După o foarte lungă campanie de promovare, a venit ziua în care facem cunoștință cu mult așteptatul supercar Alfa Romeo. După mai bine de un an de speculații și zvonuri, putem dezvălui imagini și detalii tehnice oficiale cu noul model, dar și numele său: 33 Stradale. Vi se pare cunoscut numele? Asta pentru că noul model de performanță poartă același nume cu modelul original, produs în serie limitată în 1967.
PRODUCȚIE LIMITATĂ, OPȚIUNI INFINITE DE PERSONALIZARE
La fel ca mașina originală de acum mai bine de o jumătate de secol, noul 33 Stradale va fi produs într-un număr limitat de exemplare. Mai exact, noul supercar va fi replicat în 33 de exemplare, așa cum sugerează chiar numele său. Alături de asta, fiecare exemplar va fi unicat și personalizat în funcție de preferințele clienților, prin intermediul noului program de personalizare al mărcii, Bottega.
Practic, noul program constă într-o echipă de profesioniști din cadrul mărcii italiene care au colaborat îndeaproape cu viitorii posesori ai noului model pentru a le satisface cerințele de personalizare. Bottega este inspirat de către carosierii din anii ’60, care stabileau relații apropiate cu clienți pentru a oferi un produs creat exact pe gustul lor.
Tocmai de aceea, fiecare exemplar Alfa Romeo 33 Stradale va fi diferit unul față de celălalt. Posesorii noului model vor putea inclusiv să personalizeze numărul VIN al mașinii, care devine și semnătura unică a clientului.
DESIGN RETRO INSPIRAT DIN ANII ’60
Vechiul Alfa Romeo 33 Stradale din 1967 este considerat de mulți ca fiind cel mai frumos Alfa Romeo produs vreodată. Tocmai de aceea, noul supercar italian are o caroserie care are un design foarte apropiat de modelul original, dar și o serie de elemente contemporane. De exemplu, în partea din față avem faruri cu tehnologie LED, o capotă puternic sculptată în forma literei V și prize de aer pe două nivele.
Partea inferioară, vopsită în negru, este confecționată integral din fibră de carbon și oferă un contrast elegant cu nuanța de roșu a caroseriei.
În părțile laterale remarcăm jantele aurii de dimensiuni mari, precum și portierele de tip „elytra”, așa cum le numește Alfa Romeo. Asta pentru că balamalele sunt amplasate în plafon, iar ușile se deschid ca o pereche de aripi.Tot aici mai avem și două prize de aer situate imediat în spatele portierelor pentru răcirea propulsorului termic sau electric. Partea din spate are un design descris de Alfa Romeo ca fiind „brutal”, datorită muchiilor și nervurilor foarte ascuțite. Aici avem stopuri LED mari desenate sub forma unor inele, un eleron integrat în caroserie, o lunetă deasupra motorului, două evacuări duble în cazul versiunii cu motor termic și un difuzor aerodinamic masiv.
Și că tot am menționat aerodinamica, noul 33 Stradale are un coeficient aero de 0.375. Prizele de aer mai au rolul să direcționeze fluxul de aer inclusiv sub mașină prin tunele venturi, astfel încât mașina are un efect de sol la viteze mari.
INTERIOR FUTURIST ȘI MINIMALIST
Tema de design retro-futuristă se continuă și în habitaclu, care este disponibil în două configurații diferite: Tributo și Alfa Corse. Habitaclul noului 33 Stradale este caracterizat de un design minimalist, cu comenzi fizice puține și concentrate cel mai mult în zona consolei centrale și pe plafon.
Aici avem și un volan cu spițe metalice și cu două culori diferite, precum și un instrumentar complet digital, desenat în forma unui telescop 3D. Zona șoferului este completată elegant de către două padele din aluminiu pentru schimbarea treptelor de viteză.
Alături de comenzile fizice prezente în consola centrală, noul 33 Stradale prezintă și butoane montate deasupra celor doi pasageri, pe plafon, ca la o carlingă de avion de linie. De asemenea, aeratoarele sunt ascunse elegant în bord, iar materialele folosite în habitaclu includ aluminiul, fibra de carbon, piele specială Poltona Frau și alcantara.
V6 SAU ELECTRIC
Noul Alfa Romeo 33 Stradale este un model extrem de semnificativ pentru marca italiană.
Asta pentru că este și primul supercar electric al mărcii. Totuși, modelul este disponibil și cu un motor termic.Acesta din urmă constă într-o unitate V6 de 3.0 litri bi-turbo de 620 de cai putere. Motorul este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte și cu ambreiaj dublu, iar puterea este transmisă către roțile din spate.
Versiunea electrică aduce un propulsor silențios de 750 de cai putere și care oferă o autonomie de până la 450 de kilometri în regim WLTP. Indiferent de versiunea aleasă, Alfa Romeo 33 Stradale atinge 100 de km/h în mai puțin de 3 secunde și o viteză maximă de 333 de km/h.
Modelul vine la pachet și cu două moduri de rulare: Strada și Pista. Alături de propulsoare, șasiul supercar-ului italian este desenat în forma literei H și confecționat din aluminiu. Peste acesta este montată o monococă din fibră de carbon, un material care este prezent în părțile inferioare ale caroseriei, dar și la ramele geamurilor laterale.
Suspensia cu brațe duble conține amortizoare active, iar puntea din față poate fi ridicată la viteze mai mici de 40 de km/h pentru a trece mai ușor peste denivelări. La final, modelul primește și un sistem electronic de frânare brake-by-wire cu discuri Brembo confecționate din carbon ceramică și cu 6 pistoane pentru etrierele din față, respectiv 4 pistoane pentru cele din spate.
Deocamdată, Alfa Romeo nu a anunțat prețul noului 33 Stradale. Nici că ar mai fi cazul, pentru că toate cele 33 de exemplare au fost deja vândute.
via Alfa Romeo
in rest...no comment, design italian in forma pura