OFICIAL: Noile motoare 1.6 GTDi de la Volvo dezvoltă 150 şi 180 CP
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Oficialii Volvo au dezvăluit detaliile tehnice ale noilor motorizări GTDi de 1.6 litri. Unitatea respectivă este oferită în două versiuni de putere – T3 şi T4, care furnizează 150, respectiv 180 CP. Motoarele GTDi reprezintă noul concept al suedezilor în materie de motorizări şi este materializat prin unităţi otto de cilindree mică supraalimentate cu o turbină şi cu injecţie directă de ultimă generaţie. Motoarele sunt realizate integral din aluminiu, cu excepţia unor componente precum galeria de admisie, realizată din plastic pentru a reduce pe cât posibil masa acestui propulsor. Cele două motorizări vor fi disponibile în gamele S60 şi V60 începând cu această toamnă.
Unitatea 1.6 GTDi T4 furnizează un cuplu motor maxim de 240 Nm de la 1.600 rpm până la 5.000 rpm. Propulsorul respectiv este echipat şi cu o funcţie de overboost, care îi conferă un cuplu motor maxim de 270 Nm pentru perioade scurte de timp. Propulsorul 1.6 GTDi T3 oferă şi el tot 240 Nm, dar nu beneficiază de o funcţie de overboost şi nu dezvoltă acest cuplu maxim pe o plajă de turaţii atât de mare.
Ambele unităţi au o cilindree de 1.595 centimetri cubi şi prezintă un raport de compresie de 10.0:1. Alezajul acestui motor este de 79 de milimetri, iar cursa pistonului este de 81.4 milimetri. Pe lângă sistemul de injecţie directă, motoarele GTDi beneficiază de distribuţie variabilă pentru ambele axe cu came. Cei de la Volvo estimează că noile lor motoare sunt cu 20% mai eficiente decât unităţile aspirate de o cilindree mai mare şi putere comparabilă, iar sistemul de injecţie directă le oferă un cuplu similar cu cel oferit de un diesel modern.Un alt element deosebit al noilor motoare este amplasarea injectoarelor. Acestea sunt puse deasupra pistonului, chiar lângă bujii. Fiecare injector furnizează carburant la o presiune de 100 de bari prin cele şase fante de dozare, oferind o automizare uniformă şi precisă. Respectivul sistem de injecţie a fost dezvoltat alături de specialiştii de la Bosch.
Clienţii Volvo pot beneficia de aceste motorizări alături de o cutie de viteze manuală cu şase trepte sau de asistenţa unei transmisii Powershift cu şase rapoarte. Cutia de viteze Powershift beneficiază de două ambreiaje şi realizează schimbări de trepte foarte rapide şi line în timp ce oferă eficienţa unei transmisii manuale.
Ambele versiuni de putere ale motorului GTDi prezintă un buton DRIVe pe bord care porneşte sau opreşte funcţiile de economisire a carburantului. Astfel, versiunea Powershift decuplează cutia de viteze dacă şoferul ia piciorul de pe acceleraţie în timpul mersului, în timp ce versiunea cu transmisie manuală opreşte motorul la semafor şi îl reporneşte automat atunci când şoferul apasă ambreiajul din nou.Via | Volvo
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volvo in Romania
-
Volvo S60 facelift (2013-2018) Preţ: 27.542 - 46.423 €
-
Volvo S90 Preţ: 46.117 - 67.110 €
-
Volvo V40 Cross Country facelift Preţ: 26.342 - 40.968 €
-
Volvo V40 facelift Preţ: 23.363 - 38.819 €
-
Volvo V60 Preţ: 39.655 - 54.815 €
-
Volvo V60 facelift (2013-2018) Preţ: n/a - 44.999 €
-
Volvo V90 Preţ: 52.600 - 60.974 €
-
Volvo V90 Cross Country Preţ: 54.366 - 63.719 €
-
Volvo XC40 Preţ: 30.935 - 47.005 €
-
Volvo XC60 Preţ: n/a - 67.503 €
-
Volvo XC90 Preţ: 50.820 - 123.871 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Audi a lansat două versiuni de bază noi pentru modelul său electric de clasă executive A6 e-tron. Noile versiuni primesc tracțiune spate, respectiv tracțiune integrală, dar și o autonomie de până la 716 kilometri. (31.10)
-
Porsche a dezvăluit oficial noul facelift pentru 911 Carrera T. Această versiune este dedicată puriștilor și primește doar o cutie manuală. (31.10)
-
Skoda a prezentat oficial noul Kodiaq RS, versiunea de performanță a SUV-ului. Noul model primește elemente vizuale specifice, dar și un motor mai puternic, de 265 de cai putere. (30.10)
Legat de benzinar, am avut alt s60 inainte de asta, 2.0T automat de 180CP. Consum pe autostrata la viteze pana in 150 si nu mult sub 150....cerea motorul ala...consuma 8.5. In oras ca orice benzinar in functie de talpa. Faptul ca era automata crestea consumul cu 2L. Generatia respectiva de automate nu sunt prea reusite. In oras mi-a luat minim 12 cand era trafic light si fara clima. Iarna cand era -20 a sarit consumul pana la 16, dar aveam prieteni cu masini de 1.8 care consuma 15 cand erau -20 grade afara.
Ca alta idee de consum care te curata, volvo s60 t5 manual....motor de 2.3 benzina 250cp are un consum de 12-13 in oras si 8.5-9 afara. Nu am avut, dar are un prieten. La 250cp consumul asta iar te curata...de hormoni, ca nu stiu ce masina are consum mai mic la puterea asta.
Inainte sa scrieti afirmatii, vorbiti din cunostinta de cauza nu din auzite de la prietenul lui prietenul prietenului tau.
A innebunit lupul!! Maine, poimaine o sa conducem diesel trecut pe gaz!
Merci de informatie!
Octavian, confirm consumurile spuse de tine, bat pe undeva pe unde ai zis si tu. Si referitor la consumul lui T5, este un consum chiar foarte bun. Pai asta iarna, cand porneam Beetle-ul sa plec la munca la 2 noaptea si erau -20 de grade, imi consuma 11-12 litri, in conditiile in care am motor de 1.4... aspirat :))
Iar referitor la motoarele astea, cred ca din cauza lor a fost amanata atat de mult lansarea lui S60. Imi amintesc ca lansarea lui S60 a fost direct influentatade faptul ca Ford a vandut Volvo iar suedezii nu au mai avut acces la motoarele lui Ford, care trebuiau sa echipeze S60. Deci Volvo a trebuit sa-si faca singur motoarele, insa lansarea masinii nu o mai puteau amana pana acum.
Sunt anumiti polimeri care rezista la temperaturi de cateva sute de grade. Oricum admisia nu are temperatura unei evacuari.