Cum trotineta electrică a început să fie o alternativă tot mai des folosită la transportul public în comun sau a mașinii personale, Guvernul a aprobat în februarie 2020 o serie de prevederi referitoare la utilizarea trotinetelor electrice pe drumurile publice.
Spre exemplu, utilizatorii cu o vârstă mai mică de 16 ani trebuie să poarte cască de protecție. Totodată, este interzisă circulația trotinetelor electrice pe trotuar, acestea putând fi conduse numai pe pista de biciclete sau, în lipsa lor, pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h.
Acum, Guvernul a aprobat o hotărâre prin care reglementează normele de aplicare a regulilor dispuse anul trecut. Reglementările sunt similare bicicliștilor.
Pe lângă interdicția de a circula pe trotuar, pe care am menționat-o mai sus, "trotinetele electrice pot fi conduse numai pe un singur rând atunci când circulă pe drumurile publice, iar conducătorii de trotinete electrice au obligația de a avea asupra lor actul de identitate," anunță Ministerul Afacerilor Interne.
Totodată, este interzisă folosirea trotinetelor electrice de persoane care se află sub influența alcoolului ori a substanțelor psihoactive.
Nu poți utiliza trotineta electrică nici atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheață sau zăpadă.O altă regulă pe care vor trebui să o respecte utilizatorii de trotinete electrice este să se deplaseze pe lângă ea atunci când schimbă direcția de mers. În plus, este interzisă circulația cu trotineta electrică fără a menține contactul cu solul.
Așa cum este normal, trotineta trebuie să îndeplinească o serie de condiții tehnice pentru a circula pe drumurile publice: să fie dotată cu sistem adecvat, funcțional, de direcție, cu dispozitiv de frânare eficace, cu sistem de avertizare sonoră, cu lumini și cu cel puțin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, sau elemente fluorescent-reflectorizante, amplasate pe roți, care, în mișcare, formează un cerc continuu.
Așa cum spuneam, prin aceeași hotărâre de Guvern au fost introduse plăcuțele de înmatriculare cu cifre și litere de culoare verde pentru mașinile care utilizează combustibili alternativi.
Totodată, au fost reglementate unele proceduri administrative în domeniul circulației rutiere, inclusiv cea privind implementarea punctelor-amendă.
via Digi24
Persoanele adulte care folosesc așa ceva sunt lipsite de simțul ridicolului.
Mai clar, noi ăștia fără ștechere trebuie să fim detectați de la distanță precum purtătorii de stea roz în 6 colțuri acum 8 decenii??!!
Cel mai penibil e că segregări d-astea (se poate și mai rău din pdv medictatorial :-P) sunt introduse - impuse de fapt - de așa-zișii adversari ai rasismului/discriminării, neo-marxiști pensați mai ales la sinapse.
Eu am trotinetă electrică. De fapt, dețin următoarele vehicule:
1. automobil diesel pentru drumuri lungi - aprox. 25.000 km pe an
2. automobil pe benzină de clasă mică pentru unele deplasări prin oraș (cumpărături, distanțe mai lungi prin oraș pe care o trotinetă nu le poate acoperi) - aprox. 6.000 km pe an
3. trotinetă electrică pentru a nu sta ca fraierul în trafic la oră de vârf.
De altfel, chiar acum 2-3 săptămâni am făcut prin București doar 38 minute cu trotineta electrică pe o distanță de 11 km la oră de vârf în timp ce alții stăteau blocați în mașini în coloane.
Prefer să fiu ”ridicol” cum spui tu, decât să-mi pierd timpul, liniștea psihică și banii stând ca fraierul blocat în trafic.
Ca să nu mai zic că am văzut și persoane de vârsta a treia pe trotinetă.
Iar eu, fiind și șofer cu mulți km făcuți anual, port cască, caut să respect regulile, am lumini corespunzătoare pe trotinetă și dacă e noapte (deși nu prea merg noaptea, dar iarna când întunecă la 4:30 se mai întâmplă) port vestă reflectorizantă.
Semnat,
un moldovean ridicol
Punctul 1 și punctul 2 le posed exact din aceleași considerente.
Pentru punctul 3 încă mai oscilez între trotinetă electrică și bicicletă, pentru că mișcare. Dar e greu fară piste pentru biciclete, așa că exersez parcarea cu plată și apoi mersul pe jos sau lăsat mașina acasă și mersul pe jos.
Dacă ai fizicul necesar, bicicleta e o opțiune mai bună pentru că depinzi doar de bateria corpului tău :)) Eu am ales trotineta și din motive de confort, dar și pentru că am folosit bicicleta o perioadă, dar apoi am avut probleme cu spatele și acum mai pedalez doar recreațional, dar nu pe distanțe lungi.
Chestia cu placutele verzi cred ca o copiaza de la unguri, ca si aia au. O tampenie, zic eu.
Într-adevăr, impunerea unui semn distinctiv (precum cel cu numerele verzi) este un act discriminatoriu similar cu cel de impunere a purtării stelei lui David evreilor în timpul lui Hitler.
Ecoextremismul ne sufocă din ce în ce mai mult pe zi ce trece. Iar „neomarxist” este eufemismul pentru neocomunist (chiar neobolșevic).
@Moldovean
Cred că este greșit să se spună că cei care ajung să fie blocați în trafic sunt fraieri.
