pe cauciucuri (ca pe criza sunt mai ieftine)
Poti sa povestesti ce ai vazut si sa intrebi, nu sa explici tu fenomenul cand esti paralel.
mie imi place mult mai mult X6
X5 - 1750 l
X3 - 1560 l
X6 - 1450 l
de pe site de la BMW am luat .
Vezi ce face DSC cu XDRIVE.
Wendig und agil meistert der BMW X5 jede Straße – unabhängig von ihrem Zustand. xDrive erkennt schwierige Fahrbahnoberflächen über die Sensoren des Fahrwerkregelsystems DSC und reagiert blitzschnell.
Durch die flexible Kräfteverteilung auf die Vorder- bzw. Hinterachse erhalten die Räder mit der höchsten Traktion jeweils die optimale Antriebskraft. Das Ergebnis: außergewöhnliche Spurtreue, sicheres Kurvenverhalten und jederzeit eine spontane Leistungsentfaltung.
As mai zice si eu una-alta,dar vad ca deja s-a scris cam tot,totusi as mai ruga si eu odata editorul sa nu ne dea prosteala numind X5-ul "off-roader adevarat" ca la urma urmei nu are nnimic in lus fata de saracul X6 pe care l-au umilit cei de la TopGear.
Si as mai subscrie la ceea ce a scris Lau si as mai completa cu Noul,vechiul si oricare dintre Land Cruisere.
0 3
:))))))))))))))))))
volumul de incarcare ale X3, X5, X6
X5 - 1750 l
X3 - 1560 l
X6 - 1450 l " - 2 comentarii ale mele anterioare
Asta apropo de INULTURA din ROMANIA si a oamenilor care-si dau cu parerea.
In cele 2 comentarii de mai sus am spus o realitate tehnica si ulterior am dat si dateleoferite de producator, nu mica mi-a fost surpriza sa vad votul pentru comentarii.
Sa dai negativ cand dai niste specificatii tehnice mi se pare max de prostie si incultura, incredibil.
Nu ma cobor la nivelul tau sa te jignesc, as uza tastatura fara rost.
"X5 are cu totul si cu totul alt target fata de Rover.Iar pentru target-ul lor e masina perfecta.De ce credeti ca o venit si Rover cu Range rover Sport?"
BMW sustine altceva, il vede concurent pe Range Rover. Asta e si motivul primului meu post. Iar Range Rover Sport exista din doua motive: in primul rand Rover trebuia sa aiba un concurent pentru Clasa M AMG si versiunile mai puternice ale lui X5 si Q7 si in al doilea rand, pentru ca piata a vrut un asemenea Range. Nu stiu in ce masura Range Sport nu ar fi capabil in off road atata timp cat are aceasi tehnica la fel cu Range-ul... normal sa zic asa (asta cu conditia sa ai masina echipata cum trebuie, evident).
"Si sa nu uitam ca Rover a apartinut grupului BMW care l-a vandut ulterior celor de la Ford, multi fani considerand ca au avut o perioada foarte buna cat timp au fost la BMW.Voi faceti o comparatie de genul monopost Formula 1 versus o masina de WRC.Ambele perfecte dar in domenii diferite."
As vrea sa-i vad si eu pe fanii aia care care considera ca Rover a avut o perioada buna cat a apartinut de BMW. 45 si 75 au fost un esec (mai ales 45 care statea destul de prost la calitate). Si atat de mare incredere a avut BMW in succesul lui Range Rover ca l-au vandut inca din faza de proiect (adevarul e ca nici vanzarile lui Rover nu au excelat). Se spune ca tehnica din 75 avea vreo 10 ani, inca de cand masina a fost proiectata, iar oficialii Rover au sustinut mereu ca BMW nu le ofera tehnologie competitiva. In afara de motoare care erau bune (insa o masina nu e conceputa numai din motor), masina asta nu avea nimic special. Era genul de aer britanic cu tehnica nemteasca destul de scumpa. In schimb, Rover 600, care a fost facuta in colaborare cu Honda (japonezii au avut fosta generatie Accord), a fost mai reusita.
