Noua generație Honda HR-V a debutat la jumătatea lunii februarie. După ceva timp au apărut tot felul de informații potrivit cărora SUV-ul nipon ar urma să fie disponibil în Europa doar cu sistem hibrid de propulsie. Acum, aceste informații au devenit oficiale, fiind confirmate de Honda.
Sistemul hibrid e:HEV este compus dintr-un propulsor de 1.5 litri, două unități electrice și un pachet de baterii litiu-ion cu 60 de celule. Ansamblul dezvoltă 131 de cai putere și 253 Nm, suficient pentru a atinge 100 km/h în 10.6 secunde.
Consumul declarat de producător este de 5.4 l/100 de kilometri, în ciclul WLTP.
Una dintre particularitățile acestui sistem este că are trei moduri de rulare care se schimbă constant, în mod automat, în funcție de care este cel mai eficient într-o situație dată.
Spre exemplu, calculatorul va selecta modul Engine Drive atunci când se circulă pe autostradă, la o viteză constantă, și va schimba pe Hybrid Drive atunci când cel de la volan apasă mai tare accelerația pentru a depăși.
Comportamentul mașinii poate fi modificat cu ajutorul modurilor "tradiționale" Sport, Econ și Normal.
Transmisia are la rândul său un mod B, care reglează nivelul de recuperare a energiei pierdute la frânare.Noua Honda HR-V e:HEV, pentru piața europeană, va fi produsă la uzina din Suzuka. Vânzările sunt programate să debuteze până la sfârșitul lui 2021.
via Honda
Susțin Honda.