Personal, prefer să stau 80 de minute pe scaun, în mașină, cu aer condiționat și muzică decât 40 de minute în picioare, pe trotinetă, expus pericolului accidentării de către vreun șofer neatent și expus la soare, vânt sau ploaie.
Poate greșesc, dar eu rămân la opinia că folosirea trotinetei de către persoanele mature este un indicator al lipsei simțului ridicolului.
Ridicol este sa te iei de alți când tu nu poți genera soluții pentru tine însuți.
Înafara este o normalitate, doar la noi, unii românii se cred mai destepţi degeaba.
Păi să-și zugrăvească pereții verde-brotac și să-i concedieze pe burtoșii cu flatulențe. :-)
Știam că ești partizanul scatoalcelor punitive deghizate-n interdicții, amenzi și turnătorii.
Dar acu serios și amical te sfătuiesc: fă pe peda_gogu doar cu ăia de pe același IQ-etaj cu tine.
Adică undeva la subsolul noosferei. :-P
Stânga distruge absolut tot ce atinge. Socialismul inseamna faliment generalizat si impartirea uniforma si echitabila a saraciei si mizeriei. Istoric vorbind, socialistii au produs dezastru intr-un ritm variat absolut peste tot pe unde au fost lasati sa-si faca de cap. Invariabil, rezultatul stângacilor e calamitatea si ruina. Singurele motive pentru care acest flagel continua sa aiba succes sunt necunoasterea istoriei recente, lenea omului de rand si faptul ca de cele mai multe ori, indivizii nu isi doresc libertate ci un stat-tătuc care sa aiba grija de ei.
"Cred că este greșit să se spună că cei care ajung să fie blocați în trafic sunt fraieri."-14:41.
Nu poti sa fi pe jumatate"gravid": ori respecti faptul ca anumite persoane gandesc diferit decat tine si au circumstante pe care nu le cunosti, ori nu o faci ,dar atunci nu te poti supara cand cineva te numeste fraier. Inteleg libertatea de a accepta sau respinge o idee (in cazul de fata fiind folosirea trotinetei electrice) dar folosirea apelativelor nu este necesara. Toti "fraierii" si "ridicolii" pot alege singuri ce merge si ce nu merge pentru stilul lor de viata.
nr verzi avem si noi aci in sat peste baltoaska ... asta cam de cind au intrat primele elektrice pe piata; ulterior au pus si hibridelor ...
nu-s ungurii inventatorii lor ...
deocamdata aci, pe linga subventii, pretul mai mic la curent electric vs alte provincii/state (dat fiind faptul ca producatorul de energie e al statului, care a construit hidrocentrale la greu), se mai dau si alte stimulente pt a cumpara "verdeturile" cum ar fi parcari gratuite, pasaje de viteza rezervate pe autostrada, trecerea peste anumite poduri (cu plata) gratuita ...
deci ... aci, lumea-si ia bu-lektrika nu doar din ratiuni eco-logice ci mai ales finanto-logice ...
@inexo ... magaria asta de plandemie mi-a stricat planurile de vacanta ...
si anu asta si anul trecut !
sa vedem ce-o fi la anul, de-om putea, om veni si-om mer'e la vreo plimbaciune prin natura ...
drumuri bune !
vrei pe carosabil iti iei bicla electrica/scuter electric...
Eu as fi impus obligativitatea purtarii castii de protectie indiferent de varsta, dar cred ca a fost lobby intens dinspre firmele de inchiriat trotinete.
Cine nu intelege utilitatea acestor mijloace de transport alternative inca nu s-a prins cum sta treaba cu viata la oras.
Va urez spor la pedalat si grija in trafic!
Mai este discuția fără soluție despre piste amenajate pentru biciclete: Democrația ar trebui definita de voința majorității! Daca s-ar face un plebiscit in București pe aceasta tema, am constata ca trebuie anulate putinele piste făcute.
Și morala făcută de dvs ne deschide ochii și închide gura, sigur nu sunteți român dar veți fi idolul nostru al opincarilor convinși că postați de pe muntele Olimp sau poate de mai sus.
Chiar dacă fără diacritice. Și fără argumente.
Înapoi la tema trotilatelor, orice lege s-ar adopta nu ar mulțumi pe toată lumea, cum s-a dovedit și în țările cu apă mai caldă.
Paragraful cu datul jos la curbe întrece însă orice teatru absurd.
Desigur, n-ai cum să-i dai replica unui asemenea mesaj (tot pe telefon). În caz contrar, le-aş fi scris simplu şi elocvent: “SP”.
Nu că m-aș fi simțit ridicol pe ea (nepensat totuși :-)), ci doar fiindcă recolta la hectar de idioți cu permis B a întrecut orice limită.
Pe aceeași linie, și la motocicletă (a doua mea natură din ”75 !!) ar fi cazul să renunț.
N-am fost utilizator de troti-trotuare cu bestia :-) mea chinezoaică de 2 kW, dar confirm că situațiile critico-pietonale sunt potențial mai multe ca pe carosabil.
@inexo: Cu încrâncenare nu putem totuși îndrepta bucata de istorie în care ne bălăcim acușica, fidelă simbolului nefârtaților: cruciformă pe dos, cu toate inversat-bulversate.
Testu-i dur, dar trebuie cred trecut relaxat -- d-aia mai și chibițez p-aici în loc să sap mai abitir grădina ori să crăp stive de bușteni, spre indignarea urșilor multipolari. :-)