Sper sa intelegi (am incredere in privinta asta, ca esti printre putinii cu care se poate vorbi omeneste) ca nu am nimic cu X5, nu contest calitatea BMW (motorul ala V8 mi se pare extraordinar) nu am nimic cu Xdrive care, asa cum am mai zis, este in sistem foarte bun, insa nu este suficient. Masina asta mai are nevoie de cateva sisteme pentru a fi competitiva SI in off road, pentru ca BMW sustine ca se pricepe si acolo. Asta am vrut de la inceput sa subliniez, ca BMW ii face reclama in niste situatii in care X5 nu face fata, concurenta stand mai bine. Cel mai bine X5 se pricepe pe sosea. Am sus de ce.
x5 nefiind un offroad in afara de tarile astea suvdezvoltat in care tea asteapta transelee daca nu in oras, la periferie, nu stiu ce destinatie o fi avut constructorii pentru astfel de masini...da nu soseaua.ptr ca ei si daca locuiesc in sta tot asfalt au.
or fi fost construite pentru romani.
Am foarte putin de comentat sa stii ca nu tot ce se scrie in revistele de auto e neaparat si adevarat . BMW vs. Rover si Range Rover au fost foarte incurcate, cei de la sindicate instigand chiar si la sabotaj pe fata si chiar au facut un protest ca englezii au castigat razboiul si nu nemtii ( MINI care a fost pastrat de BMW alaturi de ROLS ROYCE este dat in Anglia exemplu de cea mai buna fabrica engleza de automobile si cel mai bun management)
Rover - au fost preluati de in grup de investitii si sindicate si dupa o cadere catastrofala au ajuns la CHINEZI se cheama ROEWE.
Range Rover -au fost vandurti la FORD ( OK) si dupa aceasta si FORD la TATA ( indieni CAH).
Adevarul este ca sunt firme extraordinare cele indiene si cele chinezesti si vor duce pe cele mai inalte culmi industria englezeasca !!!!!!! Off topic: La fel cum imi pare rau si de soarta celor de la VOLVO care nu cred ca au un mare viitor cu cei de la GEELY ) Oricum iti respect parerile si chiar daca nu sunt de acord cu ele imi face placere sa le citesc.
R: Nu sunt gay, nu snt gay ! Sunt idolu' la femei! Se stie pe sistem!
Sex oral la viteza maxima!
@roo: Interesant ce spui tu, sa spun sincer esti prima persoana pe care o aud asta. Zi-mi ce sursa (surse) ai ca eu unu' sunt curios. Ce ti-am zis eu, da, stiu din presa auto, alta cale de informare in sensul asta nu prea am.
Cat despre Range, hmm, da, e greu de spus ce sa intamplat. Eu cred in acesi timp ca BMW a renuntat la el pentru ca si-a dat seama ca proiectarea lui a fost prea scumpa iar banii s-ar recupera destul de greu. Si nu stiu in ce masura a dus-o bine Range cat a fost la Ford, pentru ca, in afara de unele motoare care niciodata nu au fost prea bune, masina nu a avut nicio modificare de cand a proiectat-o BMW. Vanzarile au fost insa destul de bune. Poate la fel s-a intamplat si cu Rover, mai ales 75. Era catalogata o masina premium, la pret premium, dar avea si unele defecte destul de vizibile. Poate din cauza asta niciodata nu s-a vandut bine.
In ceea ce priveste Volvo, sa spun sincer sunt printre putinii optimisti :)), pentru ca ma gandesc ca daca chinezii vor sa vanda, trebuie sa NU umble la calitate. Din contra, sa investeasca bani in Volvo pentru a fi in continuare un concurent premium serios (pentru ca imaginea oricum va avea de suferit datorita faptului ca apartine unor chinezi), iar profitul sa se imparta (ceva de genul asta s-a practicat si cu Ford)