Esential
30 | la sută reprezintă reducerea din cuantumul taxei aplicată vehiculelor care au motorizări Euro 1, Euro 2, Euro 3 şi Euro 4. |
30 | la sută reprezintă reducerea din cuantumul taxei aplicată vehiculelor care au motorizări Euro 1, Euro 2, Euro 3 şi Euro 4. |
Noua taxă auto, sau mai bine zis modificările care vor fi promovate prin proiectul de lege pregătite de Guvern, va intra în vigoare la 1 iulie 2011, anunţă Mediafax. Automobilele înmatriculate în România înainte de 1 ianuarie 2007 vor plăti taxa la prima vânzare, în timp ce maşinile care nu au mai fost înmatriculate în ţară vor plăti şi ele taxa auto, după aceleaşi criterii ca modelele care au fost înmatriculate în ţară. Taxa auto nu s-a micşorat pentru modelele echipate cu motorizări Euro 5 şi nici pentru modelele echipate cu motoare non-euro.
Proiectul are scopul de a evita încasarea sancţiunilor din partea Comisiei Europene, care pot fi evitate prin abrodarea de urgenţe a OUG 50/2008. Practic, singurele automobile care nu vor plăti taxa auto la prima vânzare sunt cele care au fost înmatriculate în România în perioada 1 ianuarie 2007 – 1 iulie 2008, hibrizii şi vehiculele electrice. Prin această măsură, Guvernul speră să descurajeze utilizarea automobilelor vechi şi poluante şi să promoveze metodele de transport "prietenoase cu mediul înconjurător". Vehiculele diesel echipate cu filtru de particule (DPF) au taxa redusă cu 25% faţă de un vehicul identic, fără DPF. Automarket vă reaminteşte că doar vehiculele diesel pot fi echipate cu un asemenea dispozitiv, iar acesta este luat în considerare doar dacă a fost montat din fabrică.
Taxa auto va fi plătită de cumpărător la momentul înmatriculării, aşa cum este cazul şi în prezent. Indiferent de numărul de proprietari ai vehiculului, prima vânzare după 1 iulie 2011 va fi impozitată, după cum se deduce din proiectul de lege al Guvernului.
Taxa nu va fi aplicată autovehiculelor aparţinând misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi membrilor acestora, precum şi altor organizaţii şi persoane străine cu statut diplomatic, care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României, autovehiculelor special modificate în scopul conducerii de către persoanele cu handicap şi autovehiculelor de poliţie, jandarmerie, pompieri, ambulanţă, autovehiculelor a căror caroserie sau al căror şasiu a fost înlocuită/înlocuit, cu condiţia ca acestea să fi fost anterior înmatriculate în ţară, precum şi autovehiculelor speciale a căror deplasare pe drumurile publice este în general limitată numai la şi de la locul de muncă, ale căror motoare respectă normele privind poluarea chimică aplicabile maşinilor mobile nerutiere, anunţă colegii de la Mediafax. Aşadar, recarosarea unui automobil mai vechi este singura soluţie de a înmatricula o maşină non-euro, euro 1 sau euro 2, al cărei cuantum al taxei ar fi exagerat în raport cu valoarea vehiculului.
Pentru persoanele cu handicap, excepţia de la plata taxei auto se aplică numai pentru achiziţionarea unui singur autovehicul în decurs de cinci ani şi atunci când autovehiculul este în proprietatea acestei persoane. Taxa nu se plăteşte nici atunci când autovehiculele sunt încadrate în categoria vehiculelor istorice, sunt acordate instituţiilor de învăţământ, sănătate şi cultură, ministerelor, altor organe ale administraţiei publice, structurilor patronale şi sindicale reprezentative la nivel naţional, asociaţiilor şi fundaţiilor de utilitate publică, de către guverne străine, organisme internaţionale şi organizaţii nonprofit şi de caritate, prin donaţii sau finanţate direct din împrumuturi nerambursabile, precum şi din programe de cooperare ştiinţifică şi tehnică, sunt confiscate şi acordate cu titlu gratuit sau sunt destinate competiţiilor sportive.
UPDATE 5 IULIE 2011: Forma de mai sus a taxei auto nu a fost încă aplicată, guvernanţii având în minte alte propuneri, dar nu au luat încă o decizie finală.
Via | Mediafax
"Automobilele înmatriculate în România înainte de 1 ianuarie 2007 vor plăti taxa la prima vânzare"
si mai jos:
"Practic, singurele automobile care nu vor plăti taxa auto la "prima vânzare" sunt cele care au fost înmatriculate în România în perioada 1 ianuarie 200 – 1 iulie 2008" (de la 1 ianuarie doua mii cat, ca lipseste ultima cifra?)
Deci cele de dinainte de 1 ian. 2007 vor plati taxa de "prima vanzare", cele intre 1 ianuarie 200x (2007?) - 1 iulie 2008 vor fi scutite de aceasta taxa, iar cu cele dupa 1 iulie 2008 ce se intampla?
taxa de poluare pentru fiecare viata umana.
nasti copil, pac taxa de prima poluare platita de parinti
faci gemeni tripleti sau mai multi, sporeste taxa exponential, nu direct proportional, sa te descurajeze pe vitor sa mai poluezi planeta prin copilasi. de asemenea un om produce muuulte deseuri in decursul vietii, deci o extra taxare e benefica guvernului, din start, sa descurajeze poluare umana
nuke...
Si interesant ..cine plateste taxa? Vanzatorul? Adica e un act necesar ptr vanzare dovada platii taxei de inmatriculare?
Sau o plateste cumparatorul cand se duce sa isi inregistreze masina?
Dovada de plata a taxei e un act necesar inmatricularii, nu vanzarii.
Taxa pentru automobilele inmatriculate in Romania inainte de 01.01.2007 se va plati la prima revanzare a acestora, dupa data de 01.07.2011, indiferent de cati proprietari a avut masina respectiva pana acum.
sau vom circula doar cu placute cu numere rosii...
@Sebastian : in "deci" sa ne duelam :) .. dar este foarte bine, inseamna ca masinile diesel cu filtru, incadrate in 1600-2000 (majoritatea de pe masini cat de cat..) vor avea o taxa de poluare de vre-o 1200Euro ..ceea ce..parca mai schimba situatia un pic.
asta cica-i citat din "lege" ... deci nu prea cred ca a saptea revanzare va fi taxata, chiar daca este prima de dupa 2007
Legile nu au caracter retroactiv, sa zic asa. Deci, pentru masinile care au fost inmatriculate prima data in Romania inainte de 01.01.2007, se va taxa prima revanzare care va avea loc dupa data de 01.07.2011.
Nu stiu sa copieze sisteme care la altii merg...n-au auzit de CO2, oxizi de azot, etc... logic, dat fiind ca nu stiu ce-s alea (sau inca nu s-au prins).
Am tot comentat si asta e solutia cea mai buna: taxe mici la introducerea in tara si dupa aceea impozitul gradual in functie de parametrii urmatori: CO2, norma de poluare, vechime si capacitate cilindrica... ce-o fi atat de greu???!!! In plus un ITP corect nu asa cum se practica acum: SHpaga SRL...
N-ar mai fi existat atatea inmatriculari in alte tari . Ala care are masina in BG sau in alte parti plateste impozite si taxe la aia si la noi se ramane cu ditamai poluarea... JENANT!
Am tot platit ca fraierii gafele astora de la putere! Atatea procese si atatia bani pierduti. O tara cu prosti conducatori care nu stiu decat sa distruga!
@radu- ai mai spus o data asta... intrebarea era "cum ai ajuns la concluzie?", pentru ca in text nu apare decat "prima transcriere a unui automobil inmatriculat inainte de 2007" ... care text lasa loc de dat statul in judecata pentru fiecare revanzare in cazul in care vanzatorul nu este primul proprietar
hotilor
Ati actualizat calculatorul de pe site pentru taxa de inmatriculare?
stima,
sonorizari.iasi@yahoo.com este adresa de mail, trimiteti-mi va rog un mesaj
Multumesc
Şi noi eram curioşi ce se va întâmpla.
Iată răspunsul lui Borbely: http://www.automarket.ro/stiri/guvernul-ia-in-calcul-o-taxa-anuala-de-poluare-39112.html
Cuantumul taxei auto nu a fost încă redus, deoarece guvernanţii nu au luat încă o decizie în acest sens, după cum poţi vedea în răspunsul de mai sus.
Dacă plăteşti taxa acum, îţi poţi recupera diferenţa ulterior.
ATI SCOS SI DEPRECIEREA AIA (95%-90%) CARE MAI SCADEA DIN VALOAREA TAXEI! ACUM VRETI SA LIMITATI SI RULAJUL MASINILOR INSCRISE IN BULGARIA..... CATA NESIMTIRE MAI INCAPE??????? DOBITOCILOR, NESIMTITILOR, ORDINARILOR!!! Laszlo Borbely - SA PRIMESTI CEEA CE MERITI!!!!!!