- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Intern
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
Cele mai citite stiri
saptamana aceasta- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Vezi stirile dupa:
- Accidente exotice
- Advertorial
- Analiza Automarket
- Articole Pneuri
- Audi TechTalk
- Auto Tech
- Autoipoteze
- Automarket Info
- Concepte
- Cu noul Duster in creierii muntilor
- Dacia 50 de ani
- Detroit 2016 Live
- Duster connected by Orange
- Economic
- Electric challenge cu noul Nissan Leaf
- ElectricRomania
- ElectricRomania 2020
- Feature
- Formula 1
- Fotospion
- Gadget Test
- General
- GENEVA 2010
- GENEVA 2019
- Industrie
- Intern
- Interviu
- Masini autonome
- Masini electrice si hibride
- Mediu
- Michelin Experiences
- Modele noi
- Motorsport
- O lume nebuna
- Oameni si masini
- Opel Adam
- Pick-up Maraton Moldova 2017
- Premii auto
- Reportaj
- RomanianRoads
- Sfaturi si idei auto
- Siguranta
- STIATI CA...
- Tehnofuture
- Tehnologie
- Tuning
- Un german in Transilvania
- Video
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
BMW
Bentley
Bertone
Bugatti
Cadillac
Caparo
Caterham
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Corvette
Dacia
Daihatsu
Dodge
Ferrari
Fiat
Fisker
Ford
Geely
Giugiaro
Honda
Hover
Hummer
Hyundai
Infiniti
Jaguar
Jeep
Kia
Koenigsegg
Ktm
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lincoln
Lotus
Mahindra
Maserati
Maybach
Mazda
McLaren
Mercedes
Mini
Mitsubishi
Morgan
Nissan
Noble
Opel
Pagani
Peugeot
Pininfarina
Pontiac
Porsche
Protoscar
Renault
Rinspeed
Roewe
Rolls-Royce
Rover
Saab
Saleen
Seat
Skoda
Smart
Spyker
SsangYong
Subaru
Suzuki
TVR
Tata
Tesla
Th!nk
Toyota
Virago
Volkswagen
Volvo
Wiesmann
Zagato
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
OFICIAL: Modelul electric Mitsubishi iMiEV costă 36.640 de euro în România
@Vasilica ti-ai cumparat nas rosu? merge bine la postura de clovn
ontopic: masina e scumpa
Asteptam ceva mai mare de la Renault-Nissan
Partea proasta din toata povestea asta este ca vor mai curge multi barili de petrol prin conducte pana ca vehiculele electrice sau cu hidrogen sa fie o alternativa la motoarele termice....
Spuneti-le voi arabilor ca de maine nu mai aveti nevoie de petrolul lor si sa si-l bage undeva ca aveti alta solutie energetica....s-ar putea sa devina brusc foarte nervosi cand isi vor da seama ca stau cu curul pe o gramada total nefolositoare de petrol acoperita de un strat subtire de nisip...si cum trebuie sa "mananca si gura lor ceva" s-ar putea sa vina in vizita peste voi, ecologisti si utilizatorii de energii alternative...sa vina toti in acelasi timp :D
Acesta de mai sus era doar un scenariu dar explica de ce NU se vrea incetarea monopolului petrolului pe Terra...
Daca gasesti o alternativa viabila pentru acel Passat nu e decat un pas sa o aplici mai departe.
Sau ca sa mai "aberam" un pic, in teorie e posibil sa iei un reactor de pe un submarin nuclear sa-i faci un downsizeing, sa-i aplici o eticheta cu Varta, 2 borne si sa o amplasezi sub capota...
avioanele polueaza extraordinar de mult si pe alea nu poti sa le faci electrice decat daca ne intoarcem la motoare cu elice!
sunt de acord cu unckle : cand o sa dea drumul la ZE o sa ii faca praf renault!
In plus mai platesti si factura la curent. :))
Asa ca, unde-i marea afacere cu masina asta?
Apoi sa nu mai vorbim cata energie se consuma pentru fabricarea unei astfel de masini, a carui piese se fac in fabrici diferite in tari sau continente diferite...Transportul acestor piese este facut tot de o masinarie "verde"?
Inlcin sa cred ca masina electricxa nu e chiar asa de...."verde" ci mia degraba un verde inchis la culoare, murdarit.... E o Marie cu alta palarie....
buna asta :)
Ii rog pe cei doi (sau 1) sa-mi raspunda la intrebarile din comentariul meu. Daca eu nu am inteles de ce e atat de scumpa ii rog sa-mi explice ei (sau el). Chiar sunt curios ce vor zice sau daca o vor zice. :)
si deci, cu niste ferme de eoliene, cu niste geotermale, cu niste mareice, & so on poti sa alimentezi masini pur electrice.
si sa nu mai vorbesc de perpetum mobile al lui karpen ;))
electricele vor fi lasata publcului larg cu o lesa (reno). ca apoi pierd oamenii controlul asupra clientilor.
inchiriezi bateria. faci controale doar la ei, si alte rahaturi. pt un client de turma, orb , neinteresat nu e o problema. dar cand stii si vezi cum se invarte lumea parca nu iti vine sa cumperi ZE si sa fii legat de maini si picioare la jepcarii de reno (din romania cel putin)
Electricitatea e usor de manuit si poti sa-ti incarci masina din energia generata de celulele fotovoltaice de pe acoperisul casei sau al garajului, foarte rapid si ieftin. Tehnologia avanseaza permanent. Legat de aspectul poluarii, te pacalesti singur.
Mircea Mester a explicat foarte bine intr-o postare anterioara:
" dacă vrei să pui în paralel emisiile uzinelor care produc energie electrică şi cele ale rafinăriilor, de exemplu, balanţa se înclină de asemenea înspre maşinile electrice.
Nu foloseşte nimănui să faci paralela asta. Oricum, victoria tot electricelor le revine."
in concluzie... care-i afacerea?
afacerea e ca va costa mai putin sa exploatezi o masina electrica, decat una cu motor termic.
@automarket
un articol care sa explice mai bine fenomenul acesta al masinii electrice. acum incepe boom-ul si e bine o informare. dar nu un articol tipic de-al vostru superficial si cu multe erori. puneti un om mai cu cap sa il conceapa sa stea mai mult timp pe el si sa iasa calumea.
si aici ma refer la diferente de rulare, feeling, uzura, intretinere etc.
un hibrid folosit necorespunzator nu va returna un mileage mai bun (ca sa zic asa) ci va consuma la fel ca un benzinar clasic. uzura bateriilor in timp, (pierderea capacitatii lor adica), folosirea pe timp de iarna...etc...
Renault a creat un sistem unic si foarte avantajos pentru a da posibilitate unui numar cat mai mare de clienti sa aiba acces la masini 100% electrice inca de la inceput. Nu trebuie sa fie o tehnologie exclusivista adresata excentricilor, ci o prezenta normala in peisajul urban... pentru sanatatatea noastra si copiilor nostri
Renault ii ofera clientului dreptul de utilizare a bateriilor si promisiunea de a avea acces la progresele tehnologice din viitor (inclusiv autonomie extinsa), toate astea la un cost cumulat (cost baterie+incarcare) mai mic decat la o masina pe benzina (cilindree medie) . Ce e rau in asta?
Spre deosebire de Mitsubishi care la sfasitul perioadei de viata a bateriei il lasa cu ea in brate, Renault vine, iti ia bateria veche, o recicleaza (bateria presupune responsabilitate) si ti-o inclocuieste cu un pachet mai performant, cu autonomie extinsa. Clientul are un confort mental stiind asta.
"credit cu buletinul" e suficient?
sau mai tre sa exemplific metoda actuala cu latitude. cumperi masina cu pretul x daca faci y. daca nu, atunci scumpim, ca si cheltuielile pt "noi" reno, cresc. anyway nu numai reno face asta, dar ca idee.
avantajul este de partea ofertantului. cu o diferenta mult prea mare. dar noh, avem si elemente indobitocite care nu vad mai departe de gardul care le desparte tarcul, si cand le este oferita niste iarba proaspata in loc de fan sunt mega incantate cand de fapt iarba proaspata e gratis, dincolo de gard ;)).
numai bine, "stupid people!" citat de la Silviu Brucan. de asemenea o remarca pt cine e mai elevat, si nu pt turma
Pentru a produce un KW/h o centrala pe carbune produce aproximativ 800 grame CO2. Bateriile au o capacitate de 16KW/h. Prin urmare, "un plin" aduce aproximativ 13Kg de CO2. O masina foarte eco produce aproximativ 100g/Km => 10 Kg/100 Kg. Masina are o autonomie de 160 Km...deci o masina foarte eco produce 16Kg CO2.
Dar...cum productia din surse fosile ii de aproximativ 50%, iar restul au emisii aproape nesemnificative, rezulta un plin emite aproximativ 7Kg/"plin"...sau 43g CO2/Km.
Daca tinem cont ca in lume nu prea se mai fac centrale pe combustili fosil (in USA a scazut in 2010 fata de 2009 cu aproximativ 4.5% cantitatea de energie electrica produsa prin combustibili fosili), putem deduce ca in urmatorii 10-20 ani...o sa avem un 10-15g CO2/Km.
Cresterea consumului de curent automat atrage dupa el dezvoltarea tehnologiei de producere a curentului. Mai mult, incepe lumea sa produca cunretul in house (eolian, panouri etc)...deci creste si cererea de sisteme de producere a curentului electric...or sa scada si preturile. Prin urmare, in 10-20 ani o sa ne permitem sa ne producem acasa curentul.
Ca idee, daca tin eu minte bine, in 2000, costa aproximativ 1000 USD un panou foto-voltaic de 150 W. Acum se gaseste la 300-400USD de 230 W.
see you later, aligator!