OFICIAL: Nissan Micra DIG-S - "benzinarul" ecologic debutează la Geneva

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 18.02.2011
Nissan va expune la Geneva versiunea DIG-S a modelului micra, echipată cu cel mai ecologic motor pe benzină al japonezilor, capabil să emită doar 95 de g/km.

Esential

180 de km/h este viteza maximă a noului Micra DIG-S.
4.1 litri/100 de km este consumul mediu al noului Micra DIG-S.

Nissan a publicat astăzi primele detalii tehnice ale celui mai economic Micra din istorie, versiunea DIG-S, echipată cu mult aşteptatul motor pe benzină de 1.2 litri. Este vorba despre propulsorul cu cele mai mici emisii de CO2 din lume, cel puţin aşa se arată în comunicatul Nissan, care beneficiază de injecţie directă, compresor şi turbo pentru a fi capabil să ofere performanţe echilibrate.

Botezat Direct Injection Gasoline-Supercharger (de unde şi acronimul DIG-S), motorul livrează 98 de cai putere şi un cuplu motor de 142 de Nm, adică resurse comparabile cu cele ale unei unităţi convenţionale de 1.5 litri.

Mulţumită sistemelor start-stop şi de regenerare a energiei folosite la frânare, consumul mediu se opreşte la numai 4.1 litri/100 de kilometri, iar rata emisiilor atinge un record de 95 g/km. Chiar şi aşa, Micra păstrează performanţe bune, fiind capabil să atingă o viteză maximă de 180 de km/h.

În funcţie de nivelul de echipare, valorile emisiilor cresc, în cadrul Accenta ele ajungând până la 99 de g/km.

Atunci când se optează pentru o cutie CVT, emisiile urcă la 115 g/km.

Pentru a putea obţine o reducere drastică a emisiilor şi consumului, inginerii japonezi au avut nevoie şi de o serie de modificări aerodinamice, care a scăzut coeficientul versiunii de serie (0.33 cX) la numai 0.29 cX.

Debutul oficial al versiunii Micra DIG-S va avea loc anul acesta în cadrul Salonului Auto de la Geneva.

Comentarii (10)

  • hmm, si eu care credeam ca VW a facut bine renuntand la mult prea complexul 1.4 cu compresor si turbo . . . cinestie, poate la Nissan in curte treburile functioneaza altfel ( si este posibil sa ceara mult prea multi bani pe masina ca sa acopere aceasta eticheta "verde" :P )
    2 5
  • micra
    Chiar ieri si alaltaieri am avut inchiriata in germania o buburuza dintr-asta. Cea mai groaznica experienta cu o masina pana acum. Intr-adevar motorul era un 1.2 64cp.
    5 6
  • aoleu
    Daca din 1200 cmc folosind injectie directa, compresor + turbo reuseste doar doar 98 cp si penibilii 142 Nm e un mare fas, indiferent de consumul declarat.
    Si inca ceva, sa prezinte domne consumu' fara start-stop, ce le mai place sa se ascunda dupa chestia asta :))
    3 6
  • Vasilica
    Cam mic cuplu pentru un motor turbo dar suficient pentru buburuza.
    4 4
  • @Vasilica
    ce tot scrii acolo?! cuplu e normal pt un motor turbo la cilindreea asta!
    un motor vw sau Renault 1.6 cmc (normal aspirat) are cam acelasi cuplu
    4 2
  • @McLaren
    ei na! chiar asa...?
    inseamna ca n-ai condus fabia 1.2 60 cp
    4 0
  • repetenti
    Sa vb cineva de la Suzuki cu Nissan si sa le explice cum au obtinut ei din 1200 cmc 94 CP fara injectie directa, turbo sau compresor.

    Poate poate invata si ei ceva.
    2 1
  • Direct Injection Gasoline-Supercharger
    unde ati citit voi ca are turbina? are un compresor mecanic si atat.
    4 2
  • Motor
    Se pare ca motorul are doar 3 cilindri. Dar nu mi-e clar cum se realizeaza supraalimentarea.
    0 0
  • Thor, Mclaren
    thor: uite-te la cuplul motor si la ce turatie la suzuki swift il obtine,

    Mclaren:aceeasi treaba ca si la swift doar ca 1.2 60 cp de pe fabia e un motor nedemn de secolul 21 si de vw, un rahat de motor.

    Uitati-va mai atent la cifrele 1.2 ului de pe micra DIG sau mai invatati un pic de combustie- energie mecanica, cuplu motor, demultiplicarea treptelor etc, masa masini cu un anumit motor cum rezulta in cifre de propulsie.

    vad ca la mercedes, vw, bmw, audi, frantuzesti e cam pustiu de asa ceva

    1.2 tsi nu prea scoate cifrele astea de consum si e muuuult mai scump decat va fi nissan ul


    pentru moment nissan si fiat conduc plutonul:)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru